آیین‌نامه اجرایی بند (و) تبصره (۶) قانون بودجه سال ۱۳۸۶ کل کشور

تاریخ تصویب: ۱۳۸۶/۰۵/۲۱
تاریخ انتشار: ۱۳۸۶/۰۶/۱۰

‎‎‎۸۶۴۱۸/ت۳۷۲۳۱ک ‎ـ ۲۵/۶/۱۳۸۶

وزرای عضو کمیسیون فرهنگی هیئت دولت در جلسه مورخ ۲۱/۵/۱۳۸۶ بنا به پیشنهاد مشترک وزارت آموزش و پرورش و معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور موضوع نامه شماره ۴/۵۱۴۱/۸۱۰ مورخ ۲۵/۴/۱۳۸۶ وزارتخانه یاد شده و به استناد بند “و” تبصره (۶) قانون بودجه سال ۱۳۸۶ کل کشور، آیین‌نامه اجرایی بند یادشده را به شرح زیر تصویب نمودند:


ماده ۱- فرهنگیان و کارکنان شاغل و بازنشسته رسمی و پیمانی وزارت آموزش و پرورش و مربیان رسمی و پیمانی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور که در زمان اجرای این آیین نامه در خدمت تمام وقت هستند ، مشمول دریافت تسهیلات موضوع این آیین‌نامه خواهند بود.

ماده ۲- تسهیلات موضوع این آیین‌نامه صرفاً برای احداث و تکمیل واحدهای مسکونی که منطبق با ضوابط الگوی مسکن باشند، تعلق خواهد گرفت.

تبصره ۱- متقاضیانی که تسهیلات از بانکهای خصوصی و مؤسسات مالی و اعتباری دارای مجوز از بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران (به استثنای مؤسسات قرض الحسنه) دریافت می نمایند نیز مشمول تسهیلات این آیین‌نامه خواهند بود.

تبصره ۲- تسهیلات فقط یک بار ‎‎‎ به استفاده کنندگان تعلق می گیرد .

ماده ۳- بانکهای پرداخت کننده تسهیلات موظفند در صورت واگذاری یا انتقال تسهیلات بانکی کارکنان مشمول، مراتب را جهت توقف پرداخت تسهیلات موضوع این آیین‌نامه به سازمانها و مناطق وزارت آموزش و پرورش و سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور که کارکنان مشمول را برای دریافت تسهیلات بانکی معرفی کرده اند، اعلام نمایند.

ماده ۴- به منظور اجرای تبصره “۱” ماده واحده قانون تأمین مسکن فرهنگیان و کارکنان آموزش و پرورش – مصوب ۱۳۶۸- و بند “و” تبصره “۶” قانون بودجه سال ۱۳۸۶ کل کشور، از محل اعتبار مندرج در ردیف ۵۰۳۶۱۰ قانون بودجه سال ۱۳۸۶ کل کشور، موضوع جزء “۱” بند “ط” تبصره “۲” قانون بودجه یاد شده ، مبلغ چهارصد و هفتاد و پنج میلیارد (۰۰۰ر۰۰۰ر۰۰۰ر۴۷۵) ریال در اختیار وزارت آموزش و پرورش، سازمانهای تابعه و سازمانهای آموزش و پرورش استانها و مبلغ پنج میلیارد (۰۰۰ر۰۰۰ر۰۰۰ر۵) ریال در اختیار سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور قرار می گیرد.

تبصره- وزارت آموزش و پرورش و سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور مکلفند حداکثر ظرف یک ماه از تاریخ ابلاغ این آیین‌نامه، جدول توزیع استانی اعتبار فوق الذکر و گزارش نهایی را به معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور ارسال نمایند.

ماده ۵- حداکثر تا مبلغ هشتاد میلیون (۰۰۰ر۰۰۰ر۸۰) ریال برای هر نفر از تسهیلات بانکی احداث مسکن موضوع تبصره “۱” ماده واحده قانون تأمین مسکن فرهنگیان و کارکنان آموزش و پرورش – مصوب ۱۳۶۸- و بند “و” تبصره “۶” قانون بودجه سال ۱۳۸۶ کل کشور در سال ۱۳۸۶ مشمول شش واحد درصد سود و کارمزد تسهیلات بانکی می شود.

تبصره – سقف و یارانه سود و کارمزد مربوط، برای دریافت کنندگان تسهیلات در سالهای گذشته براساس ارقام مصوب همان سال، مندرج در تبصره های قوانین بودجه سنواتی، خواهد بود.

تأیید می گردد
محمود احمدی نژاد
رئیس جمهور

این تصویب‌نامه در تاریخ  ‎‎‎ ‎‎‎ به تأیید مقام محترم ریاست جمهوری رسیده است.

پرویز داودی
معاون اول رئیس جمهور