مصوبه شورای عالی اداری در خصوص اصلاحات موادی از اساسنامه صندوق اشتغال و ازدواج مهر امام رضا (ع)

تاریخ تصویب: ۱۳۸۸/۱۱/۰۸
تاریخ انتشار: ۱۳۸۸/۱۱/۲۹

شماره ۱۰۲۹۸۹/۲۰۰ – ۱۳۸۸/۱۱/۱۹

شورای عالی اداری در یکصد و سی و هفتمین جلسه مورخ ۱۳۸۸/۱۱/۸ بنا به پیشنهاد مشترک معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس‌جمهور و صندوق اشتغال و ازدواج مهر امام رضا (ع) و به منظور انجام اصلاحات در موادی از اساسنامه صندوق مذکور، تصویب کرد:


ماده ۱ـ در ماده (۲) اساسنامه عبارت «معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییـس‌جمهور» جایگزیـن عبارت «رییـس سـازمان مدیـریت و برنامـه‌ریزی کـشور» شـده و «وزیر مسکـن و شهرسازی» و «وزیر تعـاون» به ترکیب اعضای هیـأت امنا اضافه می‌شوند.


ماده ۲ـ در ماده (۳) اساسنامه مدیرعامل و اعضاء هیأت مدیره صندوق با پیشنهاد سرپرست نهاد ریاست جمهوری و حکم رییس جمهور تعیین می‌شوند.


ماده ۳ـ جزء « و» بند «۴» به شرح ذیل اصلاح می‌شود:
و ـ کمک‌های نقدی و غیرنقدی و تسهیلات اعطایی اشخاص حقیقی و حقوقی داخلی و خارجی و قبول هرگونه سپرده اعم از قرض‌الحسنه.

عبارت ذیل به عنوان جزء « ز» به بند «۴» اضافه می‌شود:
ز ـ درآمدهای ناشی از فعالیت‌های صندوق اعم از کارمزد تسهیلات اعطایی، سود حاصل از سپرده‌های بانکی، عواید حاصل از خرید و فروش سهام و اوراق مشارکت.


ماده ۴ـ در ماده (۵) اساسنامه عبارت « مالی» بعد از کلمه «مؤسسه‌ای» و عبارت «و اختیارات» بعد از عبارت «وظایف» اضافه می‌شود.


ماده ۵ ـ ماده (۶) اساسنامه به شرح زیر اصلاح می‌شود:
« صندوق اشتغال، ازدواج و مسکن مهر امام رضا (ع) به منظور تحقق مأموریت‌ها و انجام وظایف خود با تصویب هیأت امناء می‌تواند در هر شهرستان، به عنوان شعبه صندوق شهرستان را با نظارت فرمانداری تأسیس نماید.»


ماده ۶ ـ بند (۷) اساسنامه حذف می‌شود.

معاون رییس جمهور و دبیر شورای عالی اداری ـ لطف‌ا… فروزنده‌دهکردی