آیین‌نامه اجرایی بند (ی) ماده (۱۰۴) قانون برنامه چهارم توسعه اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران

تاریخ تصویب: ۱۳۸۵/۰۹/۱۲
تاریخ انتشار: ۱۳۸۵/۰۹/۲۵

هیئت وزیران در جلسه مورخ ۱۲/۹/۱۳۸۵ بنا به پیشنهاد مشترک سازمان‏ مدیریت ‏و برنامه‏ ریزی‏ کشور و وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی موضوع نامه شماره ۵۱۲۹۷/۱۰۰ مورخ ۳۱/۳/۱۳۸۵ سازمان یاد شده وبه استناد بند “ی“ ماده (۱۰۴) قانون برنامه چهارم توسعه اقتصادی ، اجتماعی وفرهنگی جمهوری اسلامی ایران – مصوب ۱۳۸۳ -، آیین‌نامه اجرایی بند یاد شده را به شرح زیر تصویب نمود :


ماده ۱ – منظور از دستگاه در این آیین‌نامه ، تمام دستگاههای اجرایی موضوع ماده (۱۶۰ ) قانون برنامه چهارم توسعه اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی است .

ماده ۲ – اعتبارات موضوع این آیین‌نامه از قبیل اعتبارات هزینه ای (جاری) و درآمدهای اختصاصی و اعتبارات تملک داراییهای سرمایه ای (عمرانی) است .

تبصره – هزینه کردن اعتبارات یاد شده برای امور عمرانی ممنوع می باشد .

ماده ۳ – تمام دستگاهها مجاز هستند تا نیم درصد (۵/۰%) از اعتبارات خود را برای انجام امور فرهنگی، هنری ، سینمایی ومطبوعاتی در جهت ترویج فضایل اخلاقی و معارف اسلامی کارکنان خود از جمله فرهنگ ایثار و شهادت هزینه کنند .

ماده ۴ – وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی موظف است عناوین فعالیتهای فرهنگی، هنری ، سینمایی و مطبوعاتی را به ترتیب اولویت مشخص و ظرف یک ماه پس از ابلاغ این آیین‌نامه به دستگاهها اعلام نماید .

ماده ۵ – موسسات و شرکتهای دارای مجمع عمومی موظف هستند اعتبار موضوع این آیین‌نامه را در موافقتنامه های مورد مبادله با سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور یا استان حسب مورد مشخص و اعلام کنند .

ماده ۶ – دستگاهها مجاز هستند برای تحقق اهداف این آیین‌نامه نسبت به انعقاد قرارداد برای استفاده از خدمات یا خرید محصولات از موسسات فرهنگی ، هنری ، سینمایی، مطبوعاتی ، ناشران و سایر صنوف فرهنگی – هنری اقدام کنند .

ماده ۷ – در هردستگاه کارگروهی به تشخیص بالاترین مقام دستگاه به ریاست یکی از معاونین دستگاه و عضویت مدیر کل روابط عمومی (یا عناوین مشابه) برای پیشبرد اهداف ماده (۱۰۴) قانون برنامه چهارم توسعه و این آیین‌نامه تشکیل می گردد .

ماده ۸ – وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی مکلف است عملکرد دستگاهها را در اجرای این آیین‏نامه سالانه به هیئت وزیران ارایه نماید . دستگاهها نیز مکلف به ارایه اطلاعات به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می باشند.

پرویز داودی
معاون اول رئیس جمهور