قانون اجازه افزایش سرمایه و سهام ایران در بانک بین المللی ترمیم و توسعه (IBRD) و مؤسسه توسعه بین المللی (IDA) از مؤسسه های وابسته به گروه بانک جهانی

تاریخ تصویب: ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
تاریخ انتشار: ۱۳۹۱/۰۳/۲۰

ماده واحده ـ به دولت اجازه داده می شود به منظور حفظ قدرت رأی و جایگاه جمهوری اسلامی ایران در بانک بین المللی ترمیم و توسعه نسبت به افزایش سرمایه جمـهوری اسلامی ایران در چـهارچوب افزایش سرمایه عمومی و موردی در مجموع به ارزش هفتاد و هشت میلیون و پنجـاه و یک هزار (۷۸.۰۵۱.۰۰۰) دلار آمریکا براساس جدول پرداختها طی سالهـای ۱۳۹۱ الی ۱۳۹۵ هجری شـمسی اقدام نماید.
همچـنین به دولت اجازه داده می شود که ضمن مشارکت در برنامه افزایش سرمایه مؤسسه توسعه بین المللی، نسبت به پذیره نویسی سـهام مؤسسـه مزبور برای دوره های (۵) الی (۱۶) در مجموع به ارزش نوزده میلیون و هفتصد هزار (۱۹.۷۰۰.۰۰۰) دلار آمریکا بر اساس جدول پرداختها طی سالهای ۱۳۹۱ الی ۱۳۹۹ هجری شمسی اقدام نماید.
بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران موظف است از محل منابع داخلی خود مبالغ یادشده را تأمین و مبالغ پرداختی را در دفاتر قانونی خود به حساب سهمیه و سهام ایران در مؤسسات بین المللی منظور نماید.


قانون فوق مشتمل بر ماده واحده در جلسه علنی روز سه شنبه مورخ پانزدهم فروردین ماه یکهزار و سیصد و نود و یک مجلس شورای اسلامی تصویب شد و در تاریخ ۳۰/۱/۱۳۹۱ به تأیید شورای نگهبان رسید.

رئیس مجلس شورای اسلامی ـ علی لاریجانی