آیین‌نامه اجرایی بند (هـ) تبصره (۱) قانون بودجه سال ۱۳۸۵ کل کشور

تاریخ تصویب: ۱۳۸۴/۱۲/۲۸
تاریخ انتشار: ۱۳۸۵/۰۱/۱۵

شماره ۸۹۹۰۷/ت۳۴۷۶۸هـ – ۱۳۸۴/۱۲/۲۸

هیئت وزیران در جلسه مورخ ۲۸/۱۲/۱۳۸۴ بنا به پیشنهاد شماره ۲۲۷۸۱۸/۱۰۰ مورخ ۲۸/۱۲/۱۳۸۴ سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور و به استناد بند “هـ” تبصره (۱) قانون بودجه سال ۱۳۸۵ کل کشور، آیین‌نامه اجرایی بند یادشده را به شرح زیر تصویب نمود:


ماده ۱ـ گمرک ایران مجاز است اعتبار ردیف شماره ۵۰۳۷۴۷ قسمت چهارم “ب” قانون بودجه سال ۱۳۸۵ کل کشور را براساس موافقتنامه های مبادله شده با سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور در امور زیر هزینه نماید:

۱ ـ توسعه امر آموزش و بالابردن دانش تخصصی کارکنان از طریق برگزاری دوره‌های آموزشی، کارگروهها و کارگاههای آموزشی و نظایر آن.

۲ ـ [اصلاحی ۱۳۸۵/۶/۸]
تأمین مسکن کارکنان گمرکهای واقع در مناطق محروم مرزی و سواحل جنوبی کشور از طریق خرید، تکمیل، مرمت و تجهیز منازل سازمانی گمرک و پرداخت حق مسکن به کارکنان فاقد منزل سازمانی.

۳ ـ [اصلاحی ۱۳۸۵/۶/۸]
تجهیز گمرکهای کشور به سیستمهای کنترل الکترونیکی و دستگاههای کنترل نامحسوس و انجام امور مربوط به پشتیبانی و نگهداری آنها.

۴ ـ تأمین تجهیزات اداری موردنیاز گمرکهای مرزی و دورافتاده کشور و هزینه های پشتیبانی گمرکهای کشور.

۵ ـ پرداخت پاداش به کارکنان گمرکهای واقع در نقاط مرزی و سواحل جنوبی کشور به منظور جذب و نگهداری آنان در منطقه و پرداخت پاداش به کارکنانی که طبق تشخیص رییس کل گمرک ایران در کسب درآمدهای گمرکی نقش قابل ملاحظه ای داشته اند.

۶ ـ [موقوفی ۱۳۸۵/۶/۸]
انجام هزینه های مربوط به اطلاع رسانی به خدمت گیرندگان از گمرک در جهت تحقق درآمدهای گمرکی.

۷ ـ پرداخت بابت فعالیتهای فرهنگی و رفاهی برای کارکنان گمرک.

۸ ـ [موقوفی ۱۳۸۵/۶/۸]
تعمیرات و نگهداری ساختمانهای گمرکی.

ماده ۲ ـ اعتبارات موضوع این آیین‌نامه با اولویت دادن به گمرکهای واقع در نوار مرزی، سواحل جنوبی و مناطق محروم کشور توزیع می گردد.

ماده ۳ ـ پرداختهای موضوع این آیین‌نامه برای سالهای بعد ایجاد تعهد نمی کند.

پرویز داودی
معاون اول رئیس جمهور