تصمیم نمایندگان ویژه رئیس جمهور در خصوص ساماندهی و تجمیع آبادی ها و سکونتگاه های زیر بیست خانوار داخل جنگل های کشور

تاریخ تصویب: ۱۳۹۲/۰۲/۱۱
تاریخ انتشار: ۱۳۹۳/۰۳/۲۵

[توضیح ضروری روزنامه رسمی
نظر به اینکه تصمیم نامه شماره ۵۶۸۲۲/ت۴۹۱۵۲ن مورخ ۱۳۹۲/۳/۹ با تأخیر در مورخ ۱۳۹۳/۳/۱۳ از طریق شبکه پیام دولت ارسال گردیده است، لهذا مبادرت به درج و انتشار توأماً تصمیم نامه صدرالذکر و الحاقیه مربوط می‌گردد.
روزنامه رسمی کشور]


شماره ۵۶۸۲۲/ت۴۹۱۵۲ن – ۱۳۹۲۳/۹

تصمیم جلسه مورخ ۱۳۹۲/۲/۱۱ نمایندگان ویژه رئیس جمهور در کارگروه توسعه بخش کشاورزی به استناد اصل یکصد و بیست و هفتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران به شرح زیر برای اجرا ابلاغ می شود:

الف ـ بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مکلف است با همکاری وزارتخانه های کشور و جهاد کشاورزی نسبت به ساماندهی و تجمیع آبادی ها و سکونتگاه های زیر بیست خانوار داخل جنگل های کشور طی ده سال اقدام نماید.

تبصره ـ وزارت جهاد کشاورزی موظف است نسبت به خرید اعیانی، معوض یا خرید اراضی مستثنیات خانواده های مشمول این بند با قیمت کارشناسی روز اقدام نماید.

ب ـ وزارت جهاد کشاورزی موظف است با همکاری سایر دستگاه های ذی‌ربط در اجرای طرح ملی ساماندهی دام از جنگل به یکی از روش های زیر اقدام نماید:

۱ ـ [اصلاحی ۱۳۹۳/۳/۷]
واگذاری اراضی منابع ملی صرفاً جهت احداث مجتمع های دامداری با ارائه تسهیلات بانکی و حداقل نرخ سود در چارچوب قوانین و مقررات مربوط.

۲ـ پرداخت وجه مابه ازا به دامداران.

ج ـ وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مکلف است با همکاری وزارت جهاد کشاورزی، نسبت به بازنشسته نمودن داوطلبانه دامداران مشمول طرح در قبال پرداخت حقوق ارتفاقی مابه ازا در صورت دارا بودن حداقل یکصد واحد دامی و شصت سال سن اقدام نماید.

د ـ یک درصد از محل سود تسهیلات ریالی صندوق توسعه ملی در اختیار سازمان جهاد کشاورزی استان ها قرار می گیرد تا به منظور توانمندسازی و آموزش بهره برداران و ارتقای دانش تولیدکنندگان بخش کشاورزی و نظارت مستمر بر فرایند اجرای کامل طرح‌ها هزینه شود.

معاون اول رئیس‎ جمهور ـ محمدرضا رحیمی