آیین‌نامه اجرایی ماده (۱۶۹) تنفیذی قانون برنامه سوم توسعه اقتصادی‌، اجتماعی و فرهنگی موضوع ماده (۱۱۸) قانون برنامه چهارم توسعه اقتصادی‌، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران

تاریخ تصویب: ۱۳۸۴/۰۴/۰۸
تاریخ انتشار: ۱۳۸۴/۰۵/۱۰

شماره‌ : ۲۷۹۶۰ت‌۳۳۴۱۱هـ
تاریخ : ۱۳۸۴.۰۵.۰۸

هیأت وزیران در جلسه مورخ ۱۳۸۴.۴.۸ بنا به پیشنهاد سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور و به‌استناد ماده (۱۶۹) تنفیذی قانون برنامه سوم توسعه اقتصادی‌، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران‌ موضوع ماده (۱۱۸) قانون برنامه چهارم توسعه اقتصادی‌، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران-مصوب ۱۳۸۳ – آیین‌نامه اجرایی ماده یادشده را به شرح زیر تصویب نمود:


ماده ۱ – وجوهی که توسط اشخاص حقیقی یا حقوقی در جهت احداث‌، تکمیل‌، توسعه و تجهیز فضاها، اماکن و باشگاه‌های ورزشی و ارایه خدمات ورزشی هزینه می‌گردد، با درخواست متقاضی و ارایه‌ مدارک مستند، حسب مورد پس از تایید از طریق ادارات کل تربیت بدنی استانها و یا سازمان تربیت بدنی به‌ادارات کل امور اقتصادی و دارایی محل اعلام خواهد شد.

ماده ۲ – بخش خصوصی که از وجوه موضوع ماده (۱) این آیین‌نامه بهره مند می‌گردد، موظف است‌ حسب نظر سازمان تربیت بدنی و واحدهای تابعه‌، متناسب با وجوه استفاده شده خدمات لازم را به بخش‌تربیت بدنی و ورزش ارایه نماید.

تبصره – نوع و نحوه ارایه خدمات توسط بخش خصوصی بر اساس دستورالعملی خواهد بود که توسط سازمان تربیت بدنی صادر و ابلاغ خواهد شد.

ماده ۳ – وجوهی که توسط اشخاص اعم از حقیقی و حقوقی به عنوان کمک به سازمان تربیت بدنی‌، کمیته ملی المپیک ایران‌، فدراسیونها، هیات‌ها و انجمنهای ورزشی و تربیت بدنی نیروهای مسلح پرداخت‌ می‌گردد، در مورد سازمان تربیت بدنی و تربیت بدنی نیروهای مسلح به حسابهای خاصی که به همین منظور نزد شعب یکی از بانکهای مجاز توسط خزانه با درخواست ذیحساب مربوط افتتاح می‌شود واریز و وجوه‌ مذکور پس از واریز یا حداقل دو امضای مجاز که یکی از آنها ذیحساب می‌باشد قابل استفاده می‌باشد و درمورد سایر دستگاهها وجوه مورد بحث مستقیما” به حساب تعیین شده در دستگاه مربوط واریز می‌گردد تا درجهت اهداف دستگاه به مصرف برسد. سازمان تربیت بدنی مکلف است بر مصرف وجوه مورد بحث دردستگاههای یادشده نظارت لازم اعمال و دستگاههای مذکور نیز مکلفند گزارش عملکرد استفاده از وجوه مزبور را هر سه ماه یکبار به سازمان تربیت بدنی ارسال نمایند.

تبصره – نحوه مصرف وجوه پرداختی موضوع ماده (۳) این آیین‌نامه در بخش دولتی تابع مقررات‌ اعتبارات خارج از شمول قانون محاسبات عمومی و در سایر موارد تابع قوانین مالی و محاسباتی دستگاه‌های‌ ذی‌ربط می‌باشد.

ماده ۴ – وجوه موضوع ماده (۳) این آیین‌نامه پس از درخواست کتبی متقاضی و گواهی ذی حساب و یا مسوول مالی دستگاه‌های ذی‌ربط به سازمان تربیت بدنی و یا ادارات کل تربیت بدنی استان‌ها حسب مورد گزارش می‌شود تا پس از بررسی و تایید، مراتب به ادارات کل امور اقتصادی و دارایی مربوط اعلام گردد.

تبصره – حوزه‌های مالیاتی موظفند موارد تایید شده از سوی سازمان تربیت بدنی و ادارات کل‌ تربیت‌بدنی استانها را به حساب هزینه‌های قابل قبول پرداخت کنندگان موضوع این آیین‌نامه و در همان سالی‌که پرداخت صورت گرفته است منظور نمایند.

ماده ۵ – کلیه وجوه و کمک‌های دریافتی موضوع این آیین‌نامه باید دقیقا” در راستای هدف پرداخت‌کنندگان و این آیین‌نامه هزینه گردد.

محمدرضا عارف – معاون اول رییس‌جمهور