آیین‌نامه اجرایی بندهای (ز)، (ح)، و (ل) تبصره (۲) قانون بودجه سال ۱۳۸۶ کل کشور

تاریخ تصویب: ۱۳۸۶/۰۴/۰۶
تاریخ انتشار: ۱۳۸۶/۰۴/۱۸

شماره ۵۴۵۵۱/ت۳۷۲۶۵ک – ‎‎‎‎۱۱/۴/۱۳۸۶

وزرای عضو کمیسیون اقتصاد بنا به پیشنهاد مشترک سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور و بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و وزارت اموراقتصادی و دارایی و به استناد اصل یکصدو سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران کل کشور و با رعایت تصویبنامه‌ شماره ۱۹۴۱۴/ت۳۷۲۵۸هـ مورخ۱۱/۲/۱۳۸۶، آیین‌نامه اجرایی بندهای « ز»، «ح»، و «ل» تبصره (۲) قانون بودجه سال ۱۳۸۶ کل کشور را به شرح زیر تصویب نمود:


فصل اول ـ کلیات

ماده ۱ـ تسهیلات اعتباری موضوع این آیین‌نامه در سال ۱۳۸۶ به شرح جداول پیوست که تأیید شده به مهر دفتر هیئت دولت می‌باشد از طریق بانکهای تجاری و تخصصی که توسط بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران تعیین می‌گردند و در این آیین‌نامه به اختصار بانکها نامیده می‌شوند، اعطا می‌شود.

ماده ۲ـ بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران موظف است از تاریخ ابلاغ این آیین‌نامه ظرف یک ماه نسبت به تعیین و ابلاغ سهم تسهیلات تکلیفی هر یک از بانکها برحسب استان و دستگاه اجرایی و اعلام آن به دستگاههای اجرایی ذی‌ربط اقدام نماید.

تبصره ۱ـ بانکها موظفند ظرف پانزده روز پس از ابلاغ سهم تعیین شده توسط بانک مرکزی جمهوری اسلامی، مراتب را برای اجرا به کلیه واحدهای اجرایی ذی‌ربط در سراسر کشور ابلاغ نمایند.

تبصره ۲ـ تعیین مناطق توسعه نیافته براساس جداول پیوست تصویبنامه شماره ۲۵۳۳۵/ت۲۴۸۳۶هـ مورخ ۲۹/۵/۱۳۸۰ و اصلاحیه‌های آن صورت می‌پذیرد.

تبصره ۳ـ تغییر در مانده یک هزار و دویست میلیارد (۱.۲۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال تسهیلات موضوع این آیین‌نامه براساس مبلغ اصل تسهیلات و قبل از اضافه شدن سود و کارمزد متعلقه تعیین می‌شود.

تبصره ۴ـ بانکها موظفند سهم اعلام شده از طرف دولت را صرفاً با رعایت مفاد این آیین‌نامه به تدریج براساس زمانبندی مندرج در این آیین‌نامه به طور کامل به طرح‌های مصوب اختصاص دهند.

ماده ۳ـ [اصلاحی ۱۳۸۷/۴/۸]
بازپرداخت تمام یا قسمتی از اصل، سود و خسارات قانونی تسهیلات بانکی به شرح جداول موضوع این آیین‌نامه حسب مورد توسط سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور به نیابت از طرف دولت تضمین و تعهد می‌گردد. سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور موظف است اعتبار لازم جهت پرداخت مانده مطالبات معوق لاوصول بانکها ناشی از اعطای تسهیلات اعتباری موضوع این آیین‌نامه را که از طریق بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران اعلام می‌گردد، در لوایح بودجه سالهای بعد پیش‌‌بینی و منظور نماید تا از طریق بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران به بانکها پرداخت شود. تضمین دولت نافی وظایف بانکها جهت وصول مطالبات ناشی از اعطای تسهیلات موضوع این آیین‌نامه و بررسی و تأیید توجیه اقتصادی طرحها نبوده و استفاده کنندگان از این تسهیلات مکلف به‌بازپرداخت به موقع مانده مطالبات بانکها از محل تسهیلات تکلیفی می‌باشند. بانکها موظفند اقدامات قانونی و نظارت لازم را جهت مصرف و بازپرداخت تسهیلات اعطایی متناسب با پیشرفت اجرای طرح به عمل آورند.
تسهیلات بخش دولتی به شرح جداول پیوست این آیین‌نامه که تأیید شده به مهر دفتر هیئت دولت می‌باشد با تضمین و تعهد سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور توسط بانکها پرداخت می‌گردد و در مواردی که اعطای تسهیلات به شرکتها و دستگاههای دولتی توسط سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور تضمین و تعهد نگردد، در این صورت اعطای تسهیلات به این قبیل شرکتها و دستگاههای دولتی غیرتکلیفی بوده و صرفاً براساس دریافت تضمین‌های کافی و لازم توسط بانکها امکانپذیر خواهد بود. پرداخت تسهیلات سرمایه‌ای به هر یک از شرکتهای دولتی منوط به بازپرداخت اقساط سررسیده شده، تسهیلات قبلی همان شرکت است.

تبصره ـ سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور موظف است حسب مورد تضمین لازم در خصوص طرح‌های دولتی که اعطای تسهیلات به آنها مشمول تضمین دولت می‌باشند، ‎‎‎‎ را به بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران ارایه نماید.

ماده ۴ـ ارقام مندرج در جداول این آیین‌نامه که تأیید شده به مهر دفتر هیئت دولت است با توافق بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور
تا پایان آذرماه سال۱۳۸۶ حداکثر تا ده درصد (۱۰%) از محل کاهش سایر ارقام جداول مذکور و حداکثر برای یک بار قابل افزایش می‌باشد، مشروط بر این که در سقف مانده تسهیلات تکلیفی تغییری حاصل نشود.

فصل دوم ـ تسهیلات اعطایی به بخش دولتی (سرمایه در گردش و سرمایه‌گذاری)

ماده ۵ ـ بانکها موظفند سرمایه در گردش موردنیاز دستگاههای دولتی برای خرید محصولات اساسی کشاورزی و دامی، تهیه و تدارک نهاده‌های کشاورزی و کالاهای اساسی برای تنظیم بازار به شرح قسمت (ب) جدول شماره (۱) (خدمات و تنظیم بازار) جدول شماره (۳) (به صورت تسهیلات کوتاه مدت و براساس جدول گردش نقدینگی تأیید شده توسط سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور)، و جدول شماره (۴) پیوست که تأیید شده به مهر دفتر هیئت دولت می‌باشند، تأمین و اعطا کنند.

تبصره ـ زمان بازپرداخت تسهیلات بابت خریدهای تضمینی و تهیه و تدارک بذرهای پنبه و دانه‌های روغنی، چغندرقند و تولید تخم‌نوغان (موضوع ردیف (۴) جدول شماره۴ که تأیید شده به مهر دفتر هیئت دولت می‌باشد) از زمان انعقاد قرارداد با بانک حداکثر به‌مدت یکسال می‌باشد.

ماده ۶ ـ چنانچه دستگاههای اجرایی ذیربط به دلیل ضرر و زیان خرید تضمینی محصولات کشاورزی و دامی در سال‌های گذشته به بانک مانده بدهکاری داشته باشند، تأمین و پرداخت اعتبار تصویبی مندرج در ماده (۵) این آیین‌نامه توسط بانکها صرفاً منوط به بازپرداخت اقساط تسهیلات قبلی سررسید شده دستگاههای بدهکار به بانکها می‌باشد و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور موظف است در خصوص پوشش و بازپرداخت بدهی‌های مذکور به بانکها اقدامات لازم را به عمل آورد تا امکان اعطای تسهیلات مجدد به دستگاههای مذکور توسط بانکها فراهم شود.

ماده ۷ـ اعطای تسهیلات اعتباری (سرمایه در گردش و سرمایه‌گذاری) توسط بانکها به شرکتهای دولتی صرفاً در قالب جداول پیوست این آیین‌نامه که تأیید شده به مهر دفتر هیئت دولت می‌باشد و براساس مبالغ مندرج در پیوست شماره (۲) قانون بودجه سال ۱۳۸۶ کل کشور مجاز است. پرداخت هرگونه تسهیلات به دستگاهها و شرکتها و سازمانهای دولتی و مؤسسات وابسته به دولت خواه به صورت تسهیلات جاری یا تسهیلات سرمایه‌ای منوط به درج نام آنها در جداول مربوط در پیوست این آیین‌نامه که تأیید شده به مهر دفتر هیئت دولت می‌باشد و بازپرداخت و یا تعیین تکلیف اقساط سررسید شده تسهیلات قبلی و نحوه پرداخت از محل ذخایر و اندوخته‌ها خواهد بود.

تبصره ـ مهلت زمانی معرفی و تصویب و انعقاد قرارداد مربوط به طرح‌های سرمایه‌گذاری بخش دولتی و متقاضیان سرمایه در گردش بخش دولتی به بانکها توسط دستگاههای اجرایی موضوع جداول شماره (۲)، (۳)، (۴) و (۵) این آیین‌نامه که تأیید شده به مهر دفتر هیئت دولت می‌باشد به ترتیب تا پایان اسفند ماه سال۱۳۸۶ و پایان خردادماه سال ۱۳۸۷ خواهد بود.

فصل سوم ـ تسهیلات اعطایی به بخش‌های تعاونی و خصوصی
سرمایه در گردش بخش‌های تعاونی و خصوصی

ماده ۸ ـ بانکها موظفند سرمایه در گردش موردنیاز اشخاص حقیقی و حقوقی بخش تعاونی و خصوصی از تسهیلات اعتباری تخصیصی به شرح جدول شماره (۶) پیوست این آیین‌نامه که تأیید شده به مهر دفتر هیئت دولت می‌باشد را حسب مورد یا معرفی دستگاه ذی‌ربط تأمین کنند تا پس از تسویه و یا تعیین تکلیف نحوه پازپرداخت بدهی‌های ناشی از تسهیلات تکلیفی مربوط به سرمایه در گردش سنوات قبل در اختیار متقاضیان قراردهند.

تبصره ۱‌ـ زمان بازپرداخت تسهیلات اعتباری موضوع این ماده از زمان انعقاد قرارداد با بانک عامل متناسب با نوع فعالیت موضوع تسهیلات، حداکثر به مدت یکسال تعیین می‌گردد.

تبصره ۲ـ ایجاد تغییر در مانده برای هر یک از تسهیلات موضوع این ماده، مشروط به عدم افزایش سقف کلی تغییر در مانده به میزان یک هزار و دویست میلیارد (۱.۲۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال (موضوع بند «ز» تبصره (۲) قانون بودجه سال ۱۳۸۶ کل کشور)  ‎‎‎‎ مجاز می‌باشد.

تبصره ۳ـ کنترل مانده تسهیلات سرمایه در گردش توسط بانکها پایان آذرماه سال بعد اعمال می‌گردد. بدیهی است افزایش مانده در پایان سال۱۳۸۶ مجاز خواهد بود.

تبصره ۴ـ مهلت زمانی معرفی متقاضیان تسهیلات سرمایه در گردش موضوع این ماده، پایان اسفندماه سال ۱۳۸۶ و مهلت تصویب و انعقاد قرارداد پایان خردادماه سال ۱۳۸۷ می‌باشد.

تبصره ۵ ـ [الحاقی ۱۳۸۷/۲/۲۲]
مهلت زمانی معرفی متقاضیان تسهیلات سرمایه در گردش واحدهای صنعتی موضوع ردیف (۵) جدول شماره (۶) پیوست آیین‌نامه یادشده، پایان خردادماه سال ۱۳۸۷ و مهلت تصویب و انعقاد قرارداد، پایان تیرماه سال ۱۳۸۷ تعیین می‌گردد.

تبصره ۶ ـ [الحاقی ۱۳۸۷/۱۰/۳۰]
مهلت زمان معرفی متقاضیان تسهیلات سرمایه در گردش بخش کشاورزی موضوع ردیف (۲) جدول شماره (۶) پیوست آیین‌نامه یادشده و مهلت تصویب و انعقاد قرارداد، پایان سال ۱۳۸۷ تعیین می‌گردد.

ماده ۹ـ توزیع اعتبارات ردیف (۲) جدول شماره (۶) پیوست این آیین‌نامه و سهم هر یک از دستگاههای اجرایی ذی‌ربط به تفکیک منابع قرض‌الحسنه و سایر منابع سیستم بانکی از آن، براساس دستورالعمل جداگانه‌ای است که به صورت مشترک توسط سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور و بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران با هماهنگی با دستگاههای اجرایی ذی‌ربط تهیه و ظرف پانزده روز از تاریخ ابلاغ این آیین‌نامه ابلاغ خواهد شد.

فصل چهارم ـ موارد خاص

ماده ۱۰ـ تسهیلات سرمایه در گردش واحدهای دام و طیور، آبزیان و واردکنندگان و توزیع کنندگان نهاده‌های طیور، صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی با معرفی وزارت جهادکشاورزی توسط بانکها پرداخت خواهد شد.

تبصره ۱ـ در صورتی که تعاونی‌ها و اتحادیه‌های تخصصی موضوع فعالیتهای ماده (۱۰) این آیین‌نامه تأمین بخشی از نهاده‌های موردنیاز را به عهده گیرند قسمتی از تسهیلات
موضوع این ماده متناسب با حجم تعهدات آنها با شرایط مربوط به اعطای تسهیلات به بخش دولتی با معرفی دستگاههای موضوع ماده (۱۰) این آیین‌نامه توسط بانکها به آنها پرداخت خواهد شد.

تبصره ۲ـ نرخ سود تسهیلات سرمایه در گردش برای واحدها و یا تشکل‌های اتحادیه‌ها و تعاونی‌های تولیدی (متناسب با فعالیت براساس طبقه‌بندی فعالیتهای اقتصادی ISIC) که فقط برای مصرف خود اقدام به واردات نهاده می‌کنند و برای واحدهای تولید نهاده جهت مصرف واحدهای تولیدی مذکور در این ماده حداقل نرخ سود مصوب شورای پول و اعتبار اعمال می‌گردد.

ماده ۱۱ـ نحوه اعطای تسهیلات سرمایه در گردش مربوط به خودکفایی گوشت قرمز و پودرماهی به اشخاص حقیقی و حقوقی موضوع بند (ش) تبصره (۲) قانون بودجه سال۱۳۸۶ کل کشور مطابق آیین‌نامه اجرایی مربوط می‌باشد.

ماده ۱۲ـ بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در چارچوب اهداف موضوع تبصره (۲) قانون بودجه‌ سال ۱۳۸۶ کل کشور، موظف است:
۱ـ به منظور رفع تنگناها و مشکلات خوابگاههای دانشجویی سهم وزارتخانه‌های علوم، تحقیقات و فناوری، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و آموزش و پرورش که توسط سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور تعیین و از طریق بانک مرکزی برای اجرا به‌ بانکها ابلاغ خواهد شد.
۲ـ بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران موظف است تسهیلات بانکی موردنیاز وزارت مسکن و شهرسازی و یا شهرداری‌ها را برای جابجایی و انتقال پادگان‌ها، مراکز نظامی و کارخانجات بزرگ صنعتی دفاعی از شهرهای بزرگ به ویژه تهران و دیگر شهرهای کشور تا سقف یک هزار (۱۰۰۰) میلیارد ریال با بازپرداخت پنج (۵) ساله تأمین‌ کند.
دستورالعمل ‌ اجرایی این تسهیلات یک ماه پس از تصویب این آیین‌نامه با هماهنگی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور و بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و وزارتخانه‌های مسکن و شهرسازی، دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، وزارت کشور (سازمان شهرداری‌ها) و ستاد کل نیروهای مسلح، تهیه و ابلاغ خواهد شد.

ماده ۱۳ـ نحوه اعطای تسهیلات موضوع بند «ی» تبصره (۲) قانون بودجه سال ۱۳۸۶ کل کشور، مطابق تصویبنامه شماره ۳۱۷۱۴/ت۳۷۲۲۲ک مورخ ۱۳۸۶/۳/۱ می‌باشد.

ماده ۱۴ـ [اصلاحی ۱۳۸۷/۴/۸]
به منظور تأمین حقوق دولت و بانکها در مورد مطالبات معوق ناشی از اعطای تسهیلات از محل تسهیلات موضوع تبصره (۳) و (۲) قوانین بودجه سنواتی به‌طرح‌ها و فعالیتهایی که در حال حاضر نیمه تمام رها شده‌اند و یا تکمیل شده و به‌دلایل ناشی از تعلل و قصور مجری و یا غیر از آن، قادر به ادامه فعالیت به صورت اقتصادی و بازپرداخت اصل و سود و کارمزد و جرایم مرتبط به تسهیلات خود، نیستند، براساس پیشنهاد دستگاه اجرایی ذیربط یا کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان و یا بانک اعطا کننده تسهیلات و موافقت شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان با اطلاع استفاده کننده از تسهیلات ضمن رعایت قوانین و مقررات مربوط، در مورد این واحدها، اقدامات لازم برای تأمین مطالبات بانک صورت می‌گیرد (شامل اجرای وثایق، فروش واحد و ….) تا پس از تأمین مطالبات بانک و دولت از محل درآمد ناشی از اقدامات یادشده، باقی مانده در اختیار استفاده کننده از تسهیلات قرار گیرد، در صورتی که درآمد مذکور تکافوی پرداخت مطالبات بانک را ننماید، مانده مطالبات به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور جهت بررسی و تعیین نحوه بازپرداخت آن اعلام خواهد شد.
محاسبه مطالبات بانکها از دولت بابت تسهیلات تکلیفی یا تضمینی اعطایی بانکها به‌بخش خصوصی و تعاونی منوط به انجام اقدامات موضوع این ماده در مورد طرح‌های دارای مطالبات معوق لاوصول می‌باشد.

تبصره ـ در ارتباط با طرح‌های ملی کارگروهی متشکل از رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور، وزیراموراقتصادی و دارایی، وزیر یا بالاترین مقام دستگاه اجرایی ذیربط، رییس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و مدیرعامل بانک اعطاء کننده تسهیلات و یا نمایندگان تام‌الاختیار آنان این وظایف را برعهده خواهند داشت.

ماده ۱۵ـ به منظور فراهم آوردن امکان بهره‌برداری از طرح‌های سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و تعاونی که از تسهیلات تکلیفی قوانین بودجه سنوات قبل استفاده نموده و در مهلت تعیین شده در آیین‌نامه اجرایی تسهیلات تکلیفی سال مربوط، به بهره‌برداری نرسیده‌اند، با موافقت بانک مجموع دوران مشارکت مدنی و فروش اقساطی آنها حداکثر تا ۱۵ سال قابل افزایش می‌باشد.

تبصره ـ یارانه سود تسهیلات موضوع این ماده (مورد تعهد دولت) برای مدت افزوده شده (مازاد بر۱۰سال) در تعهد دولت نمی‌باشد.

فصل پنجم ـ نظارت

ماده ۱۶ـ به منظور اعمال نظارت و ارزیابی چگونگی اعطای تسهیلات، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، دستگاه‌های اجرایی و بانکها در ارتباط با اعطای تسهیلات موضوع این آیین‌نامه‌، به طرح‌های سرمایه‌گذاری بخش‌های دولتی، تعاونی و خصوصی و سایر موارد مندرج در جداول پیوست این آیین‌نامه که تأیید شده به مهر دفتر هیئت دولت می‌باشند، مراجع مذکور موظف به اجرای موارد مشروحه زیر می‌باشند:
۱ـ بانکها موظفند هر سه ماه یکبار گزارش تسهیلات اعطایی این آیین‌نامه را به ‌تفکیک مورد مصرف به بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران ارایه نمایند.
۲ـ‌ بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران موظف است براساس گزارش دریافتی از بانکها (موضوع بند ۱) هر سه ماه یک بار گزارش‌های لازم را به تفکیک قید شده در گزارش بانکها به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور، ارایه کند.

این تصویبنامه در تاریخ ۶/۴/۱۳۸۶ به تأیید مقام محترم ریاست جمهوری رسیده است.

معاون اول رئیس‎ جمهور ـ پرویز داودی


 

جدول شماره (۱):
خلاصه تغییر در مانده تسهیلات تبصره (۲) قانون بودجه سال ۱۳۸۶ کل کشور ارقام به میلیارد ریال
‎‎‎تغییر در مانده
موضوع تسهیلات ‎‎‎جاری ( در گردش) ‎‎‎سرمایه‌ای ‎‎‎جمع
‎‎‎غیردولتی ‎‎‎دولتی ‎‎‎غیردولتی ‎‎‎دولتی ‎‎‎غیردولتی ‎‎‎دولتی
الف ‎‎‎تسهیلات با اهداف اجتماعی و فرهنگی ‎‎‎ً ‎‎‎۱۵۰ ‎‎‎ً ‎‎‎ً ‎‎‎ً ‎‎‎۱۵۰
۱ ‎‎‎رفع حوائج بازنشستگان ‎‎‎ً ‎‎‎۱۵۰ ‎‎‎ً ‎‎‎ً ‎‎‎ً ‎‎‎۱۵۰
۲ ‎‎‎چاپ کتب درسی ‎‎‎ً ‎‎‎ً ‎‎‎ً ‎‎‎ً ‎‎‎ً ‎‎‎ً
۳ ‎‎‎تکمیل خوابگاههای دانشجویی ‎‎‎ً ‎‎‎ً ‎‎‎ً ‎‎‎ً ‎‎‎ً ‎‎‎ً
ب ‎‎‎تسهیلات با اهداف ارائه خدمات و تنظیم بازار ‎‎‎ً ‎‎‎ً ‎‎‎ً ‎‎‎ً ‎‎‎ً ‎‎‎ً
۱ ‎‎‎سرمایه در گردش شرکتها و اتحادیه‌های تعاونی ‎‎‎ً ‎‎‎ً ‎‎‎ً ‎‎‎ً ‎‎‎ً ‎‎‎ً
۲ ‎‎‎کالارسانی به مردم و نیروهای مسلح (سازمان اتکا) ‎‎‎ً ‎‎‎ً ‎‎‎ً ‎‎‎ً ‎‎‎ً ‎‎‎ً
۳ ‎‎‎اجرای مفاد بند (ش) تبصره (۲) قانون بودجه سال ۱۳۸۶ ‎‎‎ً ‎‎‎ً ‎‎‎ً ‎‎‎ً ‎‎‎ً ‎‎‎ً
۴ ‎‎‎شرکت سهامی پرورش کرم ابریشم ایران ‎‎‎ً ‎‎‎ً ‎‎‎ً ‎‎‎ً ‎‎‎ً ‎‎‎ً
۵ ‎‎‎حمایت از تولیدات شیلات و آبزیان ‎‎‎ً ‎‎‎ً ‎‎‎ً ‎‎‎ً ‎‎‎ً ‎‎‎ً
۶ ‎‎‎گاوداریهای تولیدکننده شیر خام ‎‎‎ً ‎‎‎ً ‎‎‎ً ‎‎‎ً ‎‎‎ً ‎‎‎ً
ج ‎‎‎تسهیلات با اهداف تولیدی و زیربنایی و خدماتی ‎‎‎ً ‎‎‎ً ‎‎‎ً ‎‎‎۱۰۵۰ ‎‎‎ً ‎‎‎۱۰۵۰
۱ ‎‎‎طرح‌های زیربنایی دولتی و اجرای بند « ل» تبصره (۲) قانون بودجه سال
۱۳۸۶ ‎‎‎ً ‎‎‎ً ‎‎‎ً ‎‎‎۱۰۵۰ ‎‎‎ً ‎‎‎۱۰۵۰
جمع ‎‎‎ً ‎‎‎۱۵۰ ‎‎‎ً ‎‎‎۱۰۵۰ ‎‎‎ً ‎‎‎۱۲۰۰

جدول شماره (۲): فهرست شرکتهای دولتی استفاده‌کننده از تسهیلات بانکی و بازپرداخت آن در قانون بودجه سال ۱۳۸۶ کل کشور ارقام به میلیون ریال
شماره ‎‎‎ردیف بودجه‌ای ‎‎‎عنوان شرکت ‎‎‎سقف مجاز
تسهیلات ‎‎‎بازپرداخت ‎‎‎تسهیلات تکلیفی تضمینی (تغییر در مانده)
۱ ‎‎‎۲۰۰۱۰۰ ‎‎‎سازمان مرکزی تعاون روستایی  ‎‎‎۴.۸۴۰.۰۰۰ ‎‎‎۴.۸۴۰.۰۰۰ ‎‎‎
۲ ‎‎‎۲۰۱۰۰۰ ‎‎‎شرکت سهامی کشاورزی و دامپروری سفیدرود ‎‎‎۴.۴۰۰ ‎‎‎۴.۰۰۰ ‎‎‎
۳ ‎‎‎۲۰۲۵۰۰ ‎‎‎شرکت سهامی کشت و صنعت و دامپروری مغان ‎‎‎۰ ‎‎‎۲۲.۵۰۰ ‎‎‎
۴ ‎‎‎۲۰۲۶۰۰ ‎‎‎شرکت سهامی کشت و صنعت شهید بهشتی ‎‎‎۵.۰۰۰ ‎‎‎۶۸۰ ‎‎‎
۵ ‎‎‎۲۰۳۰۰۰ ‎‎‎شرکت سهامی کشت و صنعت جیرفت ‎‎‎۸.۵۰۰ ‎‎‎۰ ‎‎‎
۶ ‎‎‎۲۰۳۵۰۰ ‎‎‎شرکت سهامی کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه ‎‎‎۱۵۳.۰۰۰ ‎‎‎۱.۰۲۴ ‎‎‎
۷ ‎‎‎۲۰۳۹۰۰ ‎‎‎شرکت سهامی ‎‎‎ پشتیبانی امور دام کشور ‎‎‎۱.۰۰۰.۰۰۰ ‎‎‎۱.۰۰۰.۰۰۰ ‎‎‎
۸ ‎‎‎۲۰۵۵۰۰ ‎‎‎شرکت سهامی مجتمع گوشت فارس ‎‎‎۰ ‎‎‎۲۵.۰۰۰ ‎‎‎
۹ ‎‎‎۲۰۸۰۰۰ ‎‎‎شرکت سهامی پرورش کرم ابریشم  ‎‎‎۶۱.۰۰۰ ‎‎‎۶۱.۰۰۰ ‎‎‎
۱۰ ‎‎‎۲۱۴۵۰۰ ‎‎‎شرکت سهامی آب و برق خوزستان ‎‎‎۳۰۰.۰۰۰ ‎‎‎۰ ‎‎‎
۱۱ ‎‎‎۲۲۰۰۰۰ ‎‎‎شرکت ملی نفت ایران مادرتخصصی ‎‎‎۰ ‎‎‎۱.۸۰۰.۰۰۰ ‎‎‎
۱۲ ‎‎‎۲۲۰۳۶۰ ‎‎‎شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران ‎‎‎۲۱.۷۵۴.۹۳۸ ‎‎‎۰ ‎‎‎
۱۳ ‎‎‎۲۲۱۵۰۰ ‎‎‎شرکت سهامی برق منطقه‌ای تهران ‎‎‎۲۵۰.۰۰۰ ‎‎‎۰ ‎‎‎
۱۴ ‎‎‎۲۲۲۰۰۰ ‎‎‎شرکت سهامی برق منطقه‌ای فارس ‎‎‎۰ ‎‎‎۵۰.۰۰۰ ‎‎‎
۱۵ ‎‎‎۲۲۲۵۰۰ ‎‎‎شرکت سهامی برق منطقه‌ای اصفهان ‎‎‎۲۰۰.۰۰۰ ‎‎‎۰ ‎‎‎
۱۶ ‎‎‎۲۲۳۰۰۰ ‎‎‎شرکت سهامی برق منطقه‌ای خراسان ‎‎‎۰ ‎‎‎۴۰.۵۰۴ ‎‎‎
۱۷ ‎‎‎۲۲۳۵۰۰ ‎‎‎شرکت سهامی برق منطقه‌ای آذربایجان ‎‎‎۲۰۰.۰۰۰ ‎‎‎۳۰.۰۰۰ ‎‎‎
۱۸ ‎‎‎۲۲۵۰۰۰ ‎‎‎شرکت سهامی برق منطقه‌ای سیستان و بلوچستان ‎‎‎۰ ‎‎‎۷۳.۳۰۰ ‎‎‎
۱۹ ‎‎‎۲۲۶۰۰۰ ‎‎‎شرکت سهامی برق منطقه‌ای مازندران ‎‎‎۰ ‎‎‎۲۲.۰۰۰ ‎‎‎
۲۰ ‎‎‎۲۲۶۵۰۰ ‎‎‎شرکت سهامی برق منطقه‌ای گیلان ‎‎‎۲۰.۰۰۰ ‎‎‎۱۲.۳۹۰ ‎‎‎
۲۱ ‎‎‎۲۲۸۰۰۰ ‎‎‎شرکت سهامی برق منطقه‌ای باختر ‎‎‎۶۰.۰۰۰ ‎‎‎۴۰.۰۰۰ ‎‎‎
۲۲ ‎‎‎۲۲۸۵۰۰ ‎‎‎شرکت سهامی برق منطقه‌ای خوزستان ‎‎‎۰ ‎‎‎۵۹.۰۰۰ ‎‎‎
۲۳ ‎‎‎۲۳۰۰۰۰ ‎‎‎شرکت ملی فولاد ایران ‎‎‎۱.۳۵۰.۰۰۰ ‎‎‎۱.۲۰۰.۰۰۰ ‎‎‎
۲۴ ‎‎‎۲۳۰۱۱۰ ‎‎‎شرکت سهامی ذوب آهن اصفهان ‎‎‎۲.۰۰۰.۰۰۰ ‎‎‎۱.۰۷۶.۹۱۷ ‎‎‎
۲۵ ‎‎‎۲۳۰۱۲۰ ‎‎‎شرکت سهامی ذغال سنگ کرمان ‎‎‎۵۰.۰۰۰ ‎‎‎۵۰.۰۰۰ ‎‎‎
۲۶ ‎‎‎۲۳۱۳۰ ‎‎‎شرکت سهامی ذغال‌سنگ البرز شرقی ‎‎‎۵۰.۰۰۰ ‎‎‎۲۵.۰۰۰ ‎‎‎
۲۷ ‎‎‎۲۳۰۱۶۰ ‎‎‎شرکت سهامی سنگ آهن مرکزی ایران ‎‎‎۲۰۰.۰۰۰ ‎‎‎۴۵.۰۰۰ ‎‎‎
۲۸ ‎‎‎۲۳۰۲۰۰ ‎‎‎شرکت سهامی خدمات بازرگانی معادن و صنایع معدنی ایران ‎‎‎۷.۰۰۰ ‎‎‎۷.۰۰۰ ‎‎‎
۲۹ ‎‎‎۲۳۰۴۳۰ ‎‎‎شرکت سهامی فولاد خوزستان ‎‎‎۵۰۰.۰۰۰ ‎‎‎۹۲۲.۰۷۸ ‎‎‎
۳۰ ‎‎‎۲۳۰۴۶۰ ‎‎‎شرکت سهامی فولاد مبارکه ‎‎‎۲.۳۸۶.۷۵۰ ‎‎‎۲۹۷.۳۷۴ ‎‎‎
۳۱ ‎‎‎۲۳۰۵۰۰ ‎‎‎شرکت ملی صنایع مس ایران ‎‎‎۴۸۰.۰۰۰ ‎‎‎۰ ‎‎‎
۳۲ ‎‎‎۲۳۱۰۰۰ ‎‎‎شرکت سهامی آلومینیوم ایران ‎‎‎۱۵۰.۰۰۰ ‎‎‎۱۰۰.۰۰۰ ‎‎‎
۳۳ ‎‎‎۲۳۱۵۰۰ ‎‎‎سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران ـ مادر تخصصی ‎‎‎۵۰۰.۰۰۰ ‎‎‎۲۵۰.۰۰۰ ‎‎‎
۳۴ ‎‎‎۲۳۲۰۰۰ ‎‎‎شرکت ملی صنایع ‎‎‎ پتروشیمی ـ مادر تخصصی ‎‎‎۷.۰۰۰.۰۰۰ ‎‎‎۴.۰۰۰.۰۰۰ ‎‎‎
۳۵ ‎‎‎۲۳۴۵۰۰ ‎‎‎سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران ـ مادر تخصصی ‎‎‎۰ ‎‎‎۱۸۵.۰۹۹ ‎‎‎
۳۶ ‎‎‎۲۳۴۶۴۰ ‎‎‎شرکت سهامی بین‌المللی توسعه و مهندسی پارس ‎‎‎۴.۰۰۰ ‎‎‎۳.۰۰۰ ‎‎‎
۳۷ ‎‎‎۲۳۴۶۵۰ ‎‎‎شرکت سهامی مدیریت طرح‌های صنعتی ‎‎‎۳۰.۰۰۰ ‎‎‎۳۰.۰۰۰ ‎‎‎
۳۸ ‎‎‎۲۳۴۶۶۰ ‎‎‎شرکت سهامی هپکو ‎‎‎۱.۵۹۵.۴۲۵ ‎‎‎۱.۳۹۵.۵۱۳ ‎‎‎
۳۹ ‎‎‎۲۳۴۷۱۰ ‎‎‎شرکت سهامی لوکوموتیوسازی ایران ‎‎‎۱۰.۰۰۰ ‎‎‎۰ ‎‎‎
۴۰ ‎‎‎۲۳۴۷۶۰ ‎‎‎شرکت سهامی نیرپارس ‎‎‎۱۰۰.۰۰۰ ‎‎‎۳۱.۲۰۰ ‎‎‎
۴۱ ‎‎‎۲۳۴۸۲۰ ‎‎‎شرکت سهامی کشتی‌سازی اروندان ‎‎‎۱۵۰.۰۰۰ ‎‎‎۱۵۰.۰۰۰ ‎‎‎
۴۲ ‎‎‎۲۴۷۰۰۰ ‎‎‎شرکت سهامی دخانیات ایران ‎‎‎۱۰۰.۰۰۰ ‎‎‎۰ ‎‎‎
۴۳ ‎‎‎۲۴۶۰۰۰ ‎‎‎شرکت سهامی ماشین‌سازی اراک ‎‎‎۱۸۴.۰۰۰ ‎‎‎۱۵۹.۰۰۰ ‎‎‎
۴۴ ‎‎‎۲۴۶۵۰۰ ‎‎‎شرکت سهامی ماشین‌سازی تبریز ‎‎‎۳۰.۰۰۰ ‎‎‎۲۷.۲۹۰ ‎‎‎
۴۵ ‎‎‎۲۴۷۰۰۰ ‎‎‎شرکت سهامی ماشین‌سازی پارس ‎‎‎۱۴.۰۰۰ ‎‎‎۱۰.۰۰۰ ‎‎‎
۴۶ ‎‎‎۲۴۹۵۰۰ ‎‎‎شرکت سهامی تولیدی ادوات کشاورزی اراک ‎‎‎۲۰.۰۰۰ ‎‎‎۱۵.۰۰۰ ‎‎‎
۴۷ ‎‎‎۲۵۳۵۰۰ ‎‎‎شرکت سهامی باطری‌سازی نیرو ‎‎‎۱۴۶.۰۰۰ ‎‎‎۰ ‎‎‎
۴۸ ‎‎‎۲۵۴۱۰۰ ‎‎‎شرکت سهامی قطعات الکترونیک ‎‎‎۳۵.۰۰۰ ‎‎‎۳۵.۰۰۰ ‎‎‎
۴۹ ‎‎‎۲۵۵۱۰۰ ‎‎‎شرکت سهامی صنایع هواپیماسازی ایران ـ هسا ‎‎‎۰ ‎‎‎۱.۱۲۷.۰۶۱ ‎‎‎
۵۰ ‎‎‎۲۵۶۰۰۰ ‎‎‎شرکت سهامی نکاچوب ‎‎‎۱۰.۰۰۰ ‎‎‎۱.۰۹۷ ‎‎‎
۵۱ ‎‎‎۲۵۷۰۰۰ ‎‎‎شرکت مادر تخصصی سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران ‎‎‎۲۰۰.۰۰۰ ‎‎‎۴۰.۰۰۰ ‎‎‎
۵۲ ‎‎‎۲۵۷۰۲۰ ‎‎‎شرکت سهامی شهرکهای صنعتی استان گیلان ‎‎‎۱۰.۰۰۰ ‎‎‎۰ ‎‎‎
۵۳ ‎‎‎۲۵۷۰۳۰ ‎‎‎شرکت سهامی شهرکهای صنعتی استان مازندران ‎‎‎۲۰.۰۰۰ ‎‎‎۰ ‎‎‎
۵۴ ‎‎‎۲۵۷۰۵۰ ‎‎‎شرکت سهامی شهرکهای صنعتی استان آذربایجان غربی ‎‎‎۱۰.۰۰۰ ‎‎‎۰ ‎‎‎
۵۵ ‎‎‎۲۵۷۰۶۰ ‎‎‎شرکت سهامی شهرکهای صنعتی استان کرمانشاه ‎‎‎۱۰.۰۰۰ ‎‎‎۰ ‎‎‎
۵۶ ‎‎‎۲۵۷۰۷۰ ‎‎‎شرکت سهامی شهرکهای صنعتی استان خوزستان ‎‎‎۰ ‎‎‎۶.۰۰۰ ‎‎‎
۵۷ ‎‎‎۲۵۷۰۸۰ ‎‎‎شرکت سهامی شهرکهای صنعتی استان فارس ‎‎‎۲۵.۰۰۰ ‎‎‎۰ ‎‎‎
۵۸ ‎‎‎۲۵۷۰۹۰ ‎‎‎شرکت سهامی شهرکهای صنعتی استان کرمان ‎‎‎۵.۰۰۰ ‎‎‎۰ ‎‎‎
۵۹ ‎‎‎۲۵۷۱۱۰ ‎‎‎شرکت سهامی شهرکهای صنعتی استان خراسان رضوی ‎‎‎۲۰.۰۰۰ ‎‎‎۴.۰۲۰ ‎‎‎
۶۰ ‎‎‎۲۵۷۱۲۰ ‎‎‎شرکت سهامی شهرکهای صنعتی استان اصفهان ‎‎‎۵۰.۰۰۰ ‎‎‎۷.۵۲۴ ‎‎‎
۶۱ ‎‎‎۲۵۷۱۴۰ ‎‎‎شرکت سهامی شهرکهای صنعتی استان سیستان و بلوچستان ‎‎‎۵.۰۰۰ ‎‎‎۰ ‎‎‎
۶۲ ‎‎‎۲۵۷۱۶۰ ‎‎‎شرکت سهامی شهرکهای صنعتی استان همدان ‎‎‎۱۰.۰۰۰ ‎‎‎۰ ‎‎‎
۶۳ ‎‎‎۲۵۷۱۹۰ ‎‎‎شرکت سهامی شهرکهای صنعتی استان زنجان ‎‎‎۱۰.۰۰۰ ‎‎‎۰ ‎‎‎
۶۴ ‎‎‎۲۵۷۲۱۰ ‎‎‎شرکت سهامی شهرکهای صنعتی استان چهارمحال و بختیاری ‎‎‎۱۰.۰۰۰ ‎‎‎۰ ‎‎‎
۶۵ ‎‎‎۲۵۷۲۳۰ ‎‎‎شرکت سهامی شهرکهای صنعتی استان سمنان ‎‎‎۲۰.۰۰۰ ‎‎‎۰ ‎‎‎
۶۶ ‎‎‎۲۵۷۲۴۰ ‎‎‎شرکت سهامی شهرکهای صنعتی استان یزد ‎‎‎۸.۰۰۰ ‎‎‎۰ ‎‎‎
۶۷ ‎‎‎۲۵۷۲۵۰ ‎‎‎شرکت سهامی شهرکهای صنعتی استان بوشهر ‎‎‎۵.۰۰۰ ‎‎‎۱.۳۵۰ ‎‎‎
۶۸ ‎‎‎۲۵۷۲۶۰ ‎‎‎شرکت سهامی شهرکهای صنعتی استان اردبیل ‎‎‎۰ ‎‎‎۳.۱۷۴ ‎‎‎
۶۹ ‎‎‎۲۶۲۰۰۰ ‎‎‎شرکت سهامی چای کشور در حال تصفیه ‎‎‎۰ ‎‎‎۱.۴۰۶.۷۴۹ ‎‎‎
۷۰ ‎‎‎۲۶۳۴۵۰ ‎‎‎شرکت سهامی گسترش ماشین‌آلات عمرانی و زراعی ایران ‎‎‎۶۰.۰۰۰ ‎‎‎۵۵.۰۰۰ ‎‎‎
۷۱ ‎‎‎۲۶۳۵۰۰ ‎‎‎شرکت سهامی خدمات حمایتی کشاورزی ٭ ‎‎‎۴.۷۰۶.۰۰۰ ‎‎‎۴.۷۰۶.۰۰۰ ‎‎‎
۷۲ ‎‎‎۲۶۸۰۰۰ ‎‎‎شرکت سهامی روزنامه رسمی جمهوری اسلامی ایران ‎‎‎۱۰.۰۰۰ ‎‎‎۱.۰۰۰ ‎‎‎
۷۳ ‎‎‎۲۶۸۵۰۰ ‎‎‎سازمان چاپ و انتشارات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ‎‎‎۵۰.۰۰۰ ‎‎‎۰ ‎‎‎
۷۴ ‎‎‎۲۷۰۰۰۰ ‎‎‎شرکت سهامی ایزایران ‎‎‎۴۰.۰۰۰ ‎‎‎۴۰.۰۰۰ ‎‎‎
۷۵ ‎‎‎۲۷۲۰۰۰ ‎‎‎شرکت سهامی مهندسی و ساختمان ماشین‌سازی اراک ‎‎‎۲.۴۵۰ ‎‎‎۲.۴۵۰ ‎‎‎

٭ تسهیلات مندرج در ردیف۷۱ این جدول صرفاً در قالب تبصره مذکور و جدول شماره ۶ پیوست این آیین‌نامه قابل پرداخت خواهدبود.

۷۶ ‎‎‎۲۷۳۶۰۰ ‎‎‎شرکت سهامی مزرعه نمونه ارتش جمهوری اسلامی ایران ‎‎‎۸.۶۵۰ ‎‎‎۳۱۰ ‎‎‎
۷۷ ‎‎‎۲۸۰۵۰۰ ‎‎‎سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران ‎‎‎۶۰۰.۰۰۰ ‎‎‎۱۰۰.۰۰۰ ‎‎‎
۷۸ ‎‎‎۲۸۱۰۰۰ ‎‎‎شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران ‎‎‎۲.۷۰۰.۰۰۰ ‎‎‎۰ ‎‎‎
۷۹ ‎‎‎۲۸۱۱۰۰ ‎‎‎شرکت سهامی گروه هتلهای هما ‎‎‎۱۴۶.۱۷۴ ‎‎‎۰ ‎‎‎
۸۰ ‎‎‎۲۸۱۲۰۰ ‎‎‎شرکت هواپیمایی ایران ایر تور ‎‎‎۲۱۰.۰۰۰ ‎‎‎۰ ‎‎‎
۸۱ ‎‎‎ ‎‎‎۲۸۶۵۰۰ ‎‎‎سازمان ملی زمین و مسکن ‎‎‎۳۰۰.۰۰۰ ‎‎‎۰ ‎‎‎
۸۲ ‎‎‎۲۸۶۶۵۰ ‎‎‎شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران ‎‎‎۱۵۰.۰۰۰ ‎‎‎۱۲.۲۴۱ ‎‎‎
۸۳ ‎‎‎۲۸۷۰۰۰ ‎‎‎گروه ملی صنعتی فولاد ایران ‎‎‎۱.۸۸۱.۷۳۰ ‎‎‎۱.۱۲۹.۰۳۸ ‎‎‎۵۰.۰۰۰
۸۴ ‎‎‎۲۸۸۱۵۰ ‎‎‎شرکت سهامی شهرکهای صنعتی تهران ‎‎‎۴۰۰.۰۰۰ ‎‎‎۰ ‎‎‎
۸۵ ‎‎‎۲۹۰۷۲۰ ‎‎‎شرکت سهامی تولید و بسته‌بندی فرآورده‌های گوشتی کشور ‎‎‎۰ ‎‎‎۷۶.۵۰۰ ‎‎‎
۸۶ ‎‎‎۲۹۰۸۲۰ ‎‎‎شرکت سهامی مرکز پژوهش و مهندسی جوش ایران ‎‎‎۸.۰۰۰ ‎‎‎۶.۰۰۰ ‎‎‎
۸۷ ‎‎‎۲۹۰۹۲۰ ‎‎‎شرکت سهامی بازرسی کیفیت و استاندارد ایران ‎‎‎۲۰.۰۰۰ ‎‎‎۱۲.۰۸۳ ‎‎‎
۸۸ ‎‎‎۲۹۰۹۵۰ ‎‎‎شرکت سهامی پرس ایران ‎‎‎۳۵.۰۰۰ ‎‎‎۳۵.۰۰۰ ‎‎‎
۸۹ ‎‎‎۲۹۱۱۳۰ ‎‎‎شرکت سهامی پتروشیمی خراسان ‎‎‎۲۰۰.۰۰۰ ‎‎‎۰ ‎‎‎
۹۰ ‎‎‎۲۹۱۲۱۰ ‎‎‎شرکت مهندسی و قطعات ماشین‌آلات راهسازی ایران ‎‎‎۹۹.۰۰۰ ‎‎‎۹۷.۸۰۰ ‎‎‎
۹۱ ‎‎‎۲۹۱۲۲۰ ‎‎‎شرکت سهامی تولید پمپهای بزرگ آبی ‎‎‎۲۵.۰۰۰ ‎‎‎۱۸.۰۰۰ ‎‎‎
۹۲ ‎‎‎۲۹۱۲۶۰ ‎‎‎شرکت سهامی توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور ‎‎‎۳۰.۰۰۰ ‎‎‎۰ ‎‎‎
۹۳ ‎‎‎۲۹۱۳۳۰ ‎‎‎شرکت سهامی ریخته‌گری ماشین‌سازی تبریز ‎‎‎۳۰.۰۰۰ ‎‎‎۲۵.۰۰۰ ‎‎‎
۹۴ ‎‎‎۲۹۱۳۷۰ ‎‎‎شرکت سهامی ماشینهای الکتریکی سنگین ـ جوین ‎‎‎۱۰۰.۰۰۰ ‎‎‎۶۲.۵۸۰ ‎‎‎
۹۵ ‎‎‎۲۹۱۳۸۰ ‎‎‎شرکت سهامی دیزل سنگین ایران ‎‎‎۷۰.۰۰۰ ‎‎‎۷۷.۰۸۹ ‎‎‎
۹۶ ‎‎‎۲۹۱۴۳۰ ‎‎‎شرکت سهامی گسترش شیرسازی ‎‎‎۱۰.۰۰۰ ‎‎‎۱۰.۰۰۰ ‎‎‎
۹۷ ‎‎‎۲۹۱۵۰۰ ‎‎‎شرکت سهامی مجتمع صنعتی اسفراین ‎‎‎۱۰۰.۰۰۰ ‎‎‎۹۷.۱۴۰ ‎‎‎
۹۸ ‎‎‎۲۹۲۳۸۰ ‎‎‎شرکت سهامی قطارهای مسافری رجا ‎‎‎۵۰۰.۰۰۰ ‎‎‎۵۰۰.۰۰۰ ‎‎‎
۹۹ ‎‎‎۲۹۲۹۵۰ ‎‎‎شرکت سهامی صنایع هوایی ایران ‎‎‎۸.۹۰۰ ‎‎‎۰ ‎‎‎
۱۰۰ ‎‎‎۲۹۲۹۹۰ ‎‎‎شرکت سهامی انبارهای نورد ایران ‎‎‎۲۹.۷۵۵ ‎‎‎۰ ‎‎‎
۱۰۱ ‎‎‎۲۹۳۰۰۰ ‎‎‎شرکت سهامی منطقه ویژه صنایع معدنی و فلزی خلیج‌فارس ‎‎‎۲۰.۰۰۰ ‎‎‎۰ ‎‎‎
۱۰۲ ‎‎‎۲۹۳۲۸۰ ‎‎‎شرکت سهامی شهرکهای صنعتی استان گلستان ‎‎‎۵.۰۰۰ ‎‎‎۰ ‎‎‎
۱۰۳ ‎‎‎۲۹۳۸۳۰ ‎‎‎شرکت سهامی صنایع تجهیزات نفت ایران ‎‎‎۱۰۰.۰۰۰ ‎‎‎۱۰۰.۰۰۰ ‎‎‎
۱۰۴ ‎‎‎۲۹۳۹۱۰ ‎‎‎شرکت سهامی تحقیق و گسترش صنایع معدنی پارس کانی ‎‎‎۱۵.۳۰۰ ‎‎‎۱۲.۰۰۰ ‎‎‎
۱۰۵ ‎‎‎۲۹۳۹۴۰ ‎‎‎شرکت سهامی فولاد آذربایجان ‎‎‎۳۸۰.۵۲۸ ‎‎‎۲۷.۵۶۱ ‎‎‎
۱۰۶ ‎‎‎۲۹۳۹۵۰ ‎‎‎شرکت سهامی صنایع فولاد کرمان ‎‎‎۵۰.۰۰۰ ‎‎‎۰ ‎‎‎
۱۰۷ ‎‎‎۲۹۴۰۰۰ ‎‎‎شرکت سهامی تولیدی آلومینای ایران ‎‎‎۳۰.۰۰۰ ‎‎‎۲۰۰.۰۰۰ ‎‎‎
۱۰۸ ‎‎‎۲۹۴۱۰۰ ‎‎‎شرکت سهامی پتروشیمی شهید تندگویان ‎‎‎۰ ‎‎‎۲۶۰.۰۲۹ ‎‎‎
۱۰۹ ‎‎‎۲۹۴۱۲۰ ‎‎‎شرکت سهامی پتروشیمی بوعلی سینا ‎‎‎۱۸۷.۰۰۰ ‎‎‎۱۵۰.۴۷۱ ‎‎‎
۱۱۰ ‎‎‎۲۹۴۱۷۰ ‎‎‎شرکت سهامی لوله گستر اسفراین ‎‎‎۱۲۶.۷۲۵ ‎‎‎۱۲۶.۷۲۵ ‎‎‎
۱۱۱ ‎‎‎۲۹۴۱۸۰ ‎‎‎شرکت سهامی توس پیوند ‎‎‎۰ ‎‎‎۶۰۲ ‎‎‎
۱۱۲ ‎‎‎۲۹۴۲۱۰ ‎‎‎شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران ‎‎‎۷.۵۰۰.۰۰۰ ‎‎‎۷.۵۰۰.۰۰۰ ‎‎‎
۱۱۳ ‎‎‎۲۹۴۲۲۰ ‎‎‎شرکت سهامی پتروشیمی خوزستان ‎‎‎۰ ‎‎‎۱۰.۶۴۴ ‎‎‎
۱۱۴ ‎‎‎۲۹۴۳۳۰ ‎‎‎شرکت سهامی سیمان داراب ‎‎‎۶۰.۰۰۰ ‎‎‎۰ ‎‎‎
۱۱۵ ‎‎‎۲۹۴۳۴۰ ‎‎‎شرکت سهامی صنایع سیمان دشتستان ‎‎‎۱۰۰.۰۰۰ ‎‎‎۵۷.۱۱۱ ‎‎‎
۱۱۶ ‎‎‎۲۹۴۳۹۰ ‎‎‎شرکت سهامی صنایع الکترونیک شیراز ‎‎‎۳۵.۰۰۰ ‎‎‎۳۵.۰۰۰ ‎‎‎
۱۱۷ ‎‎‎۲۹۴۴۰۰ ‎‎‎شرکت سهامی صنایع مخابرات صا ایران ‎‎‎۵۰.۰۰۰ ‎‎‎۵۰.۰۰۰ ‎‎‎
۱۱۸ ‎‎‎۲۹۴۴۱۰ ‎‎‎شرکت سهامی پتروشیمی پارس ‎‎‎۰ ‎‎‎۶۰.۹۸۹ ‎‎‎
۱۱۹ ‎‎‎۲۹۴۴۳۰ ‎‎‎شرکت سهامی پتروشیمی مارون ‎‎‎۴۰۰.۰۰۰ ‎‎‎۲۱۴.۴۱۹ ‎‎‎
۱۲۰ ‎‎‎۲۹۴۴۵۰ ‎‎‎شرکت سهامی صنایع اپتیک اصفهان ‎‎‎۸۰.۰۰۰ ‎‎‎۸۰.۰۰۰ ‎‎‎
۱۲۱ ‎‎‎۲۹۴۴۸۰ ‎‎‎شرکت سهامی نیمه هادی عماد ‎‎‎۴۰.۰۰۰ ‎‎‎۰ ‎‎‎
۱۲۲ ‎‎‎۲۹۴۵۱۰ ‎‎‎شرکت سهامی آلومینیوم المهدی ‎‎‎۸۰.۰۰۰ ‎‎‎۱۰۰.۰۰۰ ‎‎‎
۱۲۳ ‎‎‎۲۹۴۵۸۰ ‎‎‎شرکت سهامی تولید و تجهیزات ایمن رسا ـ تتا ‎‎‎۱۹۰.۰۰۰ ‎‎‎۱۸۰.۵۰۰ ‎‎‎
۱۲۴ ‎‎‎۲۹۴۷۴۰ ‎‎‎شرکت سهامی پتروشیمی برزویه ‎‎‎۰ ‎‎‎۸۴.۹۵۷ ‎‎‎
۱۲۵ ‎‎‎۲۹۵۱۳۰ ‎‎‎مجتمع فولاد سبا ‎‎‎۴۵۰.۰۰۰ ‎‎‎۳۷۷.۵۰۰ ‎‎‎
۱۲۶ ‎‎‎۳۰۰۵۰۰ ‎‎‎سازمان صنایع دفاع ‎‎‎۲.۵۰۰.۰۰۰ ‎‎‎۱.۵۰۰.۰۰۰ ‎‎‎
جمع کل ‎‎‎۷۱.۳۰۷.۲۲۵ ‎‎‎۳۸.۸۸۴.۵۸۳ ‎‎‎۵۰.۰۰۰

جدول شماره ۳ :
تسهیلات بانکی کوتاه مدت (یک ساله) برای تأمین کالاهای اساسی توسط دستگاههای مباشر دولت و شرکتهای دولتی در سال ۱۳۸۶ ارقام: میلیارد ریال
شماره ‎‎‎ردیف بودجه‎ای ‎‎‎عنوان ‎‎‎ دستگاه اجرایی / شرکت ‎‎‎سقف مجاز
تسهیلات٭ ‎‎‎بازپرداخت ‎‎‎تغییر در مانده
۱ ‎‎‎۲۰۰۱۰۰ ‎‎‎سازمان مرکزی تعاون روستایی ‎‎‎۴۷۴۰ ‎‎‎۴۷۴۰ ‎‎‎۰
۲ ‎‎‎۲۰۳۹۰۰ ‎‎‎شرکت سهامی پشتیبانی امور دام کشور ‎‎‎۳۰۰۰ ‎‎‎۳۰۰۰ ‎‎‎۰
۳ ‎‎‎۲۹۴۲۱۰ ‎‎‎شرکت بازرگانی دولتی ایران (۱) ‎‎‎۱۲۵۰۰ ‎‎‎۱۲۵۰۰ ‎‎‎۰
۴ ‎‎‎۲۰۸۰۰۰ ‎‎‎شرکت سهامی پرورش کرم ابریشم ایران (خرید تضمینی پیله تر)
‎‎‎۶۱ ‎‎‎۶۱ ‎‎‎۰
‎‎‎ ‎‎‎ ‎‎‎ ‎‎‎ ‎‎‎ ‎‎‎ ‎‎‎ ‎‎‎ ‎‎‎ ‎‎‎ ‎‎‎ ‎‎‎ ‎‎‎ ‎‎‎ ‎‎‎ ‎‎‎ ‎‎‎ ‎‎‎ ‎‎‎ ‎‎‎ ‎‎‎ ‎‎‎ ‎‎‎ ‎‎‎ ‎‎‎ ‎‎‎ ‎‎‎ ‎‎‎ ‎‎‎ ‎‎‎ ‎‎‎ ‎‎‎ ‎‎‎ ‎‎‎ ‎‎‎ ‎‎‎ ‎‎‎ ‎‎‎ ‎‎‎ ‎‎‎
جمع کل ‎‎‎۲۰۳۰۱ ‎‎‎۲۰۳۰۱ ‎‎‎۰
٭ ‎‎‎ ‎‎‎ ارقام فوق سقف تسهیلات مجاز است و سیستم بانکی موظف است در قالب جدول گردش نقدینگی که توسط سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور ابلاغ می‌شود نسبت به
اعطای تسهیلات اقدام نماید.
(۱) مبلغ ۴۰۰۰ میلیارد ریال برای خرید و ذخیره‌سازی کالاهای منتخب و ۱۰۰۰ میلیارد ریال برای واحدهای تولید نان صنعتی می‌باشد. در صورت معرفی افراد حقیقی بخش خصوصی و تعاونی برای اخذ تسهیلات، ‎‎‎ بازپرداخت آن توسط دولت تضمین نخواهد شد.

جدول شماره ۴ : سایر تسهیلات جاری بخش دولتی موضوع تسهیلات تبصره (۲) قانون بودجه سال ۱۳۸۶ کل کشور
‎‎‎ ‎‎‎ ‎‎‎ ‎‎‎ ‎‎‎ ‎‎‎ ‎‎‎ ‎‎‎ ارقام: میلیارد ریال
شماره ‎‎‎دستگاه اجرایی/شرکت ‎‎‎موضوع تسهیلات ‎‎‎سقف مجاز تسهیلات پرداختی ‎‎‎بازپرداخت ‎‎‎تغییر در مانده
۱ ‎‎‎سازمانهای بازنشستگی کشوری و لشکری ‎‎‎رفع حوائج بازنشستگان ‎‎‎۱۵۰ ‎‎‎۰ ‎‎‎۱۵۰
۲ ‎‎‎سازمان اتکا ‎‎‎سازمان اتکا ‎‎‎۵۰ ‎‎‎۵۰ ‎‎‎۰
۳ ‎‎‎وزارت جهاد کشاورزی ‎‎‎تأمین و توزیع کالاهای اساسی کالابرگی توسط ‎‎‎ سازمان امور عشایری ‎‎‎۱۵ ‎‎‎۱۵ ‎‎‎۰
‎‎‎جمع ‎‎‎۲۱۵ ‎‎‎۶۵ ‎‎‎۱۵۰

جدول شماره ۵ : سایر تسهیلات سرمایه‎گذاری بخش دولتی موضوع تسهیلات تبصره (۲) قانون بودجه سال ۱۳۸۶ کل کشور
‎‎‎ ‎‎‎ ‎‎‎ ‎‎‎ ‎‎‎ ‎‎‎ ‎‎‎ ‎‎‎ ‎‎‎ ‎‎‎ ‎‎‎ ‎‎‎ ‎‎‎ ‎‎‎ ‎‎‎ ‎‎‎ ‎‎‎ ‎‎‎ ‎‎‎ ‎‎‎ ‎‎‎ ‎‎‎ ‎‎‎ ‎‎‎ ‎‎‎ ‎‎‎ ‎‎‎ ‎‎‎ ‎‎‎ ‎‎‎ ‎‎‎ ‎‎‎ ‎‎‎ ‎‎‎ ‎‎‎ ‎‎‎ ‎‎‎ ‎‎‎
ارقام: میلیارد ریال
شماره ‎‎‎دستگاه اجرایی / شرکت ‎‎‎موضوع تسهیلات ‎‎‎سقف مجاز تسهیلات پرداختی ‎‎‎بازپرداخت ‎‎‎تغییر در مانده
۱ ‎‎‎دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی ‎‎‎خوابگاههای دانشجویی ‎‎‎۵۰۰ ‎‎‎۵۰۰ ‎‎‎۰
۲ ‎‎‎وزارت مسکن و شهرسازی و وزارت کشور (سازمان شهرداریهای کشور) ‎‎‎انتقال
پادگانها، مراکز نظامی و کارخانجات بزرگ صنعتی و دفاعی و…. در اجرای بند « ل»
تبصره (۲) قانون بودجه سال ۱۳۸۶ کل کشور ‎‎‎۱۰۰۰ ‎‎‎۰ ‎‎‎۱۰۰۰
جمع ‎‎‎۱۵۰۰ ‎‎‎۵۰۰ ‎‎‎۱۰۰۰

جدول شماره ۶ : تسهیلات و سرمایه در گردش بخش خصوصی و تعاونی موضوع تبصره (۲) قانون بودجه سال ۱۳۸۶ کل کشور
‎‎‎ارقام: میلیارد ریال
شماره ‎‎‎موضوع تسهیلات ‎‎‎تسهیلات پرداختی ‎‎‎بازپرداخت ‎‎‎تغییر در مانده
۱ ‎‎‎سرمایه در گردش شرکتها و اتحادیه‌های تعاونی (۱) ‎‎‎۲۲۳۰ ‎‎‎۲۲۳۰ ‎‎‎۰
۲ ‎‎‎سرمایه در گردش بخش کشاورزی ‎‎‎۱۷۵۰ ‎‎‎۱۷۵۰ ‎‎‎۰
۳ ‎‎‎خودکفایی در تأمین گوشت قرمز و پودرماهی (ماده ۱ آیین‌نامه اجرایی بند (ش) تبصره (۲) قانون بودجه سال ۱۳۸۶ موضوع مصوبه شماره……….) ‎‎‎۵۰۰۰ ‎‎‎۵۰۰۰ ‎‎‎۰
۴ ‎‎‎چاپ کتب درسی (شرکت افست و چاپ و نشر) ‎‎‎۱۱۰ ‎‎‎۱۱۰ ‎‎‎۰
۵ ‎‎‎سرمایه در گردش واحدهای صنعتی موضوع مصوبه شماره۴۵۹۹۹/ت۳۴۰۲۳هـ مورخ ۸/۸/۱۳۸۴ هیئت وزیران (کمیسیون رسیدگی به مشکلات واحدهای تولیدی) ‎‎‎۴۵۰ ‎‎‎۴۵۰ ‎‎‎۰
۶ ‎‎‎سرمایه در گردش واحدهای مرغداری و سایر ماکیان و واردکنندگان و توزیع‌کنندگان
نهاده‌ها و محصولات نهایی (مرغ و تخم‌مرغ) طیور ‎‎‎۸۰۰۰ ‎‎‎۸۰۰۰ ‎‎‎۰
۷ ‎‎‎تأمین نقدینگی صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی ‎‎‎۵۰۰ ‎‎‎۵۰۰ ‎‎‎۰
۸ ‎‎‎سرمایه در گردش زیربخش شیلات و آبزیان ‎‎‎۳۰۰ ‎‎‎۳۰۰ ‎‎‎۰
۹ ‎‎‎سرمایه در گردش صنوف تولیدی و بهسازی و نوسازی و بهداشتی نمودن واحدهای تولید نان (۲) ‎‎‎۷۰۰ ‎‎‎۷۰۰ ‎‎‎۰
۱۰ ‎‎‎سرمایه در گردش کارخانجات قند و شکر ‎‎‎۲۰۰۰ ‎‎‎۲۰۰۰ ‎‎‎۰
۱۱ ‎‎‎تأمین نهاده‌های موردنیاز گاوداری‌های تولیدکننده شیرخام (۳)  ‎‎‎۳۰۰۰ ‎‎‎۳۰۰۰ ‎‎‎۰
۱۲ ‎‎‎تهیه و تدارک نهاده‌های تولید کشاورزی (۴) ‎‎‎۷۳۰۰ ‎‎‎۷۳۰۰ ‎‎‎۰
۱۳ ‎‎‎فروشگاههای زنجیره‌ای خرده‌فروشی ‎‎‎۵۰۰۰ ‎‎‎۵۰۰۰ ‎‎‎۰
۱۴ ‎‎‎رفع نیازهای سلامت و پزشکی منطقه ‎‎‎۱۰۰ ‎‎‎۱۰۰ ‎‎‎۰
جـمـع ‎‎‎۳۶۴۴۰ ‎‎‎۳۶۴۴۰ ‎‎‎۰

۱ـ توزیع سرمایه در گردش این ردیف میان شرکتها و اتحادیه‌های تعاونی توسط سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور با هماهنگی وزارت تعاون ظرف مدت ۱۵ روز از ابلاغ این آیین‌نامه، به بانک م.ج.ا.ا. صورت خواهدپذیرفت.

۲ـ سرمایه در گردش صنوف تولیدی و بهسازی و نوسازی و ….. با معرفی وزارت بازرگانی تعیین خواهدشد.

۳ـ توزیع استانی توسط وزارت جهادکشاورزی تعیین و ابلاغ خواهدشد.

۴ـ نهاد معرفی‌کننده واحدهای متقاضی براساس مصوبه شورای اقتصاد تعیین خواهدشد.