آیین‌نامه اجرایی بند (م) ماده (۱۰۴) قانون برنامه چهارم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران

تاریخ تصویب: ۱۳۸۶/۰۵/۲۸
تاریخ انتشار: ۱۳۸۶/۰۶/۱۳

شماره ۸۷۹۴۳/ت۳۶۹۱۵هـ – ‎‎‎۳/۶/۱۳۸۶

هیئت وزیران در جلسه مورخ ۲۸/۵/۱۳۸۶ بنا به پیشنهاد مشترک شماره ۳۲۹۸۹/۱ مورخ ۱/۱۲/۱۳۸۵ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس‌جمهور و به استناد بند (م) ماده (۱۰۴) قانون برنامه چهارم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران ـ مصوب ۱۳۸۳ ـ آیین‌نامه اجرایی بند یادشده را به شرح زیر تصویب نمود:


ماده ۱ـ اصطلاحات زیر در معانی مشروح مربوط به کار می‌رود :
الف ـ امکانات و فضاها: ساختمانها و امکاناتی که تحت مالکیت دستگاههای موضوع ماده (۱۶۰) قانون برنامه چهارم توسعه قرار دارند و به‌منظور فعالیتهای فرهنگی، هنری و
ورزشی به‌کارگرفته می‌شوند از قبیل سالنها وپردیسهای سینمایی، مجتمعهای فرهنگی، هنری و ورزشی، تالارهای نمایش، آمفی تئاترها، ورزشگاهها، سالنهای ورزشی و نیز کلیه سالنهای اجتماعات که قابلیت و تناسب لازم را برای برگزاری برنامه‌ها و فعالیتهای فرهنگی و هنری را داشته باشند.
ب ـ برنامه‌ها و فعالیتها : به برنامه‌ها، فعالیتها و خدمات فرهنگی، هنری و ورزشی اطلاق می‌شود که در چارچوب ضوابط برگزار می‌گردد .
ج ـ دستگاهها : کلیه دستگاههای مشمول ماده (۱۶۰) قانون برنامه چهارم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران
د ـ متقاضیان : اشخاص حقیقی و حقوقی در خواست‌کننده استفاده از امکانات و فضاها

ماده ۲ـ کلیه دستگاهها موظفند امکانات و فضاهای متعلق به خود را به شرحی که در این آیین‌نامه مشخص می‌شود، برای اجرای برنامه‌ها در اختیار متقاضیان قرار دهند.

ماده ۳ـ فضاها و امکانات به صورت اجاره یا قرارداد مشارکت برای مدت تعیین شده طبق قوانین ومقررات مربوط به متقاضیان واگذار می‌شود .

تبصره۱ـ فضاها وامکانات برای اجرای فعالیتهای فرهنگی ـ هنری غیرانتفاعی به تشخیص دستگاه ذی‌ربط می‌تواند برای مدت زمان مشخص به صورت رایگان در اختیار متقاضیان قرار گیرد.

تبصره ۲ـ به غیر از بروز حوادث غیر مترقبه، در صورت تعدی و تفریط مسئولیت حفظ و حراست و تعمیر و نگهداری اموال دولت در واگذاریهای موضوع این آیین‌نامه به عهده طرف قرارداد می باشد.

ماده ۴ـ مسئولیت اجرایی این آیین‌نامه در سطح استانها و شهرستانها در چارچوب مقررات بر عهده استانداریها می باشد .

ماده ۵ ـ کلیه دستگاهها در سطح استانها و شهرستانها موظفند فهرست فضاها و امکانات خود و شرایط استفاده از آنها را در اختیارعموم مردم قرار دهند و در پایان هر سال نیز گزارش عملکرد سالیانه خود را به استانداریها اعلام نمایند. وزارت کشور سالانه گزارش عملکرد دستگاهها را جمع‌آوری و به هیئت‌وزیران ارایه می‌نماید.

ماده ۶ ـ کلیه دستگاههای مشمول این آیین‌نامه موظفند درآمدهای حاصله را به حساب مربوط در خزانه‌داری واریز نمایند. معادل صددرصد (۱۰۰%) درآمد حاصله در قالب ردیف هزینه‌ای در لایحه بودجه سنواتی برای دستگاههای مربوط منظور خواهد شد.

معاون اول رئیس جمهور ـ پرویز داودی