آیین‌نامه اجرایی بند (هـ) تبصره (۱) قانون بودجه سال ۱۳۸۶ کل کشور

تاریخ تصویب: ۱۳۸۶/۰۱/۱۹
تاریخ انتشار: ۱۳۸۶/۰۲/۰۵

شماره ۷۷۶۲/ت۱۲۰هـ – ۲۵/۱/۱۳۸۶

هیئت وزیران در جلسه مورخ ۱۹/۱/۱۳۸۶ بنا به پیشنهاد سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور و به استناد بند « هـ» تبصره (۱) قانون بودجه سال ۱۳۸۶ کل کشور، آیین‌نامه اجرایی بند یادشده را به شرح زیر تصویب نمود:


ماده ۱ـ گمرک ایران مجاز است اعتبار ردیف شماره ۵۰۳۷۴۷ منظور در قسمت چهارم قانون بودجه سال ۱۳۸۶ کل کشور را براساس موافقتنامه‌های مبادله شده با سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور در امور زیر هزینه نماید:
۱ـ توسعه امر آموزش و بالابردن دانش تخصصی کارکنان از طریق برگزاری دوره‌های آموزشی، کارگروهها و کارگاههای آموزشی و نظایر آن.
۲ـ تأمین مسکن کارکنان گمرکهای واقع در مناطق محروم مرزی و سواحل جنوبی کشور از طریق خرید، تکمیل، مرمت و تجهیز منازل سازمانی گمرک و پرداخت حق مسکن به کارکنان فاقد منزل سازمانی.
۳ـ تجهیز گمرکهای کشور به سیستمهای کنترل الکترونیکی و دستگاههای کنترل نامحسوس و انجام امور مربوط به پشتیبانی و نگهداری آنها.
۴ ـ تأمین تجهیزات اداری موردنیاز گمرکهای مرزی و دورافتاده کشور و هزینه‌های پشتیبانی گمرکهای کشور.
۵ ـ پرداخت پاداش به کارکنان گمرکهای واقع در نقاط مرزی و سواحل جنوبی کشور به منظور جذب و نگهداری آنان در منطقه و پرداخت پاداش به کارکنانی که طبق تشخیص رییس کل گمرک ایران در کسب درآمدهای گمرکی نقش قابل ملاحظه‌ای داشته‌اند.
۶ ـ پرداخت بابت فعالیتهای فرهنگی و رفاهی برای کارکنان گمرک.

ماده ۲ـ اعتبارات موضوع این آیین‌نامه با اولویت دادن به گمرکهای واقع در نوار مرزی، سواحل جنوبی و مناطق محروم کشور توزیع می‌گردد.

ماده ۳ـ پرداختهای موضوع این آیین‌نامه برای سالهای بعد ایجاد تعهد نمی‌کند.

معاون اول رئیس‎ جمهور ـ پرویز داودی