آیین‌نامه اجرایی نحوه استفاده از وجوه اداره شده موضوع جزء (۳) بند (ط) تبصره (۲) قانون بودجه سال ۱۳۸۶ کل کشور

تاریخ تصویب: ۱۳۸۶/۰۲/۰۵
تاریخ انتشار: ۱۳۸۶/۰۳/۰۱

 ۲۴۹۹۶/ت۳۷۱۶۲هـ – ۲۲/۲/۱۳۸۶

هیئت وزیران در جلسه مورخ ۵/۲/۱۳۸۶ بنا به پیشنهاد مشترک وزارتخانه‌های علوم، تحقیقات و فناوری، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، آموزش و پرورش، کار و امور اجتماعی، رفاه و تأمین اجتماعی، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور و بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و به استناد جزء (۳) بند “ط” تبصره (۲) قانون بودجه سال ۱۳۸۶ کل کشور، آیین‌نامه نحوه استفاده از وجوه اداره شده موضوع جزء یادشده را به شرح زیر تصویب نمود:


ماده ۱ـ مبلغ یک هزار و دویست میلیارد (۰۰۰ر۰۰۰ر۰۰۰ر۲۰۰ر۱) ریال از اعتبارات ردیف ۵۰۳۶۱۰ به عنوان وجوه اداره شده موضوع جزء (۳) بند “ط” تبصره (۲) قانون بودجه سال ۱۳۸۶ کل‏کشور در اختیار وزارتخانه‌های علوم، تحقیقات و فناوری، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، آموزش و پرورش و مراکز آموزش عالی غیر انتفاعی قرار می‌گیرد تا به صورت وام قرض‌الحسنه با حداقل کارمزد به دانشجویان واجد شرایط پرداخت گردد.

ماده ۲ـ وزارتخانه‌های موضوع ماده (۱) مکلفند در قرارداد منعقد شده با صندوقهای رفاه، نحوه تضمین تسهیلات، مدت و نحوه پرداخت آن را مشخص نمایند.

ماده ۳ـ سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور مکلف است ظرف یک هفته پس از ابلاغ این آیین‌نامه، سهم تسهیلات هریک از دستگاههای یادشده را پس از اخذ نظرات و آمار دانشجویان واجد شرایط ثبت‌نام شده در سال ۱۳۸۵ تعیین و اعلام نماید.

تبصره ـ دانشجویانی می‌توانند از این تسهیلات استفاده نمایند که برای تحصیل موظف به پرداخت شهریه باشند.

ماده ۴ـ وزارتخانه‌های موضوع ماده (۱) این آیین‌نامه مکلفند پس از وصول اصل ‎‎‎‎ وام پرداختی به دانشجویان، مبالغ یاد شده را به حساب خزانه واریز نمایند.

ماده ۵ـ دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی ذی‌ربط مکلفند افراد متقاضی استفاده از وام را به صندوق رفاه دانشجویان معرفی نمایند و صندوق پس از اخذ تعهدات لازم از دانشجو در چارچوب مقررات مورد عمل خود نسبت به واریز وام به حسابی که آموزش دانشگاه یا مؤسسه آموزش عالی ذی‌ربط اعلام می‌نماید بابت شهریه دانشجو اقدام خواهد کرد.

ماده ۶ـ گزارش عملکرد این آیین‌نامه هر شش ماه یکبار توسط هریک از صندوقهای رفاه دانشجویان به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور و کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی ارسال می‌گردد.
‎‎‎‎ ‎‎‎‎ ‎‎‎‎ ‎‎‎‎ ‎‎‎‎ ‎‎‎‎ ‎‎‎‎ ‎‎‎‎
پرویز داودی
معاون اول رئیس جمهور