[به موجب ماده ۲۵ آییننامه اجرایی شورای برنامهریزی و توسعه استان، مصوب ۱۳۹۰/۷/۲۰ [ماده ۲۹ اصلاحی] لغو شده است.]
شماره ۱۳۴۸۸۰/ت۴۷۲۲۱هـ – ۱۳۹۰/۷/۶
هیئت وزیران در جلسه مورخ ۱۳۹۰/۶/۲ بنا به پیشنهاد معاونت برنامهریزی و نظارت راهبردی رییسجمهور و به استناد بند (هـ) ماده (۱۷۸) قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران ـ مصوب سال ۱۳۸۹ـ «آییننامه اجرایی شورای برنامهریزی و توسعه استان» را به شرح زیر تصویب نمود:
فصل اول ـ تعاریف
ماده ۱ـ در این آییننامه اصطلاحات زیر در معانی مشروح مربوط به کار میروند:
الف ـ قانون: قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران ـ مصوب ۱۳۸۹ـ
ب ـ معاونت: معاونت برنامهریزی و نظارت راهبردی رییسجمهور
ج ـ وزارت: وزارت کشور
د ـ شورا: شورای برنامهریزی و توسعه استان
هـ ـ دبیرخانه: دبیرخانه شورای برنامهریزی و توسعه استان
و ـ کارگروه: کارگروه تخصصی شورای برنامهریزی و توسعه استان.
فصل دوم ـ ترکیب و وظایف شورا
ماده ۲ـ به منظور تصـمیمگیری، تصویب، هدایت، هماهنگی و نظارت در امور برنامهریزی و بودجه استانها در چارچوب برنامهها و سیاستها و خطمشیهای کلان کشور، شورا با اعضای مندرج در قانون به ریاست استاندار تشکیل میشود.
تبصره ۱ـ هنگام طرح مباحث مربوط به هر یک از دستگاههای اجرایی و کارگروههای تخصصی از مسئول آن دستگاه و رییس کارگروه مربوط برای شرکت در جلسه شورا بدون حق رأی دعوت به عمل میآید.
تبصره ۲ـ اعضای شورا و کارگروههای تخصصی شخصا در جلسات شورا و کارگروههای تخصصی شرکت مینمایند و در صورت عدم امکان حضور در جلسه، نماینده تامالاختیار آنها (در سطح معاونت دستگاه) با هماهنگی رییس یا دبیر شورا و با معرفینامه کتبی در جلسه مذکور حضور مییابند.
تبصره ۳ـ رییس شورا میتواند حسب مورد از افراد صاحبنظر بدون حق رأی دعوت به عمل آورد.
ماده ۳ـ وظایف شورا با رعایت قانون به شرح زیر تعیین میشود:
الف ـ بررسی و تایید برنامههای توسعه استان شامل جهتگیریهای توسعه بلندمدت استان، در چارچوب نظام برنامهریزی کشور و در راستای جهتگیریهای آمایش سرزمین.
ب ـ بررسی و تصویب برنامههای میانمدت توسعه استان و شهرستان شامل هدفها، سیاستها و خطمشیهای توسعه استان و نظارت بر آنها.
ج ـ بررسی و تصویب سند توسعه اشتغال استان و شهرستان.
د ـ پیشنهاد برنامههای توسعه مشارکت زنان و جوانان به ویژه بسیجیان در فعالیتهای اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی استان به مراجع ذیربط و تنظیم سیاستهای اجرایی مربوطه.
هـ ـ تهیه، تدوین و نظارت بر برنامه عملیاتی پنجساله استان و شهرستان.
و ـ تصویب طرحهای توسعه و عمران و سلسله مراتب خدمات شهری و روستایی در قالب برنامههای توسعه استان، با رعایت سیاستهای مصوب شورای عالی شهرسازی و معماری ایران.
ز ـ اتخاذ تدابیر لازم برای تحقق درآمدهای عمومی و اختصاصی دولت در استان و پیشنهاد کسب منابع جدید درآمدی جهت درج در لوایح بودجه سنواتی.
ح ـ بررسی و تایید بودجه پیشنهادی سالانه استان، در چارچوب بخشنامهها و دستورالعملهای تهیه و تنظیم بودجه کل کشور و ارایه به معاونت.
ط ـ بررسی و توزیع اعتبارات تملک داراییهای سرمایهای استان به تفکیک شهرستان براساس پیشنهاد دبیر شورا.
ی ـ بررسی، تصویب و ابلاغ ضوابط توزیع اعتبارات تملک داراییهای سرمایهای شهرستان.
ک ـ بررسی و توزیع اعتبارات هزینهای دستگاههای اجرایی استانی به تفکیک « دستگـاه ـ برنامه» براسـاس پیشـنهاد دبیر شورا، به گونـهای که توزیع نهایـی منجر به عدم تعادل در پرداختهای دستگاههای اجرایی نگردد.
ل ـ بررسی و تصمیمگیری در مورد توسعه صادرات غیرنفتی استان و در صورت لزوم خطمشیهای اجرایی مبادلات مرزی اعم از بازارچهها، تعاونیهای مرزنشینی در چارچوب سیاستهای کلی تجارت خارجی کشور.
م ـ پیشنهاد برنامههای استقرار نظام تامین اجتماعی ملی در سطح استان به مراجع ذیربط و تنظیم سیاستهای اجرایی مربوط.
ن ـ بررسی راههای تجهیز و جذب پساندازهای بخش غیردولتی و نیز توسعه مشارکتهای مردمی در امور استان.
س ـ پیشنهاد برنامههای اجرایی توسعه منابع انسانی به مراجع ذیربط و تنظیم و ابلاغ سیاستهای اجرایی مربوط.
ع ـ طرح و تصویب اختصاص اعتبار از محل اعتبارات استانی برای مصوبات شوراهایی که به حکم قانون و یا مصوبه هیئت وزیران ایجاد گردیده و یا میگردند.
ف ـ ارایه یک نسخه از قرارداد سند بودجه سالانه استان موضوع بند (ب) ماده (۱۷۹) قانون و برنامههای مصوب استانی و شهرستانی و گزارش عملکرد برنامه و پیشرفت سه ماهه بودجه به معاونت و وزارت.
ض ـ تعامل فعال با شورای هماهنگی توسعه منطقه.
ق ـ اتخاذ تدابیر لازم در خصوص سایر وظایف مرتبط با شورا.
ماده ۴ـ دبیرخانه شورا در حوزه معاونت برنامهریزی استانداری مستقر میباشد و وظایف آن به شرح زیر تعیین میشود:
الف ـ تهیه دستور کار جلسههای شورا، یک هفته قبل از برگزاری جلسه با هماهنگی رییس شورا و ارسال مستندات به همراه دعوتنامه برای اعضا.
ب ـ ارسال صورتجلسات شورا، ظرف یک هفته پس از تشکیل جلسه، برای اعضا و دستگاههای اجرایی ذیربط.
ج ـ پیگیری مصوبات شورا.
د ـ ارسال یک نسخه از صورتجلسه شورا به معاونتهای ذیربط در معاونت و وزارت.
هـ ـ تهیه برنامه زمانبندی تشکیل جلسات شورا و کارگروههای تخصصی آن و ارسال یک نسخه از آن به معاونتهای ذیربط در معاونت و وزارت.
و ـ بررسی پیشنهادهای رسیده از کارگروهها، کمیته برنامهریزی شهرستانها و دستگاههای اجرایی استان به منظور تطبیق با قوانین و مقررات و اسناد بالادستی.
ز ـ آمادهسازی پیشنهادهای کارگروههای تخصصی جهت طرح و تصویب در شورا.
فصل سوم ـ کارگروههای تخصصی
ماده ۵ ـ به منظور پیشبرد اهداف و انجام وظایف شورا هفت کارگروه تخصصی مشورتی به شرح زیر در همه استانهای کشور تشکیل میشود:
الف ـ کارگروه تخصصی اقتصادی و اشتغال.
ب ـ کارگروه تخصصی امور زیربنایی.
ج ـ کارگروه تخصصی امور اجتماعی، فرهنگی و خانواده.
د ـ کارگروه تخصصی آمایش سرزمین، محیط زیست و توسعه پایدار.
هـ ـ کارگروه تخصصی پژوهش فنآوری و تحول اداری.
و ـ کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی.
ز ـ کارگروه تخصصی درآمدها و تجهیز منابع استانی.
ماده ۶ ـ اعضای کارگروه تخصصی اقتصادی و اشتغال به شرح زیر تعیین میشوند:
الف ـ معاون برنامهریزی استانداری (اعضای رییس)
ب ـ مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری (دبیر)
ج ـ رییس واحد استانی وزارت جهاد کشاورزی.
د ـ رییس واحد استانی وزارت امور اقتصادی و دارایی.
هـ ـ رییس واحد استانی وزارت صنعت، معدن و تجارت.
و ـ رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان.
ز ـ رییس واحد استانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی.
ح ـ مدیرکل منابع طبیعی استان.
ط ـ نماینده وزیر نیرو در استان به انتخاب وزیر.
ی ـ مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان.
ک ـ مدیرکل گمرک استان.
ل ـ سرپرست یکی از بانکهای استان به انتخاب و معرفی شورای هماهنگی بانکها (در استان تهران به پیشنهاد استاندار و تایید وزیر امور اقتصادی و دارایی).
م ـ دو نفر از کارآفرینان برتر استان یا افراد صاحبنظر به پیشنهاد رییس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن و رییس اتاق تعاون استان و تایید رییس کارگروه.
ماده ۷ـ وظایف کارگروه تخصصی اقتصادی و اشتغال، بررسی و ارایه پیشنهاد در موارد زیر تعیین میشود:
الف ـ جذب و تامین منابع مالی از بازار سرمایه.
ب ـ سیاستهای ترجیحی، جذب سرمایه و سرمایه در گردش واحدهای تولیدی.
ج ـ منابع و مصارف شبکه بانکی استان و اظهارنظر درخصوص اولویت اعطای تسهیلات و اعتبارات بانکی.
د ـ شیوههای حمایت از تولیدکنندگان بخشهای مختلف اقتصادی.
هـ ـ بسترهای مناسب جهت سرمایهگذاری بخش غیردولتی در بخشهای مختلف اقتصادی با اولویت ایجاد اشتغال در مناطق توسعهنیافته و کمترتوسعهیافته استان.
و ـ نحوه اجرای قانون هدفمندکردن یارانهها در استان و ارایه گزارش در مقاطع سهماهه به شورا.
ز ـ توسعه و پوشش بیمهای محصولات کشاورزی و دامی.
ح ـ تنظیم خطمشیهای صادرات استان و رفع مشکلات و موانع موجود.
ط ـ ارتقای بهرهوری از منابع و نهادههای بخشهای ذیربط.
ی ـ استفاده از ظرفیتهای قانونی و اجرایی مناطق آزاد تجاری، ویژه اقتصادی و بازارچههای مرزی در راستای سیاستهای توسعه استان.
ک ـ وضعیت بازار کار و ارایه راهحل جهت کاهش میزان بیکاری در سطح استان.
ل ـ جذب سرمایهگذاری خارجی در استان.
م ـ شناسایی قابلیتها و مزیتهای نسبی گردشگری استان.
ن ـ توسعه صنایع دستی و روستایی، تکمیلی و تبدیلی کشاورزی.
س ـ اجرای قانون اجرای سیاستهای کلی اصل چهل و چهارم (۴۴) قانون اساسی در استان.
ماده ۸ ـ اعضای کارگروه تخصصی امور زیربنایی به شرح زیر تعیین میشوند:
الف ـ معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری (رییس)
ب ـ مدیرکل دفتر فنی استانداری (دبیر)
ج ـ نماینده معاون برنامهریزی استانداری (در سطح مدیرکل)
د ـ مدیر کل مدیریت بحران استان
هـ ـ مدیرکل راه و شهرسازی استان
و ـ رییس واحد استانی وزارت جهاد کشاورزی
ز ـ رییس واحد استانی وزارت صنعت، معدن و تجارت
ح ـ مدیرعامل شرکت آب منطقهای استان
ط ـ مدیرعامل شرکت مخابرات استان
ی ـ مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان
ک ـ مدیرعامل شرکت برق منطقهای (توزیع برق) استان
ل ـ مدیرکل حفاظت محیط زیست استان
م ـ یکی از شهرداران به انتخاب شهرداران استان
ن ـ رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان
س ـ مدیرکل منابع طبیعی استان
ع ـ مدیرعامل شرکت ملی گاز استان
ف ـ مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان
ض ـ مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان
ق ـ مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان
ماده ۹ـ وظایف کارگروه تخصصی امور زیربنایی بررسی و ارایه پیشنهاد در موارد زیر تعیین میشود:
الف ـ طرحهای بهسازی، نوسازی و مرمت بافتهای قدیمی و فرسوده استان به استثنـای وظایف کمـیسیون ماده (۵) قانون تاسیس شورای عالی شـهرسازی و معماری ایران.
ب ـ حریم راهها موضوع ماده (۱۳) آییننامه مربوط به استفاده از اراضی و احداث بنا و تاسیسات در خارج از محدوده قانونی و حریم شهرها.
ج ـ طرحهای هادی، طرحهای فضاهای شهری (طراحی شهری) و روستایی.
د ـ برنامههای بهینهسازی مصرف انرژی در استان.
هـ ـ کنترل و نظارت بر حمل کالا و مسافر و ارتقای بهرهوری و افزایش ایمنی در فعالیتهای مختلف حمل و نقل.
و ـ توسعه سیستمهای انتقال در زمینه گاز طبیعی، آب، برق و فرآوردههای نفتی.
ز ـ محافظت از بناها و فضاهای با ارزش فرهنگی و تاریخی در استان.
ح ـ طرحهای پدافند غیرعامل در استان.
ماده ۱۰ـ اعضای کارگروه تخصصی امور اجتماعی، فرهنگی و خانواده به شرح زیر تعیین میشوند:
الف ـ معاون سیاسی و امنیتی استانداری (رییس)
ب ـ مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری (دبیر)
ج ـ نماینده معاون برنامهریزی استاندار (در سطح مدیر کل)
د ـ مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده
هـ ـ مدیرکل آموزش و پرورش استان
و ـ مدیرکل صدا و سیمای مرکز استان
ز ـ مدیرکل اطلاعات استان یا نماینده تامالاختیار وی
ح ـ دادستان مرکز استان
ط ـ فرمانده ناحیه انتظامی استان یا نماینده تامالاختیار وی
ی ـ مدیرکل ورزش و جوانان
ک ـ مدیرکل سازمان زندانها و اقدامات تامینی و ترتیبی
ل ـ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی
م ـ رییس واحد استانی بنیاد شهید و امور ایثارگران
ن ـ مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره).
س ـ مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی.
ف ـ فرمانده منطقه مقاومت بسیج استان یا نماینده تامالاختیار.
ض ـ مدیر کل بهزیستی کشور.
ق ـ مدیرکل ثبت احوال کشور.
ر ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه.
ش ـ مدیر حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی استان.
ماده ۱۱ـ وظایف کارگروه تخصصی امور اجتماعی، فرهنگی و خانواده، بررسی و ارایه پیشنهاد در موارد زیر تعیین میشود:
الف ـ مسایل، مشکلات و نیازهای بانوان، ایثارگران، و جوانان استان در ابعاد اجتماعی، فرهنگی و آموزشی و بهبود شاخصهای ذیربط.
ب ـ کانونهای آسیبپذیر اجتماعی و ارایه راهکارهای مناسب جهت بهبود شاخصهای مرتبط به ویژه شاخصهای زیر میانگین کشوری
ج ـ کاهش اثرات ناشی از آسیبهای اجتماعی مانند طلاق، اعتیاد، خودکشی، سرقت، فرار از خانه
د ـ کمک به اقشار آسیبپذیر
هـ ـ هماهنگی نهادهای متولی امور فرهنگی در استان
و ـ بازیابی هویت و ارتقای خودباوری در نسل جوان
ز ـ تحکیم بنیاد نهاد خانواده
ح ـ ارتقای شاخصهای فرهنگی استان
ط ـ طراحی و ساماندهی مراکز فرهنگی و گلزار شهدا
ماده ۱۲ـ اعضای کارگروه تخصصی آمایش سرزمین، محیط زیست و توسعه پایدار به شرح زیر تعیین میشوند:
الف ـ معاون برنامهریزی استانداری (رییس)
ب ـ مدیرکل دفتر برنامهریزی و بودجه استانداری (دبیر)
ج ـ مدیرکل دفتر آمار و اطلاعات استانداری
د ـ مدیرکل مدیریت بحران استان
هـ ـ مدیرکل حفاظت محیطزیست
و ـ نماینده وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به انتخاب وزیر
ز ـ رییس واحد استانی وزارت صنعت، معدن و تجارت
ح ـ رییس واحد استانی وزارت جهاد کشاورزی
ط ـ رییس سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان
ی ـ مدیرکل راه و شهرسازی استان
ک ـ مدیرعامل آب منطقهای استان
ل ـ مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان
م ـ مدیرکل منابع طبیعی استان
ماده ۱۳ـ وظایف کارگروه تخصصی آمایش سرزمین، محیط زیست و توسعه پایدار بررسی و ارایه پیشنهاد در موارد زیر تعیین میشود:
الف ـ سند چشمانداز توسعه استان
ب ـ برنامه آمایش و اجرای آن در استان
ج ـ برنامههای توسعه میانمدت استانی و شهرستانی
د ـ مکانیابی پروژههای بزرگ عمرانی با توجه به اسناد توسعه استان و ملاحظات زیستمحیطی و آمایش سرزمین.
هـ ـ طرحهای توسعه ناحیهای
و ـ تدابیر لازم جهت نقشههای اصلی (GIS) استان
ز ـ طرحهای توسعه با ملاحظات زیست محیطی در استان
ح ـ سیاستهای مصرف بهینه منابع پایه و محیط زیست برای اجرای برنامه مدیریت سبز در دستگاههای اجرایی استان
ط ـ تعامل فعال با شورای هماهنگی توسعه منطقهای
ی ـ انتقال صنایع آلاینده و مزاحم به خارج از محدودههای جمعیتی با هماهنگی کارگروه تخصصی امور زیربنایی
ک ـ ساماندهی فضاها و سکونتگاههای روستایی و پروژههای بزرگ عمرانی استان
ماده ۱۴ـ اعضای کارگروه تخصصی پژوهش، فنآوری و تحول اداری به شرح زیر تعیین میشوند:
الف ـ معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری (رییس)
ب ـ مدیرکل دفتر منابع انسانی و تحول اداری استانداری (دبیر)
ج ـ نماینده معاون برنامهریزی استاندار (در سطح مدیرکل)
د ـ مدیرکل دفتر آموزش و پژوهش استانداری
هـ ـ نماینده وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در استان به انتخاب وزیر
و ـ نماینده وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در استان به انتخاب وزیر
ز ـ رییس پارک علم و فناوری استان
ح ـ رییس جهاد دانشگاهی استان
ماده ۱۵ـ وظایف کارگروه تخصصی پژوهش، فنآوری و تحول اداری بررسی و ارایه پیشنهاد در موارد زیر تعیین میشود:
الف ـ راهکارهای تحول نظام اداری در استان
ب ـ فعالیتهای قابل واگذاری دستگاههای اجرایی به بخش غیردولتی
ج ـ استانداردسازی بانکهای اطلاعاتی موجود و تشکیل بانکهای اطلاعاتی جامع موردنیاز دستگاههای اجرایی سازمان
د ـ آموزشهای شغلی و تخصصی کوتاهمدت کارکنان
هـ ـ ارتقای بهرهوری در حوزه خدمات عمومی ونظارت بر حسن اجرای آن
و ـ ساختار، ترکیب و توزیع بهینه نیروی انسانی دستگاهها
ز ـ اولویتهای تحقیقاتی استان بر مبنای شناسایی نیازها، تواناییها و مزیتهای منطقهای
ح ـ توسعه پارکها و مراکز رشد علم و فناوری
ط ـ برنامههای حمایت از تحقیقات و تولید فناوری و عرضه نوآوری استان جهت ارایه به شورا به منظور تقویت انگیزه پژوهشگران برگزیده استان
ماده ۱۶ـ اعضای کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی به شرح زیر تعیین میشوند:
الف ـ معاون سیاسی، امنیتی استانداری (رییس)
ب ـ رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان (دبیر)
ج ـ نماینده معاون برنامهریزی استاندار (در سطح مدیرکل)
د ـ مدیرکل صدا و سیمای مرکز استان
هـ ـ مدیرکل حفاظت محیط زیست محیط استان
و ـ رییس واحد استانی وزارت جهاد کشاورزی
ز ـ مدیرکل دامپزشکی استان
ح ـ مدیرکل تامین اجتماعی استان
ط ـ مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان
ی ـ مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی
ک ـ دادستان مرکز استان
ل ـ مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان
م ـ مدیرکل ورزش و جوانان استان
ن ـ مدیرکل آموزش و پرورش استان
س ـ سایر مسئولان ذیربط استانی حسبمورد به تشخیص رییس کارگروه
ماده ۱۷ـ وظایف کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی بررسی و ارایه پیشنهاد در موارد زیر تعیین میشود:
الف ـ اجرایی نمودن تصمیمات شورای عالی سلامت و امنیت غذایی
ب ـ مشکلات استانی مربوط به سلامت و امنیت غذایی استان و انعکاس پیشنهادهای مربوط به دبیرخانه شورا
ج ـ ارتقای خدمات سلامت و امنیت غذایی در سطح استان
د ـ وضعیت سلامت جسمی در گروه سنی کودکان و نوجوان به ویژه دختران و راههای بهبود آن
هـ ـ پیشگیری از عفونت و بیماری ایدز و کنترل آن
و ـ بستههای تربیت بدنی در جهت سلامت عمومی
ز ـ سایر وظایف مرتبط با کارگروه
ماده ۱۸ـ اعضای کارگروه تخصصی درآمدها و تجهیز منابع استانی به شرح زیر تعیین میشوند:
الف ـ معاون برنامهریزی استانداری (رییس)
ب ـ رییس واحد استانی وزارت امور اقتصادی و دارایی (دبیر)
ج ـ دادستان مرکز استان
د ـ مدیرکل دفتر برنامهریزی و بودجه استانداری
هـ ـ رییس واحد استانی سازمان امور مالیاتی
و ـ مدیرکل اطلاعات استان
ز ـ رییس شورای اسلامی استان
ح ـ دو نفر صاحبنظر در امور اقتصادی و مالی ترجیحا در اقتصاد بخش عمومی یا مالیه عمومی به انتخاب رییس کارگروه.
ماده ۱۹ـ وظایف کارگروه تخصصی درآمدها و تجهیزات منابع استانی بررسی و ارایه پیشنهاد در موارد زیر تعیین میشود:
الف ـ گزارشهای مربوط به وصول و تجهیز درآمدهای استان
ب ـ سیاستهای اجرایی وصول درآمدهای استانی
ج ـ نحوه وصول درآمدهای استانی توسط دستگاههای اجرایی وصولکننده و پیگیری رفع مشکلات آنها
د ـ تجهیز و بکارگیری سایر منابع در راستای برنامههای توسعه استان از جمله جلب مشارکت عمومی
فصل سوم ـ کمیته برنامهریزی شهرستان
ماده ۲۰ـ برای افزایـش اختیارات شهرستانها در چارچوب وظایف شورا، کمیته برنامهریزی شهرستان با عضویت رؤسای ادارات شهرستان، متناظر با اعضای شورا و به ریاست فرماندار تشکیل میشود. نماینده معاونت برنامهریزی استانداری دبیر کمیته میباشد.
ماده ۲۱ـ کمیتههای برنامهریزی شهرستانها موظفند با رعایت دستورالعمل ابلاغی شورا و در چهارچوب سند استان نسبت به تعیین و اولویتبندی پروژهها اقدام نمایند.
ماده ۲۲ـ کمیتههای برنامهریزی شهرستانها موظفند نسبت به تامین اعتبار برای پروژههای ناتمام اقدام نمایند.
تبصره ـ تصویب پروژههای جدید، مشروط به تامین اعتبار مناسب پروژه به طوری که اعتبار سال اول اجرای آن از نسبت کل اعتبار مورد نیاز به مدت زمان اجرای پروژه (برحسب سال) کمتر نگردد، مجاز است.
معاون اول رییس جمهور ـ محمدرضا رحیمی