آیین‌نامه اجرایی بند (ل) تبصره (۱۹) قانون بودجه سال ۱۳۸۶ کل کشور

تاریخ تصویب: ۱۳۸۶/۰۲/۰۵
تاریخ انتشار: ۱۳۸۶/۰۲/۲۹

شماره ۲۳۷۰۰/ت۳۷۲۵۲هـ – ۱۳۸۶/۲/۱۹

هیئت وزیران در جلسه مورخ ۵/۲/۱۳۸۶ بنا به پیشنهاد سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور و به استناد بند « ل» تبصره (۱۹) قانون بودجه سال ۱۳۸۶ کل کشور، آیین‌نامه اجرایی بند یادشده را به شرح زیر تصویب نمود:


ماده ۱ـ شرکت ملی گاز ایران و شرکتهای گاز استانی مجازند در شهرهایی که خطوط انتقال گاز طبیعی آنها اجرا شده است، در هنگام عقد قرارداد تا بیست درصد (۲۰%) هزینه‌های برقراری انشعاب را از مشترکین جزء و عمده به صورت نقد اخذ نمایند و مابقی آن نیز بدون محاسبه سود و کارمزد، تقسیط و برای مشترکین جزء در دوازده ماه و برای مشترکین عمده در بیست و چهار ماه همزمان با صورتحساب دریافت گردد.

ماده ۲ـ [اصلاحی ۱۳۸۶/۵/۱۴]
شرکتهای توزیع برق به منظور تسهیل در واگذاری انشعاب برق مجازند در صورت درخواست متقاضی، نسبت به تقسیط حق انشعاب حداکثر تا سه سال بدون محاسبه سود و کارمزد اقدام نمایند.

ماده۳ـ شرکتهای آب و فاضلاب مجازند براساس درخواست متقاضیان نسبت به فروش اقساطی حق انشعاب آب و فاضلاب اقدام نمایند.

تبصره ـ تقسیط حق انشعاب آب و فاضلاب برای هر متقاضی فقط برای یکبار و برای یک واحد (اعم از مسکونی و یا غیرمسکونی) در مقابل اخذ سفته انجام می‌شود.

ماده ۴ـ متقاضیان حق انشعاب آب و فاضلاب در صورت درخواست تقسیط باید بیست درصد (۲۰%) هزینه حق انشعاب را به تفکیک پرداخت و مابقی آن را حداکثر طی سه سال پرداخت نمایند.

ماده ۵ ـ مسئولیت حُسن اجرای این آیین‌نامه حسب مورد به عهده وزارت نیرو و وزارت نفت می‌باشد و گزارش عملکرد آن در مقاطع زمانی چهارماهه به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور ارسال خواهد گردید.

معاون اول رئیس‎ جمهور ـ پرویز داودی