تصویب‌نامه در خصوص واردات هفت هزار و نهصد و بیست و هشت دستگاه خودرو توسط جانبازان هفتاد درصد

تاریخ تصویب: ۱۳۸۷/۰۹/۲۷
تاریخ انتشار: ۱۳۸۷/۱۱/۱۶

شماره ۲۰۴۴۰۸/ت۴۱۷۱۷هـ –  ۱۳۸۷/۱۱/۷

هیئت وزیران در جلسه مورخ ۱۳۸۷/۹/۲۷ بنا به پیشنهاد بنیاد شهید و امور ایثارگران و به‌ استناد اصل یکصدو سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تصویب نمود:

[تصویب‌نامه در خصوص تشکیل کارگروهی به منظور تسهیل، تسریع و مساعدت در تأمین خودرو جانبازان]

الف ـ
[اصلاحی ۱۳۸۹/۴/۶]
[اصلاحی ۱۳۹۰/۳/۲۹]
[اصلاحی ۱۳۹۲/۸/۱۲]
[اصلاحی ۱۳۹۳/۷/۹]
ورود خودروهای ویژه جانبازان هفتاد درصد (تا سقف نه هزار و دویست نفر) و قطعات و لوازم مربوط، مشروط به عدم امکان برخورداری از سایر مزایا و تسهیلات مربوط به خودرو جانبازان در آینده و با بهره مندی از معافیتها و شرایط زیر مجاز است:

۱-
[اصلاحی ۱۳۸۹/۴/۶]
معافیت از پرداخت سود بازرگانی خودرو و تجهیزات مربوط ویژه جانبازان دو پا یا دو دست قطع از مچ و قطع نخاع تا سقف چهار صد میلیون (000 /000 /400‏) ریال و در مورد خودرو و تجهیزات مورد نیاز ویژه دیگر جانبازان هفتاد درصد تا سقف سیصد میلیون (000 /000 /300‏) ریال به ازای هر دستگاه خودرو و قطعات و تجهیزات مربوط.

۲ـ
[اصلاحی ۱۳۸۹/۴/۶]
[اصلاحی ۱۳۹۸/۳/۲۹]
معافیت از شرایط مقرر در تصویب‌نامه‌های شماره ۹۲۳۰۸/ت۴۰۵۸۷ک مورخ ۱۳۸۷/۶/۷ (با حذف تبصره 2 ‏بند 3 آن) و شماره ۵۱۲۱۵/ت۱۳۵ک مورخ ۱۳۸۷/۴/۹.
واردات حداکثر (۵۰۰) دستگاه خودرو در هر سال با استفاده از تسهیلات موضوع این تصویب‌نامه منوط به رعایت آیین‌نامه ضوابط فنی واردات خودرو و سایر قوانین و مقررات مربوط و سقف تعداد خودرو موضوع این تصویب‌نامه و پرداخت عوارض موضوع جدول بند (1) تصویب‌نامه شماره ۶۲۹۲۴/ت۵۴۵۲۲هـ مورخ ۱۳۹۶/۵/۲۴ برای خودروهای بنزین سوز مجاز است.

۳ـ [حذفی ۱۳۹۸/۳/۲۹]

۴ـ [حذفی ۱۳۹۸/۳/۲۹]

۳ـ [اصلاحی ۱۳۹۸/۳/۲۹]
تشخیص و معرفی جانبازان واجد شرایط موضوع این تصویب‌نامه، تایید نیاز به قطعات و تجهیزات لازم برای متناسب‌سازی خودرو و تعیین نوع قطعات و تجهیزات مذکور به عهده بنیاد شهید و امور ایثارگران می‌باشد.

۴ـ [اصلاحی ۱۳۹۸/۳/۲۹]
در صورت تشخیص بنیاد شهید و امور ایثارگران مبنی بر امکان تولید خودرو مناسب جانبازان توسط خودروسازان داخلی و درخواست جانبازان واجد شرایط، واردات قطعات و تجهیزات موردنیاز توسط خودروسازان داخلی پس از تایید بنیاد شهید و امور ایثارگران با استفاده از معافیت موضوع بند (۱) مجاز است.

ب ـ این تصویب‌نامه جایگزین تصویب‌نامه شماره ۴۴۹۲۴/ت۴۰۰۰۷هـ مورخ ۱۳۸۷/۳/۲۸ می‌شود.

معاون اول رئیس جمهور ـ پرویز داودی