قانون صدور مجوز احداث بنا (پروانه ساختمان و بر و کف) برای فضاهای آموزشی

تاریخ تصویب: ۱۳۸۶/۰۱/۲۲
تاریخ انتشار: ۱۳۸۶/۰۲/۱۵

ماده واحده – وزارت آموزش و پرورش برای ساخت مدارس و حوزه‌های علمیه مورد تأیید شورای عالی حوزه علمیه برای ساخت حوزه‌های علمیه خواهران و برادران از پرداخت هرگونه عوارض و هزینه‌های صدور پروانه به شهرداریهای سراسر کشور معاف می‌باشند.

تبصره ۱ – کلیه مراجع صادرکننده مجوز احداث بنا از جمله شهرداریها، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، بخشداریها و دهیاریهای سراسر کشور مکلفند مجوز احداث بنای مدارس و حوزه‌های علمیه مذکور را بدون رعایت تشریفات صدور پروانه ساختمانی و فقط با اعلام بر و کف ظرف پانزده روز از تاریخ وصول درخواست وزارت آموزش و پرورش و حوزه‌های علمیه مذکور صادر نمایند.

تبصره ۲ – رعایت بر و کف اعلام شده از سوی شهرداری مربوط و سایر ضوابط و مقررات فنی و شهرسازی از سوی وزارت آموزش و پرورش و حوزه‌های علمیه مذکور ضروری است.

تبصره ۳ – کلیه مدارس متعلق به وزارت آموزش و پرورش و حوزه‌های علمیه مذکور که درگذشته احداث گردیده و فاقد مجوز احداث بنا می‌باشند مشمول این قانون می‌گردند.


قانون فوق مشتمل بر ماده واحده و سه تبصره در جلسه علنی روز چهارشنبه مورخ بیست و دوم فروردین‌‌ماه یکهزار و سیصد و هشتاد و شش مجلس شورای اسلامی تصویب و در مهلت مقرر موضوع اصل نود وچهارم (۹۴) قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران نظر شورای نگهبان واصل نگردید.

غلامعلی حدادعادل
رئیس مجلس شورای اسلامی