اصلاح آیین‌نامه اجرایی قسمتی از تبصره (۲) ماده (۴۳) قانون استخدام کشوری

تاریخ تصویب: ۱۳۸۵/۰۷/۳۰
تاریخ انتشار: ۱۳۸۵/۰۸/۱۱

92211/ت34869هـ – ۱۳۸۵/۸/۶

هیئت وزیران در جلسه مورخ ۱۳۸۵/۷/۳۰ بنا به پیشنهاد شماره ۷۱۵۶/۱۰۰ مورخ ۲۱/۱/۱۳۸۵ سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور و به استناد تبصره (۲) ماده (۴۳) قانون استخدام کشوری ـ مصوب ۱۳۴۵ ـ تصویب نمود:


الف ـ آیین‌نامه اجرایی قسمتی از تبصره (۲) ماده (۴۳) قانون استخدام کشوری، موضوع تصویب‌نامه های شماره ۲۱۱۵۰/ت۱۲۵۵۵هـ مورخ ۴/۲/۱۳۷۴، شماره ۲۱۰۳۱ت۱۴۹۰۲هـ مورخ ۲۶/۱/۱۳۷۵ و شماره ۵۸۱۳۵/ت۱۶۹۶۵هـ مورخ ۱/۴/۱۳۷۶ به شرح زیر اصلاح می شود:

۱ ـ تبصره های زیر به ماده (۱) اضافه می شوند:
تبصره ۱ ـ حق التدریس مستخدمان قانون استخدام کشوری برای هر ساعت به مأخذ یک بیستم حقوق و فوق العاده شغل آنان تعیین می شود.
تبصره ۲ ـ حق التدریس اعضای هیئت علمی دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی براساس مقررات استخدامی اعضای هیئت علمی تعیین می شود.

۲ ـ در بند (الف) ماده (۵) عبارت “تا ده هزار کلمه” حذف می شود و عبارت “(۳۰) ریال و مازاد برآن به ازای هر کلمه حداکثر (۲۰) ریال” به عبارت “معادل یک ده هزارم حقوق و فوق العاده شغل مستخدم” تغییر می یابد.

۳ ـ در بند (ب) ماده (۵) عبارت “تا ده هزار کلمه” حذف می شود و عبارت “(۲۵) ریال و مازاد بر آن به ازای هرکلمه حداکثر (۱۵) ریال” به عبارت “معادل یک دوازده هزارم حقوق و فوق العاده شغل مستخدم” تغییر می یابد.

۴ ـ در بند (پ) ماده (۵) عبارت “با رعایت ضوابط مذکور تا دو برابر مبالغ مذکور در بندهای (الف) و (ب)” به عبارت “ حداکثر معادل یک شش هزارم حقوق‌ و فوق العاده شغل مستخدم” تغییر می یابد.

۵ ـ در بند (ث) ماده (۵) عبارت “که از لوازم تألیف، تصنیف و ترجمه است، تا ده هزار کلمه” حذف می شود و عبارت “(۱۵) ریال و مازاد بر آن به ازای هر کلمه حداکثر (۱۰) ریال” به عبارت “معادل یک سی هزارم حقوق و فوق العاده شغل مستخدم” تغییر می یابد.

۶ ـ میزان حق تحقیق ساعتی موضوع ماده (۶) به شرح زیر تعیین می شود:
“دارندگان مدرک تحصیلی لیسانس، فوق لیسانس و دکتری و معادل آنها و همچنین دارندگان مدرک کمتر از لیسانس که سابقه تحقیق دارند و طبق تشخیص هیئت موضوع ماده (۲) صلاحیت تحقیق را دارا باشند یک سی ام حقوق و فوق العاده شغل مستخدم”

۷ ـ میزان حق حضور در جلسه، موضوع ماده (۸) به شرح زیر تعیین می شود:
“برای هر جلسه (۲) ساعته، حداکثر به میزان یک بیستم حقوق و فوق العاده شغل مستخدم.”

۸ ـ در ماده ( ۹ ) بعد از عبارت “ طبق قانون” عبارت “و مقررات” اضافه می شود.

ب ـ تصویب‌نامه های شماره ۲۱۱۵۰/ت۱۲۵۵۵هـ مورخ ۱۳۷۴/۲/۴ و شماره ۵۸۱۳۵/ت۱۶۹۶۵هـ مورخ ۴/۱/۱۳۷۴ لغو می شوند .

پ ـ ماده (۹) آیین‌نامه اجرایی ماده (۵۴) و بندهای “د” و “هـ” ماده (۱۴۳) قانون برنامه چهارم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، موضوع تصویبنامه شماره ۷۶۶۳/ت۳۲۸۲۳هـ مورخ ۱۴/۲/۱۳۸۴ حذف و شماره مواد بعدی به ترتیب اصلاح می شود.

پرویز داودی
معاون اول رئیس جمهور