قانون الحاقیه موافقتنامه بازرگانی بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری فدرال نیجریه

تاریخ تصویب: ۱۳۸۸/۰۱/۳۰
تاریخ انتشار: ۱۳۸۸/۰۲/۱۹

ماده واحده ـ الحاقیه موافقتنامه بازرگانی بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری فدرال نیجریه به شرح پیوست تصویب و اجازه مبادله اسناد آن داده می‌شود.


بسم‌الله الرحمن الرحیم

الحاقیه موافقتنامه بازرگانی بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری فدرال نیجریه
(امضاء شده در تاریخ۲۲/۱۰/۱۳۷۹ هجری شمسی برابر با ۱۱ ژوئیه ۲۰۰۱ میلادی)

مقدمه
دولـت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمـهوری فدرال نیجریه که از این پـس « طرفهای متعاهد» نامیده می‌شوند، با تأکید مجدد بر علاقمندی فزاینده به تحکیم روابط بازرگانی بین دو کشور و با علاقه به تسهیل بیشتر موافقتنامه بازرگانی برای هموارکردن عملـیات بازرگانی بین دو ملت، موافقت کرده‌اند که موافقتنامه بازرگانی که درتاریـخ ۲۲/۱۰/۱۳۷۹ هجری شمسی برابر با ۱۱ ژانویه ۲۰۰۱ میلادی بین دو طرف متعاهد به امضاء رسیده است، به شرح زیر اصلاح گردد:

الف ـ حمایت از حقوق مالکیت معنوی:
علی‌رغم مقررات این موافقتنامه، طرفهای متعاهد توافق می‌نمایند که حقوق مالکیت معنوی را طبق قوانین و مقررات خود موردتوجه و حمایت قرار دهند.

ب ـ کیفیت و استاندارد کالا:
کالاهایی که به سرزمین طرفهای متعاهد وارد می‌شود، باید با استانداردهای اجباری یا سایر استانداردهای ضروری مقرر در قوانین یا مقررات کشور واردکننده سازگار باشد. مراجع مسؤول کنترل کیفیت کالاهای وارداتی در جمهوری اسلامی ایران، مؤسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی جمهوری اسلامی ایران و در جمهوری فدرال نیجریه سازمان استانداردهای نیجریه خواهندبود.

ج ـ اصلاح یا تجدیدنظر:
هرگونه اصلاح یا تجدیدنظر در این موافقتنامه به صورت مکتوب خواهدبود و طرفها، یکدیگر را از تکمیل الزامات قانون اساسی مربوط به خود برای لازم‌الاجراء شدن اصلاحیه یا تجدیدنظر مزبور آگاه خواهندکرد.

این اصلاحیه منوط به تصویب طرفهای متعاهد طبق الزامات قانون اساسی مربوط آنها خواهدبود و از تاریخ مبادله اسناد تصویب توسط طرفهای متعاهد از طریق مجاری دیپلماتیک لازم‌الاجراء خواهدشد.

این اصلاحیه به عنوان جزء لاینفک موافقتنامه بازرگانی امضاء شده توسط طرفهای متعاهد در تهران به تاریخ ۲۲/۱۰/۱۳۷۹ هجری شمسی برابر با ۱۱ ژانویه ۲۰۰۱ میلادی، تلقی خواهدشد.
این اصلاحیه در ابوجا در تاریخ هفتم شهریور ماه سال ۱۳۸۷ هجری شمسی برابر با بیست و هشتم آگوست سال ۲۰۰۸ میلادی در دو نسخه اصلی به زبانهای فارسی و انگلیسی تنظیم شد که هر دو متن از اعتبار یکسان  برخوردار است.

    از طرف دولت                                   از طرف دولت
جمهوری اسلامی ایران                        جمهوری فدرال نیجریه


قانون فوق مشتمل بر ماده واحده منضم به متن الحاقیه در جلسه علنی روز یکشنبه مورخ سی‌ام فروردین ماه یکهزار و سیصد و هشتاد و هشت مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ ۹/۲/۱۳۸۸ به تأیید شورای نگهبان رسید.

رئیس مجلس شورای اسلامی ـ علی لاریجانی