اضافه شدن نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور به فهرست مؤسسات موضوع بند (ب‌) ماده (۱۱) قانون استخدام کشوری

تاریخ تصویب: ۱۳۸۳/۱۱/۰۷
تاریخ انتشار: ۱۳۸۳/۱۲/۱۵

شماره‌ : ۶۲۲۹۴ت۳۲۱۷۴ک
تاریخ : ۱۳۸۳/۱۲/۴

هیأت وزیران در جلسه مورخ ۱۳۸۳.۱۱.۷ بنا به پیشنهاد شماره ۱.۳۸۱۹۷ مورخ ۱۳۸۳.۱۰.۲۴ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و به استناد ماده واحده لایحه قانونی نحوه اعزام مستخدمین دولت به عنوان مأمور به‌ نهادهایی که در جریان انقلاب اسلامی ایجاد شده یا می‌شوند ـ مصوب ۱۳۵۸ـ شورای انقلاب جمهوری اسلامی‌ایران و بند “ب‌” ماده (۱۱) قانون استخدام کشوری ـ مصوب ۱۳۴۵ـ تصویب نمود:


۱ ـ نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور به فهرست مؤسسات موضوع بند “ب‌” ماده (۱۱) قانون استخدام کشوری‌ اضافه می‌شود.


۲ ـ مستخدمان رسمی و پیمانی شاغل در کتابخانه‌های عمومی و دبیرخانه هیأت امنای کتابخانه‌های عمومی‌کشور با حفظ “پست سازمانی با نام‌” به نهاد یادشده مأمور می‌شوند و تا رسیدن به شرایط بازنشستگی و یا خروج‌طبیعی از خدمت‌، به صورت مأمور در نهاد یادشده انجام وظیفه می‌نمایند. در سال ۱۳۸۴ حقوق و مزایای این افراد از محل اعتبارات وزارت یادشده پرداخت شده و کسور بازنشستگی و بیمه کارکنان یادشده‌، نیز در سال ۱۳۸۴ ازاعتبارات وزارتخانه مذکور برابر قوانین و مقررات مربوط و حسب مورد به صندوق بازنشستگی کشوری (در مورد مستخدمان رسمی‌) و سازمان تأمین اجتماعی (در مورد مستخدمان پیمانی‌) واریز خواهد شد.


۳ ـ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجاز است پستهای سازمانی مستخدمان مشمول این تصویبنامه را که تاتاریخ ابلاغ این تصویبنامه به عنوان مستخدم وزارتخانه یادشده در دبیرخانه هیأت امنای کتابخانه‌های عمومی و کتابخانه‌های عمومی اشتغال دارند به پست با نام تبدیل نماید.

تبصره ۱ـ [اصلاحی ۱۳۸۶/۷/۸]
پستهای بانام یادشده برای ادامه اشتغال مشمولان این تصویبنامه تاتاریخ ۱۳۸۳.۱۲.۳۰ در وزارت‌ فرهنگ و ارشاد اسلامی و از تاریخ ۱۳۸۴.۱.۱ به بعد به عنوان پستهای بانام وزارت مذکور صرفاً جهت اشتغال در نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور دارای اعتبار می‌باشد و جابجایی شاغلان پستهای بانام یادشده در دیگر پستهای‌ بانام با تأیید دبیرکل بلامانع می‌باشد همچنین در صورت داشتن شرایط احراز و موافقت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، انتصاب آنان در سایر پستهای سازمانی وزارت یادشده مجاز است.
منظور از ایجاد پستهای سازمانی با نام تبدیل پستهای دارای شاغل دبیرخانه هیأت امنای کتابخانه‌های عمومی و کتابخانه‌های عمومی کشور (که در حال حاضر در مجموعه تشکیلاتی مصوب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی‌ وجود دارد) به نام شاغل کنونی می‌باشد.
سایر پستهای بلامتصدی موجود در کتابخانه‌ها و دبیرخانه هیأت امنای کتابخانه‌های عمومی کشور و پستهایی‌ که با رسیدن افراد مشمول این تصویبنامه به شرایط خروج طبیعی از خدمت (بازنشستگی‌، بازخریدی‌، استعفاء، اخراج و حالات دیگر خاتمه خدمت فرد) در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بلامتصدی خواهند شد، حذف‌ می‌گردد.

تبصره ۲ ـ [الحاقی ۱۳۸۶/۷/۸]
انتقال کتابداران مأمور به نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور به شهرداریها، سایر دستگاههای دولتی و همچنین مؤسسات و نهادهای موضوع بند “ب” ماده (۱۱) قانون استخدام کشوری ـ مصوب ۱۳۴۵ ـ با رضایت مستخدم، موافقت کتبی کتابخانه‌های عمومی کشور و دستگاه مقصد، با رعایت قوانین و مقررات مربوط امکان‌پذیر است.


۴ ـ وجوه مربوط به حقوق و مزایا و فوق‌العاده مواد (۳۹) و (۴۰) قانون استخدام کشوری و سایر فوق‌العاده و تسهیلات رفاهی و کمکی و کمکهایی که مطابق قانون به کارکنان دولت می‌شود و نیز وجوه پاداش پایان خدمت و مرخصیهای ذخیره مستخدمان مأمور که بازنشسته می‌شوند مشابه سایر کارکنان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در بودجه سالانه وزارتخانه یادشده منظور خواهد شد.


۵ ـ [اصلاحی ۱۳۸۶/۷/۸]
حقوق و مزایای مستخدمین موضوع این تصویب‌نامه از ابتدای سال ۱۳۸۶ با رعایت بند (و) تبصره (۱۹) قانون بودجه سال ۱۳۸۶ کل کشور، تا خروج طبیعی از خدمت به شرح زیر عمل ‎‎‎خواهد شد:
الف ـ حقوق و مزایای مستخدمان مأمور به دبیرخانه هیئت امنای کتابخانه‌های عمومی کشور براساس احکام صادره توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و از محل بودجه وزارت یادشده پرداخت خواهد شد.
ب ـ حقوق و مزایای مستخدمان ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استانها، مأمور به کتابخانه‌های عمومی کشور براساس احکام صادره توسط ادارات کل یادشده و از محل بودجه ادارات مذکور پرداخت خواهد شد.

این تصویبنامه جایگزین تصویبنامه شماره ۵۱۹۰۴ت‌۳۱۱۱۹ه مورخ ۱۳۸۳/۹/۱۴ می‌گردد.
محمدرضا عارف – معاون اول رییس‌جمهور