آیین‌نامه اجرایی بند (ذ) تبصره (۶) قانون بودجه سال ۱۳۸۴ کل کشور

تاریخ تصویب: ۱۳۸۴/۰۶/۰۶
تاریخ انتشار: ۱۳۸۴/۰۶/۱۴

31327/ت33731ه – ۱۳۸۴/۶/۱۴

هیئت وزیران در جلسه مورخ ۱۳۸۴/۶/۶ بنا به پیشنهاد شماره ۹۰۹۵۷/۱۰۱ مورخ ۲۲/۵/۱۳۸۴ سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور و به استناد بند “ذ” تبصره (۶) قانون بودجه سال ۱۳۸۴ کل کشور، آیین‌نامه اجرایی بند یادشده را به شرح زیر تصویب نمود:


ماده ۱ـ شهرداری‌های با جمعیت بیش از یک میلیون نفر که طرح احداث قطار شهری و متروی آنها به تصویب رسیده یا می‌رسد مشمول استفاده از تسهیلات فاینانس موضوع این آیین‌نامه به مبلغ یک میلیارد و دویست میلیون دلار از محل اعتبار فاینانس موضوع بند “ث” تبصره (۲) قانون بودجه سال جاری می‌باشند.


ماده ۲ـ سهمیه فاینانس طرح‌های موضوع ماده (۱) این آیین‌نامه ظرف یک ماه براساس پیشنهاد اتحادیه قطارهای شهری و تأیید وزارت کشور (سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور) برای طرح در شورای اقتصاد به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور اعلام خواهد شد.


ماده ۳ـ وزارت کشور (سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور) موظف است مصوبات شورای اسلامی شهرها و تعهدات شهرداری‌های مربوط در زمینه پذیرش سهم تعیین شده و اعلام درج در بودجه شهرداری‌ها همراه با درخواست استفاده از تسهیلات و مدارک لازم (مطالعات و مدارک توجیه فنی و اقتصادی طرح‌ها و همچنین مدارک رعایت قانون حداکثر استفاده از توان فنی و مهندسی کشور) برای طرح در شورای اقتصاد را به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور ارسال نماید.


ماده ۴ـ نحوه بازپرداخت تسهیلات موضوع این آیین‌نامه با رعایت قوانین و مقررات مربوط توسط شورای اقتصاد تعیین خواهد شد.


ماده ۵ ـ تأمین مالی طرح‌های موضوع این آیین‌نامه باید در چارچوب بند “ث” تبصره (۲) قانون بودجه سال ۱۳۸۴ کل کشور و با رعایت آیین‌نامه اجرایی آن انجام شود.”


ماده ۶ـ تأمین هریک از اقلام تجهیزاتی مورد نیاز قطارهای شهری با اخذ نظر از اتحادیه قطارهای شهری به صورت هماهنگ انجام خواهد پذیرفت.


ماده ۷ـ هزینه‌های گشایش اعتبارات اسنادی و بازپرداخت تسهیلات دریافتی از محل طرح‌های دستگاه‌های تابعه وزارت راه و ترابری و یا از محل منابع داخلی شرکت‌های ذی‌ربط تأمین خواهد شد.


ماده ۸ ـ مسؤولیت حسن اجرای این آیین‌نامه حسب مورد برعهده وزارت کشور و وزارت راه و ترابری می‌باشد و گزارش عملکرد آن هر سه ماه یکبار توسط وزارتخانه‌های ذی‌ربط به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور ارایه خواهد شد.


محمدرضا عارف
معاون اول رئیس جمهور