آیین‌نامه اجرایی قانون افزایش حقوق بازنشستگی مشمولین قانون حالت اشتغال مستخدمین شهید، جانباز از کارافتاده و مفقودالاثر انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی مصوب ۱۳۷۲ که قبل از تاریخ ۱۴/۸/۱۳۷۷ بازنشسته شده اند ـ مصوب ۱۳۸۳

تاریخ تصویب: ۱۳۸۵/۰۶/۱۵
تاریخ انتشار: ۱۳۸۵/۰۶/۲۳

71320/ت33740هـ – ۱۳۸۵/۶/۱۹

هیئت وزیران در جلسه مورخ ۱۳۸۵/۶/۱۵ بنا به پیشنهاد مشترک سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور و وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و به استناد ماده واحده قانون افزایش حقوق بازنشستگی مشمولین قانون حالت اشتغال مستخدمین شهید، جانباز از کارافتاده و مفقودالاثر انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی مصوب ۱۳۷۲ که قبل از تاریخ ۱۴/۸/۱۳۷۷ بازنشسته شده اند ـ مصوب ۱۳۸۳ ـ آیین‌نامه اجرایی قانون یادشده را به شرح زیر تصویب نمود:


ماده ۱ ـ در این آیین‌نامه اصطلاحات زیر در معانی مشروح مربوط بکار می روند:
الف ـ قانون حالت اشتغال: قانون حالت اشتغال مستخدمین شهید، جانباز از کار افتاده و مفقودالاثر انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی مصوب ۱۳۷۲ که قبل از تاریخ ۱۴/۸/۱۳۷۷ بازنشسته شده اند ـ مصوب ۱۳۸۳ ـ .
ب ـ بازنشستگان مشمول: آن دسته از بازنشستگان مشمول قانون حالت اشتغال که حسب مورد قبل از تاریخ ۱۴/۸/۱۳۷۷ (لشکری) و قبل از پایان سال ۱۳۸۱ (کشوری) بازنشسته شده اند.
ج ـ بازنشستگان مشابه: آن دسته از بازنشستگان مشمول قانون حالت اشتغال که حسب مورد از تاریخ ۱۴/۸/۱۳۷۷ (لشکری) و از ابتدای سال ۱۳۸۲ (کشوری) بازنشسته شده اند.
د ـ دستگاه پرداخت کننده: در اجرای ماده (۳۹) قانون الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی ازمقررات مالی دولت ـ مصوب ۱۳۸۴ـ شامل دستگاههای ذی‌ربط بازنشستگان مشمول و بنیاد شهید و امور ایثارگران حسب مورد.


ماده ۲ ـ حقوق بازنشستگی مشمولین این آیین‌نامه متناسب با حقوق بازنشستگان مشابه حداکثر تا شصت درصد (۶۰%) افزایش می یابد.

تبصره ۱ ـ حقوق بازنشستگی مشمولین این آیین‌نامه با رعایت مفاد ماده یادشده به نحوی تعیین می شود که از حقوق بازنشستگان مشابه تجاوز ننماید.

تبصره ۲ ـ ملاک تطبیق بازنشستگان مشمول با بازنشستگان مشابه، احکام صادر شده بازنشستگان مشابه در تاریخ ۱/۱/۱۳۸۴ می باشد.


ماده ۳ ـ احکام حقوقی بازنشستگان مشمول منطبق با مقررات این آیین‌نامه توسط دستگاه ذی‌ربط بازنشستگان مشمول تهیه و به مورد اجرا در می آید.

پرویز داودی
معاون اول رئیس جمهور