صدور روادید ورود جهانگردی، زیارتی، تجارتی و درمانی نود روزه

تاریخ تصویب: ۱۳۸۴/۱۱/۳۰
تاریخ انتشار: ۱۳۸۴/۱۲/۲۸

شماره ۸۸۰۷۷/ت۳۳۴۲۶هـ – ۱۳۸۴/۱۲/۲۴

هیئت وزیران در جلسه مورخ ۱۳۸۴/۱۱/۳۰ به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تصویب نمود:

۱ ـ [اصلاحی ۱۳۹۴/۵/۱۱]
وزارت امورخارجه موظف است با استقرار نمایندگان خود در فرودگاههای بین‌المللی، برای ورود جهانگردان، تجار و کارشناسان خارجی که فاقد روادید می‌باشند، نسبت به صدور روادید ورود جهانگردی، زیارتی، تجارتی و درمانی نود روزه با هماهنگی نهادهای ذی‌ربط اقدام کند.


۲ ـ [اصلاحی ۱۳۹۴/۵/۱۱]
وزارت امورخارجه با همکاری وزارت اطلاعات سیستم مکانیزه و اینترنتی صدور روادید نود روزه را با رعایت کلیه مفاد این تصویب‌نامه طراحی و اجرا کند.


۳ ـ [اصلاحی ۱۳۹۴/۵/۱۱]
نمایندگی وزارت اطلاعات مستقر در فرودگاههای موضوع بند (۱) این تصویب‌نامه، موظف است به منظور جلوگیری از اتلاف وقت مسافران، پاسخ استعلام دفاتر وزارت امورخارجه مستقر در فرودگاههای مذکور را در کوتاهترین زمان ممکن (حداکثر پانزده دقیقه) اعلام کند. وزارت راه و شهرسازی موظف است تسهیلات لازم را برای اسکان موقت و مراجعت اتباع خارجی رد صلاحیت شده مهیا کند.
اعتبار مورد نیاز حکم اخیر٬ توسط سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور از محل منابع مصوب مربوط تأمین میشود.


۴ ـ صدور روادید ورود جهانگردی، زیارتی، تجارتی و درمانی برای اتباع خارجی به استثنای کشورهایی که توسط وزارت امورخارجه و وزارت اطلاعات مشترکاً تعیین و اعلام می شود، انجام خواهد شد.


۵ ـ [اصلاحی ۱۳۹۴/۵/۱۱]
وزارت راه و شهرسازی نسبت به تجهیز و تمهید امکانات دفاتر وزارتخانه‌های امورخارجه و اطلاعات در فرودگاه‌های بین المللی اقدام میکند.


۶ – [اصلاحی ۱۳۹۴/۵/۱۱]
سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور موظف به تعیین ساختار تشکیلاتی، اجرایی و بودجه دفاتر وزارت امورخارجه در مبادی یادشده می باشد.


۷ ـ [اصلاحی ۱۳۹۴/۵/۱۱]
این تصویب‌نامه جایگزین تصویب‌نامه شماره ۶۷۵۸۷/ت۳۴۳۰۹هـ مورخ ۱۳۸۴/۱۰/۲۴ می‌شود.

پرویز داودی
معاون اول رئیس جمهور