آیین‌نامه اجرایی بند (الف) تبصره (۷) قانون بودجه سال ۱۳۸۶ کل کشور

تاریخ تصویب: ۱۳۸۶/۰۱/۱۹
تاریخ انتشار: ۱۳۸۶/۰۲/۰۵

شماره ۷۷۱۹/ت۱۲۶هـ – ۲۵/۱/۱۳۸۶

هیئت وزیران در جلسه مورخ ۱۹/۱/۱۳۸۶ بنا به پیشنهاد مشترک وزارتخانه‌های کشور و بازرگانی و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور و به استناد بند « الف» تبصره (۷) قانون بودجه سال ۱۳۸۶ کل کشور، آیین‌نامه اجرایی بند یاد شده را به شرح زیر تصویب نمود:


ماده ۱ـ به استانداری ها اجازه داده می شود در ازای ارایه خدمات و اجازه استفاده از امکانات بازارچه‌های مشترک مرزی ، درآمدهای موضوع ماده (۲) این آیین‌نامه را وصول و به حساب مربوط در خزانه ، موضوع ردیف درآمد عمومی شماره ۱۴۰۱۱۵ قسمت سوم قانون بودجه سال ۱۳۸۶ کل کشور واریز نمایند.


ماده ۲ـ درآمدهای موضوع این آیین‌نامه شامل اجاره بهای غرفه، اماکن و تأسیسات از قبیل انبار، باسکول و غیره در هر بازارچه مشترک مرزی است که به موجب قرارداد، حسب تبصره ماده (۲۳) آیین‌نامه اجرایی قانون مقررات صادرات و واردات و اصلاحات بعدی آن توسط استانداری به متقاضیان واجد شرایط اجاره داده می شود.

ماده ۳ـ [اصلاحی ۱۳۸۶/۶/۲۸]
اعتبارات جدول بازارچه‌های مرزی مندرج در پیوست شماره (۳) قانون بودجه سال ۱۳۸۶ کل کشور که در قالب اعتبارات استان ابلاغ شده بر اساس موافقتنامه‌ای که بین استانداری‌ها و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استانها مبادله می‌شود، فقط برای امور بازارچه‌های مشترک مرزی شامل نیازهای استانداری‌ها و سایر دستگاه‌های اجرایی مستقر در بازارچه در قالب فعالیت‌های موضوع ماده (۴) این آیین‌نامه برابر وصولی‌های هر استان، اختصاص یافته و قابل هزینه خواهد بود.

ماده ۴ـ هزینه های موضوع این آیین‌نامه عبارتند از:

الف ـ [اصلاحی ۱۳۸۶/۶/۲۸]
امور تملک دارایی‌های سرمایه‌ای برای ایجاد، توسعه، تعمیر و تجهیز اماکن و تاسیسات و زیرساختهای مورد نیاز بازارچه‌های مشترک مرزی.

ب ـ امور رفاهی کارکنان بازارچه‌ها و دستگاه‌های اجرایی پشتیبانی کننده بر اساس ضوابطی که به تایید وزیر کشور می‌رسد.
ج ـ هزینه‌‌های مورد نیاز جهت تأمین نیروی انسانی علاوه بر کارکنان دستگاه‌های مستقر در بازارچه و تهیه و تدارک و خرید کالاها، خدمات و لوازم مورد نیاز بازارچه.

تبصره ۱ـ نیروی انسانی به کار گرفته شده از محل بند « ج» این ماده در زمره کارکنان دولت نبوده و هیچگونه تعهد استخدامی برای دولت ایجاد نمی‌نماید.

تبصره ۲ـ دستگاه‌های اجرایی مستقر در بازارچه‌های مشترک مرزی موظفند کلیه نیازهای اعتباری خود را برای حضور و فعالیت در بازارچه‌ها به استانداری‌ها و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استانها اعلام نمایند تا حسب امکانات اعتباری نسبت به تأمین آنها اقدام گردد.

ماده ۵ ـ استانداران موظفند گزارشهای مربوط به عملکرد درآمدها، هزینه‌ها و عملیات انجام شده از محل اعتبارات این آیین‌نامه را هر چهار ماه یکبار به وزارت کشور و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور ارایه نمایند.

معاون اول رئیس ‎جمهور ـ پرویز داودی