قانون حمایت از ایجاد نواحی صنعتی روستایی

تاریخ تصویب: ۱۳۸۴/۰۷/۰۶
تاریخ انتشار: ۱۳۸۴/۰۸/۱۸

 ماده واحده – کلیه نواحی صنعتی ایجاد شده توسط وزارت جهاد کشاورزی از تاریخ تصویب این قانون مشمول قانون راجع با تأسیس شرکت شهرکهای صنعتی ایران مصوب ۱۳۶۲/۱۲/۷ و اصلاحیه‌های بعدی آن و سایر قوانین و مقررات مربوط به شهرکهای صنعتی میشوند و از امتیازات مقرر در آنها برخوردار میگردند. نواحی صنعتی جدید به پیشنهاد شرکتهای فرعی سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران (شرکتهای استانی) و یا سازمان جهاد کشاورزی استان با تصویب شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان، توسط شرکتهای مزبور ایجاد میشوند.

تبصره – به دولت اجازه داده میشود اساسنامه شرکتهای فرعی (استانی) را به گونه‌ای اصلاح نماید که رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان یکی از اعضای هیأت مدیره شرکت فرعی (استانی) مزبور باشد.

آیین‌نامه اجرائی این قانون ظرف مدت چهار ماه به پیشنهاد مشترک وزارتخانه‌های صنایع و معادن و جهاد کشاورزی و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور به تصویب هیأت وزیران خواهد رسید.

[آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از ایجاد نواحی صنعتی روستایی]


قانون فوق مشتمل بر ماده واحده و یک تبصره در جلسه علنی روز چهارشنبه مورخ ششم مهر ماه یکهزار و سیصد و هشتاد و چهار مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ ۱۳۸۴/۷/۲۰ به تأیید شورای نگهبان رسید.