اجرای طرح ایجاد تاسیسات آب و فاضلاب‌ شهر انزلی‌ توسط شرکت ‌آب و فاضلاب استان گیلان با‌ استفاده از تسهیلات بانک جهانی

تاریخ تصویب: ۱۳۸۵/۰۳/۲۰
تاریخ انتشار: ۱۳۸۵/۰۴/۲۷

شماره: ۶۱۳۶۵/۳۰۹
تاریخ: ۱۷/۴/۱۳۸۵

شورای ‌اقتصاد‌ در ‌جلسه‌ ‌مورخ ۲۰/۳/۱۳۸۵، بنا به درخواست شماره ۱۰۰/۳۳/۱۵۹۸ مورخ ۱۷/۱/۱۳۸۴ آن وزارتخانه، اجرای طرح ایجاد تاسیسات آب و فاضلاب‌ شهر انزلی‌ توسط شرکت ‌آب و فاضلاب استان گیلان با‌ استفاده از تسهیلات بانک جهانی، به استناد جزء ۱ بند «ج» ماده ۱۳ قانون‌ برنامه چهارم توسعه اقتصادی، اجتماعی ‌و ‌فرهنگی‌ ‌جمهوری اسلامی ایران مورد بررسی قرار داد و ضمن تایید توجیه فنی و اقتصادی طرح مذکور، با اجرای آن مشروط به رعایت موارد زیر، موافقت کرد:


۱ _ حداکثر مبلغ چهل و دو میلیون و یکصد وسی و دو هزار (۰۰۰ر۱۳۲ر۴۲) دلار تسهیلات به صورت خالص شامل سی و سه میلیون و چهار صد و پنجاه و دو هزار (۰۰۰ر۴۵۲ر۳۳) دلار برای ایجاد تاسیسات دفع فاضلاب و هشت میلیون و ششصد و هشتاد هزار (۰۰۰ر۶۸۰ر۸) دلار برای تکمیل تاسیسات آب و با در نظرگرفتن هزینه‌های تبعی مشتمل بر سود وکارمزد و بیمه و سایر هزینه‌ها‌ در جمع معادل شصت و دو میلیون و سیصد و بیست و دو هزار (۰۰۰ر۳۲۲ر۶۲) دلار از محل تسهیلات ردیف ۳۱۰۲۰۱ قانون بودجه سال ۱۳۸۴ کل کشور، موضوع تسهیلات بانک جهانی، اختصاص یابد .

۲ _ ‎‎‎‎ شرایط زیست محیطی رعایت شود .

۳ _ حداقل معادل پنجاه و هشت درصد (۵۸%) ارزش عملیات اجرایی‌ کل طرح با استفاده از امکانات و توانایی‌های ساخت داخل انجام گیرد.

۴ _ رعایت مفاد ماده‌ ۳ قانون‌ «حداکثر استفاده ‌از توان فنی و مهندسی تولیدی و صنعتی و اجرایی کشور در اجرای پروژه ها و ایجاد تسهیلات به منظور صدور خدمات » در اجرای طرح مذکور الزامی است.

۵ _ اعتبار این مصوبه تا زمان گشایش اعتبار اسنادی – حداکثر مدت یک سال – از زمان صدور مصوبه است.

۶ _ تسهیلات دریافتی بر اساس جدول پیوست و با تایید بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران بازپرداخت شود.

۷ _ وزارت نیرو مکلف است، تا شروع بهره برداری از طرح، گزارش پیشرفت کار را در- مقاطع شش ماهه- به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور، ارایه کند. ‎‎‎‎  ‎‎‎‎
‎‎‎‎ ‎‎‎‎ ‎‎‎‎ ‎‎‎‎ ‎‎‎‎ ‎‎‎‎ ‎‎‎‎ ‎‎‎‎ ‎‎‎‎ ‎‎‎‎ ‎‎‎‎ ‎‎‎‎
فرهاد رهبر – معاون رییس جمهور و رییس سازمان