واگذاری حق استفاده از ساختمانهای مازاد بر نیاز دستگاههای وابسته به وزارتخانه ها، موسسات و سازمانهای دولتی به دانشگاه پیام نور

تاریخ تصویب: ۱۳۸۵/۰۸/۰۷
تاریخ انتشار: ۱۳۸۵/۰۸/۱۰

93115/ت36169هـ – ۱۳۸۵/۸/۱۰

هیئت وزیران در جلسه مورخ ۱۳۸۵/۸/۷ بنا به پیشنهاد وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تصویب نمود:


۱ ـ استانداریهای سراسر کشور مکلفند حداکثر ظرف یک ماه با رعایت بند “ب” ماده (۸۹) قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت ـ مصوب ۱۳۸۰ ـ نسبت به واگذاری حق استفاده از ساختمانهای مازاد بر نیاز دستگاههای وابسته به وزارتخانه ها، موسسات و سازمانهای دولتی به دانشگاه پیام نور اقدام نمایند.

۲ ـ وزارت آموزش و پرورش موظف است در چارچوب تفاهم نامه مشترک با دانشگاه پیام نور و با رعایت قوانین و مقررات نسبت به واگذاری ظرفیت های خالی فضاهای آموزشی و کمک آموزشی در اختیار از قبیل ساعات و روزهای تعطیل به دانشگاه یادشده اقدام نماید.

۳ ـ سازمان تربیت بدنی موظف است در چارچوب تفاهم نامه مشترک با دانشگاه پیام نور و با رعایت قوانین و مقررات مربوط نسبت به اختصاص بخشی از زمانهای قابل استفاده سالن های ورزشی در اختیار به دانشگاه پیام نور اقدام نماید. تنظیم زمانهای استفاده توسط دختران و پسران بر عهده دانشگاه پیام نور خواهد بود.

۴ ـ دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی و دستگاههای اجرایی دارای مراکز آموزشی و تحقیقاتی از قبیل وزارتخانه های جهادکشاورزی، صنایع و معادن، نیرو و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور (مراکز آموزشی مدیریت دولتی در استانها) موظفند ساعات و ایام تعطیلی مراکز یادشده را بدون اخذ هر گونه وجه در اختیار دانشگاه پیام نور قرار دهند.

۵ ـ به منظور تحقق سیاست های دانشگاه پیام نور در توسعه آموزش کلیه استانداران مکلفند در تأمین نیازها و رفع مشکلات دانشگاه یادشده همکاری و مساعدت نمایند.

پرویز داودی
معاون اول رئیس جمهور