اساسنامه شرکت مادرتخصصی سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران

تاریخ تصویب: ۱۳۸۴/۰۴/۲۶
تاریخ انتشار: ۱۳۸۴/۰۶/۱۵

شماره‌ : ۳۲۳۹۵ت‌۳۱۹۰۷ن‌
تاریخ : ۱۳۸۴/۰۶/۱۲

هیأت وزیران در جلسه مورخ ۱۳۸۴/۴/۲۶ بنا به پیشنهاد مشترک وزارتخانه‌های صنایع و معادن و اموراقتصادی و دارایی و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور، موضوع نامه شماره ۶۰.۶۰۹۲۳۰ مورخ‌ ۱۳۸۴.۴.۲۶ وزارت صنایع و معادن و به استناد ماده (۷) قانون برنامه چهارم توسعه اقتصادی‌، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران ـ مصوب ۱۳۸۳ـ اساسنامه شرکت مادر تخصصی سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران را به شرح زیر تصویب نمود:


فصل اول ـ کلیات

ماده ۱ـ شرکت مادر تخصصی سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران که در این اساسنامه به‌ اختصار سازمان نامیده می‌شود وابسته به وزارت صنایع و معادن بوده و مرکز اصلی آن در تهران می‌باشد.

تبصره ـ تاسیس شعبه‌، نمایندگی و یا انحلال با پیشنهاد هیئت مدیره و تصویب مجمع عمومی با رعایت‌ قوانین و مقررات مربوط امکان‌پذیر می‌باشد.

ماده ۲ـ سازمان شرکت سهامی (خاص‌) و مدت آن نامحدود است‌.

ماده ۳ـ سازمان دارای شخصیت حقوقی و استقلال مالی و اداری بوده و طبق اساسنامه به صورت‌ بازرگانی و انتفاعی اداره می‌شود و تابع قانون تاسیس شرکت شهرکهای صنعتی ایران ـ مصوب ۱۳۶۲ـ و اصلاحیه بعدی آن و قانون تمرکز امور صنعت و معدن و تشکیل وزارت صنایع و معادن ـ مصوب ۱۳۷۹ـ می‌باشد.


فصل دوم- موضوع ـ هدف‌، وظایف‌، اختیارات و سرمایه سازمان‌:

ماده ۴ـ موضوع فعالیت سازمان عبارت است از:

۱ـ تهیه و تدوین خط مشی‌های اجرایی ایجاد و توسعه صنایع کوچک در چارچوب سیاستهای کلی وزارت صنایع و معادن‌.
۲ـ ایجاد زمینه‌های لازم برای راه‌اندازی‌، هدایت و توسعه سرمایه‌گذاریهای بخش غیردولتی در صنایع‌کوچک به ویژه در مناطق کمتر توسعه یافته در چارچوب سیاستهای
وزارت صنایع و معادن از طریق‌ شرکتهای زیرمجموعه‌.
۳ـ ساماندهی و پشتیبانی از توسعه کارآفرینی‌، تامین منابع مالی‌، توسعه فناوری‌، بهبود روشهای تولید،کاهش ضایعات‌، ارتقاء بهره‌وری و کیفیت و رعایت ضوابط زیست محیطی در صنایع کوچک به منظور رقابت‌پذیر کردن آنها.
۴ـ اجرای طرحها و برنامه‌های مرتبط با ایجاد و توسعه صنایع کوچک کشور در قالب اعتبارات‌ تخصصی‌. (مندرج در قوانین بودجه سنواتی‌).
۵ ـ ساماندهی و پشتیبانی از ایجاد پیوند مناسب بین صنایع کوچک‌، متوسط و بزرگ‌، توسعه شبکه‌ها، خوشه‌های صنعتی و توسعه مراکز اطلاع‌رسانی و تجارت الکترونیک برای آنها از طریق شرکتهای‌ زیرمجموعه‌.
۶ـ حمایت و پشتیبانی از تحقیقات کابردی‌، توسعه‌ای و ارتقاء سطح فناوری در واحدهای کوچک‌ صنعتی‌.
۷ـ حمایت و پشتیبانی از انجام آموزشهای تخصصی و برنامه‌های مربوط به ارتقاء مهارت کارکنان و داوطلبان ایجاد و توسعه صنایع کوچک‌.
۸ـ ساماندهی اقدامات پشتیبانی از واحدهای کوچک صنعتی نوپا (در شرف ایجاد) و فراهم آوردن‌ سازوکار لازم برای پشتیبانی از فعالیتهای مخاطره‌پذیر در صنایع کوچک از طریق شرکتهای زیرمجموعه‌.
۹ـ حمایت و پشتیبانی از توسعه بازار و همکاریهای فنی‌، اقتصادی و فناوری بین صنایع کوچک کشور باسایر کشورها.

۱۰ـ [اصلاحی ۱۴۰۰/۵/۲۴]
مطالعه‌، بررسی و برنامه‌ریزی همه جانبه جهت احداث شهرکهای صنعتی اعم از عمومی‌، تخصصی‌ (از جمله صنایع تبدیلی‌، کشاورزی و غیره‌)، فناوری‌، مجموعه کارگاهی و زادپروری (انکوباتوری‌) و شهرک های صنفی تولیدی و صنعتی.

۱۱ـ سازماندهی احداث شهرکهای صنعتی و ارایه خدمات ضروری برای متقاضیان ایجاد واحدهای‌ تولیدی و خدماتی توسط شرکتهای زیرمجموعه‌.
۱۲ـ تاسیس شرکتهای شهرکهای صنعتی زیرمجموعه برای ایجاد عملیات مقرر در این اساسنامه با رعایت سیاستهای عمومی دولت در رابطه با توسعه صنایع در سطح کشور.

۱۳ـ [اصلاحی ۱۴۰۰/۵/۲۴]
انجام عملیات و خدمات مورد نیاز شرکتهای زیرمجموعه در کلیه زمینه‌ها (فنی‌، مالی‌، اداری‌،خدماتی‌، آموزشی‌، اطلاع‌رسانی‌، بازرگانی و مشاوره‌ای‌) برای گسترش و تامین تاسیسات زیربنایی شهرکهای‌ صنعتی و سایر خدمات مورد نیاز و توسعه صنایع کوچک.

۱۴ـ [اصلاحی ۱۴۰۰/۵/۲۴]
ایجاد هماهنگی در احداث‌، اجرا و اداره امور شهرکهای صنعتی و نظارت بر آنها به منظور استفاده‌ مطلوب از سرمایه‌گذاری‌های انجام شده‌ با روش های اجرایی مناسب مشارکت بخش عمومی – خصوصی از قبیل تأمین منابع مالی، ساخت، بهره برداری و واگذاری، تأمین منابع مالی، ساخت و بهره‌برداری، طرح و ساخت کلید در دست و یا ساخت، بهره‌برداری و مالکیت با پیش بینی تضمین های کافی و تدابیر بودجه ای.

۱۵ـ مشارکت در هر نوع فعالیت که موجب تسهیل تحقق اهداف مندرج در قانون تاسیس شرکت شهرکهای صنعتی ایران ـ مصوب ۱۳۶۲ـ و اصلاحیه بعدی آن گردد.

۱۶ـ انجام کلیه اموری که ضمن هماهنگی‌، استفاده مطلوب از امکانات شهرکهای صنعتی را در یک روندخودگردان از جهت مالی فراهم نماید.

۱۷ـ انجام سایر اموری که موجب رفع موانع و مشکلات فرا راه توسعه و گسترش صنایع کوچک در سطح‌ کشور می‌شود در چارچوب اساسنامه و با رعایت قوانین مربوط‌.


ماده ۵ ـ
[اصلاحی ۱۴۰۰/۵/۲۴]
[اصلاحی ۱۴۰۰/۹/۲۴]
سرمایه سازمان از مبلغ سه میلیارد و پانصد و شصت و سه میلیون (۳.۵۶۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال به مبلغ ششصد و هفتاد و دو میلیارد و دویست و نوزده میلیون (۶۷۲.۲۱۹.۰۰۰.۰۰۰) ریال از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها افزایش می‌یابد که به شش میلیون و هفتصد و بیست و دو هزار و یکصد و نود (۶.۷۲۲.۱۹۰) سهم یکصد هزار (۱۰۰.۰۰۰) ریالی با نام تقسیم و تمامی آن متعلق به دولت و غیرقابل انتقال می باشد.


فصل سوم ـ ارکان سازمان

ماده ۶ـ سازمان دارای ارکان زیر است‌:
الف ـ مجمع عمومی
ب ـ هیأت مدیره
ج ـ بازرس (حسابرس‌)

ماده ۷ـ مجمع عمومی سازمان مرکب از وزرای صنایع و معادن‌، جهاد کشاورزی‌، مسکن و شهرسازی‌،نیرو، امور اقتصادی و دارایی و رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور می‌باشد و ریاست مجمع عمومی‌ با وزیر صنایع و معادن است‌.

تبصره ـ مجمع عمومی با حضور اکثریت اعضاء رسمیت خواهد داشت و مصوبات آن با آراء حداقل‌ چهار نفر لازم‌الاجرا خواهد بود.


ماده ۸ ـ مجمع عمومی به دعوت رییس مجمع عمومی حداقل سالی دوبار، یک بار در نیمه اول سال برای‌ رسیدگی و اتخاذ تصمیم نسبت به صورتهای مالی سال قبل و یک بار در نیمه دوم سال برای رسیدگی و اتخاذ تصمیم نسبت به بودجه سال آتی و خط مشی و سایر اموری که در دستور جلسه قرار دارد تشکیل خواهد شد. علاوه بر آن هر موقع لازم باشد جلسات مجمع عمومی به تصمیم رییس مجمع عمومی و یا هریک از اعضای مجمع عمومی و بنا به درخواست هیئت مدیره و یا رییس هیئت مدیره و یا بازرس (حسابرس‌) تشکیل خواهد شد.

تبصره ـ هیئت مدیره و بازرس (حسابرس‌) بدون حق رای با دعوت رییس مجمع عمومی در جلسات‌ مجمع عمومی سازمان شرکت خواهند نمود.


ماده ۹ـ دستورجلسه و تاریخ تشکیل مجمع عمومی ده روز قبل از تشکیل آن کتبا برای اعضای مجمع‌ عمومی ارسال می‌شود.
جلسات مجمع عمومی با حضور رییس مجمع و حداقل سه عضو دیگر رسمیت می‌یابد.


ماده ۱۰ـ وظایف و اختیارات مجمع عمومی به شرح زیر است‌:
۱ـ بررسی و اتخاذ تصمیم نسبت به خط مشی و سیاستهای سالانه سازمان و شرکتهای زیرمجموعه‌.
۲ـ بررسی و اتخاذ تصمیم نسبت به پیشنهاد هیئت مدیره جهت ایجاد شهرکهای صنعتی جدید و ارایه‌ پیشنهاد لازم به هیئت وزیران جهت تصویب‌.
۳ـ بررسی و اتخاذ تصمیم نسبت به صورتهای مالی سازمان و صورتهای مالی تلفیقی و گزارش عملکردفعالیتهای سازمان با توجه به گزارش بازرس (حسابرس‌).

۴ـ [اصلاحی ۱۳۹۷/۴/۱۳]
بررسی و اتخاذ تصمیم نسبت به آیین‌نامه‌های مالی و معاملاتی سازمان با رعایت قوانین و پیشنهاد به هیئت وزیران برای تصویب‌.

۵ ـ بررسی و اتخاذ تصمیم نسبت به برنامه عملیات و بودجه سالیانه‌، اصلاحیه بودجه سازمان و نحوه‌تقسیم سود با رعایت ماده (۱۴۰) قانون اصلاح قانون تجارت‌.

۶ـ [اصلاحی ۱۳۸۵/۱۰/۱۷]
انتخاب بازرس (حسابرس‌) طبق قانون استفاده از خدمات تخصصی و حرفه ای حسابداران ذی صلاح به عنوان حسابدار رسمی ـ مصوب ۱۳۷۲ـ و تعیین حق الزحمه وی‌.

۷ـ بررسی و اتخاذ تصمیم نسبت به پیشنهادات هیئت مدیره در رابطه با افزایش یا کاهش سرمایه و تغییرمفاد اساسنامه و ارایه پیشنهاد به هیئت وزیران جهت تصویب‌.
۸ ـ تعیین اعضای هیئت مدیره و حقوق و مزایا و پاداش عملکرد آنها در حدودی که شورای حقوق و دستمزد مقرر می نماید و با رعایت ماده (۲۴۱) لایحه قانونی اصلاح قسمتی از قانون تجارت‌.
۹ـ تعیین روزنامه کثیرالانتشار جهت ثبت آگهی‌های سازمان‌.
۱۰ـ اتخاذ تصمیم نسبت به سایر موضوعاتی که با رعایت قوانین مربوط در دستور جلسه مجمع عمومی گذاشته شده است‌.
۱۱ـ بررسی و اتخاذ تصمیم نسبت به اساسنامه نمونه شرکتهای شهرکهای صنعتی زیرمجموعه و اصلاح‌ اساسنامه آنها و ارایه به هیئت وزیران جهت تصویب‌.
۱۲ـ بررسی و تصویب آیین‌نامه‌های موضوع قانون تاسیس شرکت شهرکهای صنعتی ایران ـ مصوب‌ ۱۳۶۲ـ و اصلاحات بعدی آن‌.
۱۳ـ اعطای وکالت نامه لازم برای واگذاری شرکتهای زیرمجموعه مشمول واگذاری به سازمان‌ خصوصی‌سازی‌.


ماده ۱۱ـ اعضای هیئت مدیره سازمان متشکل از پنج نفر می باشند که توسط مجمع عمومی انتخاب‌ می‌شوند. از بین اعضای هیئت مدیره یک نفر به پیشنهاد وزیر صنایع و معادن و تصویب مجمع عمومی به‌عنوان رییس هیئت مدیره و مدیر عامل انتخاب می‌شود و سمت معاونت وزارت صنایع و معادن را داشته و از مزایای آن استفاده خواهد کرد.
اعضای هیئت مدیره سازمان از افرادی که دارای تحصیلات عالی و سوابق مدیریت باشند به مدت دو سال منصوب می‌شوند و انتخاب مجدد آنها بلامانع است‌. جلسات هیئت مدیره با حضور اکثریت اعضاء رسمیت خواهد یافت و تصمیمات اتخاذ شده با اکثریت آرای اعضای هیئت مدیره معتبر خواهد بود.جلسات هیئت مدیره می‌باید حداقل هر پانزده روز یک بار تشکیل گردد. اداره جلسات با مدیرعامل و رییس‌ هیئت مدیره خواهد بود.

تبصره ۱ـ مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره سازمان علاوه بر رعایت قانون راجع به منع مداخله وزراء و نمایندگان مجلسین و کارمندان در معاملات دولتی و کشوری ـ مصوب ۱۳۳۷ـ حق ندارند بطور مستقیم یا غیرمستقیم در معاملات شرکت سهیم شوند.

تبصره ۲ـ پذیرش هر سمت دیگر به طور موظف و یا غیرموظف در شرکتهای مادر تخصصی و شرکتهای‌ زیرمجموعه آنها از سوی اعضاء هیئت مدیره شرکت مادرتخصصی و هیئت مدیره شرکتهای زیر مجموعه ممنوع می‌باشد.


ماده ۱۲ـ هیئت مدیره جز درباره موضوعاتی که به موجب این اساسنامه در صلاحیت مجمع عمومی‌ است دارای کلیه اختیارات لازم برای اداره امور سازمان می‌باشد، موارد زیر بدون اینکه اختیارات مزبور رامحدود کند از جمله اختیارات هیئت مدیره است‌:
۱ـ پیگیری جهت حصول برنامه‌ها و طرح‌های مصوب در حدود اهداف و وظایف سازمان‌.
۲ـ اجرای مصوبات و تصمیمات مجمع عمومی سازمان‌.
۳ـ تهیه سیاستها و خط مشی‌های سالانه سازمان و شرکتهای زیرمجموعه جهت ارایه به مجمع عمومی‌.
۴ـ بررسی و تایید گزارش عملیات سالیانه هیئت مدیره و صورتهای مالی سازمان و صورتهای مالی تلفیقی برای تسلیم به بازرس (حسابرس‌) سازمان‌.
۵ ـ بررسی بودجه سالانه سازمان‌، پیشنهادی رییس هیئت مدیره و مدیر عامل جهت ارایه به مجمع‌ عمومی‌.
۶ـ تهیه و تنظیم اساسنامه و اصلاحیه اساسنامه شرکتهای زیرمجموعه حسب نیاز و با توجه به قوانین ومقررات ذی‌ربط جهت ارایه به مجمع عمومی‌.
۷ـ تهیه و تنظیم برنامه‌های کوتاه مدت و میان مدت و آیین‌نامه‌های مالی و معاملاتی و استخدامی موردنیاز جهت پیشنهاد به مجمع عمومی‌.
۸ـ تعیین حقوق و مزایای مدیران شرکتهای زیرمجموعه براساس قوانین و مقررات مربوط‌.
۹ـ بررسی و ارایه پیشنهادات در مورد ایجاد شهرک صنعتی با رعایت قوانین و مقررات مربوط جهت‌ تصمیم‌گیری به مجمع عمومی‌.
۱۰ـ بررسی و تصویب طرح‌های پیشنهادی رییس هیئت مدیره و مدیر عامل جهت ایجاد هماهنگی و استفاده مطلوب از امکانات شهرکهای صنعتی‌.
۱۱ـ تهیه طرح شهرکهای صنعتی براساس ضوابط اعلام شده توسط وزارت مسکن و شهرسازی برای احداث شهرکهای صنعتی و بررسی و تصویب طرحها براساس همان ضوابط (با توجه به بند ۷ ماده واحده‌ قانون تاسیس شرکت شهرکهای صنعتی ایران ـ مصوب ۱۳۶۲ ـ ).
۱۲ـ بررسی و پیشنهاد تاسیس شرکتهای شهرکهای صنعتی زیرمجموعه در نقاط مختلف کشور به مجمع‌عمومی‌.
۱۳ـ بررسی و تصویب طرح‌های پیشنهادی برای خودکفایی شهرکهای صنعتی‌.
۱۴ـ ارایه پیشنهاد هر نوع مشارکت و سرمایه‌گذاری در شرکتهای زیرمجموعه به مجمع عمومی به منظورطی مراحل قانونی مربوط‌.
۱۵ـ نمایندگی سهام سازمان در مجامع عمومی شرکتهای زیرمجموعه و واحدهایی که تمام یا قسمتی ازسهام آنها به سازمان تعلق دارد.
۱۶ـ طراحی و ارایه برنامه‌های آموزشی در جهت تربیت و ارتقاء کادر مدیریت در شرکتهای زیرمجموعه‌.

۱۷ـ [الحاقی ۱۳۸۷/۴/۱۹]
اخذ تسهیلات و اعتبار از منابع بانکی و مؤسسات مالی مجاز، ارائه تضمین‌های موردنیاز، تعهد، ظهرنویسی، قبول و پرداخت اوراق تجاری و به امانت گذاردن و وثیقه هر نوع اسناد و مدارک در رابطه با تسهیلات دریافتی در چارچوب قوانین و مقررات قانونی مربوط.


ماده ۱۳ـ مدیرعامل بالاترین مقام اجرایی سازمان بوده و دارایی اختیارات لازم برای انجام کلیه امور سازمان در چارچوب بودجه و برنامه مصوب و اساسنامه و آیین‌نامه‌های مربوط به مصوبات مجمع عمومی و مصوبات هیئت مدیره می‌باشد و دارای وظایف و اختیارات زیر است‌:
۱ـ اجرای مصوبات و تصمیمات مجمع عمومی و هیئت مدیره و انجام کلیه امور اداری و اجرایی سازمان‌در حدود بودجه مصوب‌.
۲ـ تهیه سیستمهای پیشرفته مدیریتی جهت سازمان و شرکتهای زیرمجموعه و ارایه به هیئت مدیره‌.
۳ـ تهیه و تنظیم بودجه سالانه سازمان و شرکتهای زیرمجموعه و ارایه به هیئت مدیره‌.
۴ـ تهیه و تنظیم صورتهای مالی و صورتهای مالی تلفیقی و گزارش عملکرد سالانه سازمان‌.
۵ ـ نظارت برحسن اجرای وظایف مندرج در قانون تاسیس شرکت شهرکهای صنعتی ایران ـ مصوب‌ ۱۳۶۲ـ و اصلاحات بعدی آن‌.
۶ـ نمایندگی سازمان در مراجع قضایی و اداری‌.
۷ـ رسیدگی و اخذ تصمیم درباره کلیه امور اداری‌، آموزشی‌، استخدامی و اخراج کارکنان طبق آیین‌نامه‌های داخلی سازمان و با رعایت قوانین و مقررات مربوط‌.
۸ ـ تهیه تشکیلات و آیین‌نامه‌های مورد نیاز سازمان و پیشنهاد به هیئت مدیره‌.
۹ـ طرح اقامه دعوی علیه اشخاص اعم از حقیقی و حقوقی و موسسات و شرکتهای دولتی و غیردولتی درموارد لزوم و دفاع از کلیه دعاوی که علیه سازمان اقدام شده‌اند و اقامه
دعوی متقابل‌، ورود ثالث در دعوی وجلب ثالث و دفاع از دعاوی متقابل در تمام مراجع‌.
۱۰ـ انجام سایر اموری که با رعایت قوانین و مقررات مربوط برای پیشبرد هدفهای سازمان ضروری‌ است‌.

تبصره ۱ـ مدیرعامل می‌تواند قسمتی از اختیارات خود را به موجب ابلاغ کتبی به هریک از اعضای‌ هیئت مدیره یا سایر مدیران ارشد سازمان به تشخیص و مسئولیت خود تفویض نماید.


ماده ۱۴ـ مجمع عمومی عادی سالانه‌، بازرس (حسابرس‌) سازمان را برای مدت یک سال انتخاب می‌کند.

ماده ۱۵ـ بازرس (حسابرس‌) باید درباره صحت صورتهای مالی که مدیران برای تسلیم به مجمع عمومی‌ تهیه می‌کنند و همچنین درباره صحت اطلاعاتی که مدیران در اختیار مجمع
عمومی گذاشته‌اند اظهارنظر نموده‌ و گزارش خود را به مجمع عمومی عادی تسلیم نماید.
گزارش بازرس (حسابرس‌) باید لااقل ده روز قبل ازتشکیل مجمع عمومی عادی جهت اعضای مجمع عمومی ارسال گردد. تصمیماتی که بدون گزارش بازرس‌ (حسابرس‌) راجع به صورتهای مالی از طرف مجمع عمومی اتخاذ شود از درجه اعتبار ساقط خواهد بود.

ماده ۱۶ـ چنانچه بازرس (حسابرس‌) در ضمن بازرسی اشکالاتی را ملاحظه نماید مکلف است مراتب‌ را کتبا به اطلاع مدیرعامل برساند و اگر نسبت به رفع اشکال اقدام نشد می‌تواند موضوع را به مجمع عمومی‌ گزارش نماید.

ماده ۱۷ـ بازرس (حسابرس‌) حق ندارد در امور جاری سازمان مداخله نماید و باید وظایف خود را طوری انجام دهد که اخلالی در کار جاری سازمان ایجاد ننماید.

ماده ۱۸ـ به منظور اعمال منظم و روشمند فرآیند ارزیابی و حصول اطمینان از کارایی و اثربخشی‌ عملیات و رعایت صرفه‌های اقتصادی و سنجش اعمال مدیریت براساس معیارهایی که از پیش تعیین شده و انعکاس نتایج آن در گزارشها و نظارت بر حسن اداره سازمان و شرکتهای زیرمجموعه براساس برنامه‌ها و اهداف مصوب و همچنین حصول اطمینان از استقرار سیستمهای کنترلی‌، کمیته حسابرسی عملکرد زیر نظر هیئت مدیره سازمان تشکیل می‌شود.

ماده ۱۹ـ سال مالی سازمان از اول فروردین ماه تا پایان اسفند ماه هر سال می‌باشد. صورتهای مالی سازمان همراه با گزارش عملیات سالانه هیئت مدیره باید در موعد مقرر قانونی به بازرس‌ (حسابرس‌) سازمان داده شود و حسابرسان مکلفند گزارش خود را در مواعد قانونی مربوط به مجمع عمومی‌ تسلیم نمایند.

ماده ۲۰ـ سازمان مکلف است حداکثر ظرف شش ماه از تاریخ ابلاغ این اساسنامه‌، آیین‌نامه‌های مربوط‌ را تهیه و برای تصویب به مراجع ذی‌ربط تسلیم نماید و تا موقعی که آیین‌نامه‌های مذکور به تصویب برسد مقررات فعلی سازمان اجرا خواهد شد.

این اساسنامه به موجب نامه شماره ۸۴.۳۰.۱۲۹۷۳ مورخ‌ ۱۳۸۴.۵.۲۷ شورای نگهبان به تایید شورای یاد شده رسیده است‌.

محمدرضا عارف – معاون اول رییس‌جمهور