مصوبه شورای عالی اداری راجع به عدم پذیرش دانشجو در مؤسسات آموزش عالی وابسته به دستگاههای اجرایی کشور

تاریخ تصویب: ۱۳۸۳/۰۸/۲۳
تاریخ انتشار: ۱۳۸۳/۱۱/۰۵

شماره ۲۰۲۸۳۱/۱۹۰۱ – ‎‎‎۳۰/۱۰/۱۳۸۳

شورای‎ عالی اداری در یکصد و بیستمین جلسه مورخ ۲۳/۸/۱۳۸۳ بنا به پیشنهاد سازمان مدیریت و برنامه‌‎ریزی کشور و دراجرای بخشنامه شماره ۱۶۹۳۴ مورخ ۶/۴/۱۳۸۳ رییس جمهور و مصوبه شماره ۲۲۸۵۶۲/۱۹۰۱ مورخ ۵/۱۲/۱۳۸۲ شورای ‎عالی اداری، به منظور جهت‌‎گیری دستگاهها به سمت اجرای وظایف اصلی و تخصصی و تمرکز آموزش عالی در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و دانشگاه‎ها با توجه به وظایف قانونی وزارت مذکور تصویب نمود:

۱- مؤسسات آموزش عالی (دانشگاه ـ دانشکده و…) وابسته به دستگاه‎های اجرایی کشور از سال تحصیلی ۱۳۸۵- ۱۳۸۴ به بعد، مجاز به پذیرش دانشجو به ‎هر نحو (تمام وقت ـ پاره وقت و… ) در مقطع لیسانس و بالاتر نمی‎باشند.

تبصره ۱- ادامه تحصیل دانشجویان فعلی مقاطع فوق تا پایان مقطع مورد نظر بدون هیچگونه مشکلی، بلامانع است.

تبصره ۲- پذیرش و ادامه تحصیل دانشجویان دوره کاردانی به صورت علمی‎ ‎‎کاربردی با مجوز وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بلامانع است.

تبصره ۳- در موارد استثنایی که وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اعلام نماید اجرای دوره به علت عدم وجود امکانات، تجهیزات، فناوری‎های لازم و کارگاه‎های مجهز توسط دانشگاه‎های کشوربا کیفیت موردنیاز مقدور نمی‎باشد، با مجوز شورای عالی اداری ادامه فعالیت دانشکده‎های وابسته به وزارتخانه‌‎ها برای برگزاری دوره‌‎های ناپیوسته علمی ـ کاربردی تا سطح کارشناسی امکان‌پذیر خواهد شد.

۲ـ در صورتی که‎ نیاز دستگاه‎های اجرایی کشور از طریق رشته‌های تحصیلی دانشگاه‎ها و مراکز آموزش عالی تأمین نشود، دستگاه ذی‌ربط می‎تواند نیاز تحصیلی خود را ‎‎‎ به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اعلام و پیشنهاد ایجاد دوره‎های خاص مورد نظر در سطح لیسانس و بالاتر را بنماید. دراین صورت، وزارت مذکور با رعایت مقررات موظف به همکاری درایجاد رشتهه‌های تحصیلی مورد درخواست، در دانشگاه‎های دولتی می‎باشد.

۳- سازمان سنجش آموزش کشور موظف است دردفترچه‌‎های کنکور سراسری یا نشریات مشابه، مفاد این مصوبه را رعایت نماید.

۴ـ وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری و سازمان مدیریت و برنامه‌‎ریزی کشور چگونگی اجرای این مصوبه را کنترل، نظارت و تا پایان سال ۱۳۸۳ به شورا گزارش خواهند نمود.

معاون رییس جمهور و دبیر شورای عالی اداری ـ حمید شرکاء