الحاق مواد (۷ و ۸) به آیین‌نامه اجرایی تبصره ۵ قانون اصلاح قانون بودجه سال ۱۳۷۷ کل کشور

تاریخ تصویب: ۱۳۸۳/۱۲/۱۶
تاریخ انتشار: ۱۳۸۴/۱۲/۲۶

شماره‌ : ۶۹۰۰۲ت۳۲۴۶۴ه
تاریخ : ۱۳۸۳.۱۲.۲۲

هیأت وزیران در جلسه مورخ ۱۳۸۳/۱۲/۱۶ بنا به پیشنهاد شماره ۴.۱۹۳۵۸۷.ش مورخ‌ ۱۳۸۳.۱۱.۲۰ سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی‌ جمهوری اسلامی ایران تصویب نمود:


متن زیر به عنوان مواد (۷) و (۸) به آیین‌نامه اجرایی تبصره (۵) قانون اصلاح قانون بودجه سال ۱۳۷۷ کل کشور، موضوع تصویبنامه شماره ۵۵۹۴۶ت‌۲۰۴۸۰ه مورخ ۱۳۷۷.۸.۳۰ الحاق می‌شود:

ماده ۷ ـ سازمان حج و زیارت مکلف است وجوه سپرده آن دسته از متقاضیان را که تا پایان مهلت مقرردر ماده (۶) جهت اعزام در کاروانهای مربوط ثبت‌نام ننموده‌اند، در حسابهایی نزد بانک ملی ایران به نام افراد متقاضی سپرده‌گذاری نماید.
تبصره ۱ ـ مبلغ سپرده‌گذاری برای هر فرد ۱۱ میلیون ریال است که صرفاً توسط خود شخص یا وراث‌ قانونی وی قابل برداشت است و سازمان حج و زیارت مجاز به برداشت از حسابهای مذکور نیست‌.
تبصره ۲ ـ اعتبار لازم برای بازپرداخت وجوه سپرده افراد مشمول این ماده (۱۹۸۰۰ نفر) و تسهیلات‌ مربوط از محل ردیف ۱۰۴۰۰۹ (تعهدات اعزام زائران حج تمتع‌) در سالهای ۱۳۸۳ و ۱۳۸۴ قابل تأمین‌ است‌.
تبصره ۳ ـ سازمان حج و زیارت موظف است فهرست متقاضیانی را که تا سال ۱۳۸۳ به حج تمتع اعزام‌ نشده و وجوه خود را بازپس نگرفته‌اند، به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور ارایه نماید.
تبصره ۴ ـ سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور مکلف است اعتبار لازم را برای بازپرداخت وجوه افراد باقیمانده موضوع تبصره (۳) از محل اعتبار ردیف فوق‌الذکر در قانون بودجه سال ۱۳۸۳ و سال ۱۳۸۴ تأمین‌نماید.

ماده ۸ ـ با اجرای مفاد ماده (۷)، دولت با متقاضیان مذکور تسویه حساب نموده و پس از آن مسؤولیتی‌ در قبال اعطای تسهیلات به آنان نخواهد داشت‌.

محمدرضا عارف – معاون اول رییس‌جمهور