قانون متمم قانون بودجه سال ۱۳۸۷ کل کشور جهت تأمین اعتبار موردنیاز واردات کالاهای اساسی و ضروری و جبران خسارت ناشی از خشکسالی و سرمازدگی

تاریخ تصویب: ۱۳۸۷/۰۴/۱۱
تاریخ انتشار: ۱۳۸۷/۰۴/۲۲

ماده واحده-  به دولت اجازه داده می‌شود علاوه بر ارقام جداول مندرج در بودجه سال ۱۳۸۷ کل کشور معادل ارزی چهل و پنج هزارمیلیارد (۴۵.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال از محل حساب ذخیره ارزی برداشت و به نحو زیر تخصیص دهد:

۱- مبلغ بیست‌ هزار میلیارد (۲۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال جهت خرید و واردات کالاهای اساسی و ضروری بر اساس تصویب‌نامه هیأت وزیران.

۲- مبلغ بیست‌ و پنج‌ هزار میلیارد (۲۵.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال جهت حمایت از خسارت‌دیدگان، بهره‌برداران و تولیدکنندگان بخش کشاورزی کشور در برابر خسارتهای ناشی از خشکسالی و سرمازدگی در تمامی استانهای کشور بر اساس ردیف های زیر:

الف- تأمین یارانه مورد نیاز نهاده‌های کشاورزی (اعم از باغی، زراعی، دامی و طیور) هشت‌ هزار میلیارد (۸.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال.

ب- تأمین اعتبار به منظور پرداخت سود و کارمزد تسهیلات بانکی کشاورزان خسارت دیده برای امهال یک ساله اقساط سررسید شده شش هزار میلیارد (۶.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال.

ج- پرداخت‌خسارت به کشاورزان خسارت‌دیده فاقد پوشش بیمه‌ای دو هزار میلیارد (۲.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال.

د- افزایش اعتبار صندوق بیمه محصولات کشاورزی دو هزار میلیارد (۲.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال.

هـ تأمین اعتبار کمکهای فنی و اعتباری اصلاح شیوه‌های آبیاری و توسعه آبیاری تحت‌ فشار سه‌ هزار میلیارد (۳.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال.

و- تأمین اعتبار به‌منظور تأمین آب شرب مناطق شهری، روستایی و عشایری چهار هزار میلیارد (۴.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال.

تبصره ۱- دولت مکلف است در تأمین و جبران خسارتهای کشاورزان، باغداران و دامداران در استانهای مختلف با تناسب خسارت وارده اقدام نماید. در تعیین سهمیه هر استان باید مبالغ تخصیص یافته قبلی توسط دولت نیز لحاظ شود. هرگونه مقررات و جداول مغایر با این تبصره لغو می‌گردد.

تبصره ۲- دولت موظف است در پایان هر ماه عملکرد و جزئیات استفاده از این اعتبار را به مجلس شورای اسلامی گزارش نماید.


قانون ‌فوق مشتمل بر ماده واحده و دو تبصره در جلسه علنی روز سه‌شنبه مورخ یازدهم تیر‌ماه یکهزار و سیصد و هشتاد و هفت مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ‌۱۲/۴/۱۳۸۷ به تأیید شورای نگهبان رسید.

علی لاریجانی
رئیس مجلس شورای اسلامی