تصمیم نامه نمایندگان ویژه رییس جمهور در خصوص نحوه اجرای بند (ذ) تبصره (۵) قانون بودجه سال ۱۳۸۲

تاریخ تصویب: ۱۳۸۲/۱۲/۲۶
تاریخ انتشار: ۱۳۸۲/۱۲/۲۶

شماره‌: ۷۰۲۳۳ت‌۳۰۳۵۸ن‌
تاریخ‌: ۱۳۸۲.۱۲.۲۶


تصمیم نمایندگان ویژه رییس جمهور در خصوص نحوه اجرای بند “ذ” تبصره (۵) قانون بودجه سال ۱۳۸۲ کل‌ کشور که به استناد اصل یکصد و بیست و هفتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و با رعایت تصویبنامه شماره‌ ۴۱۱۰ت‌۲۸۴۷۲ه مورخ ۱۳۸۲/۲/۱ اتخاذ شده‌ است‌، به شرح زیر برای اجرا ابلاغ می‌شود:

۱ـ مالکیت سهام شرکتهای دولتی که به شرح لیست پیوست‌ (۱) در جریان و آماده واگذاری از طریق سازمان‌ خصوصی‌سازی می‌باشند، با رعایت مفاد این تصمیم‌نامه به سازمان تأمین اجتماعی‌، صندوق بازنشستگی‌ کشوری‌، صندوق ذخیره فرهنگیان و آستان قدس رضوی به ترتیب به نسبت ۵۰%، ۴۴.۴% ، ۳.۹% و ۱.۷% واگذار می‌گردد.

تبصره ـ انتقال مستقیم سهام واگذاری به هریک از واگذارشوندگان به شرکتهای زیرمجموعه خودشان بلامانع‌ است‌.


۲ـ قیمت واگذاری براساس قیمت روز معامله در تابلو بورس اوراق بهادار تهران خواهد بود. تشریفات واگذاری‌ حداکثر ظرف دو روز از تاریخ ابلاغ این تصمیم‌نامه انجام خواهد شد.

تبصره ـ درصورتی‌که هریک از انتقال‌گیرندگان تا مدت دو روز از تاریخ ابلاغ این تصمیم‌نامه نسبت به واریز بخش نقدی قیمت سهام اقدام ننمایند، سهام مذکور با رعایت نسبتهای موضوع بند (۱) این تصمیم‌نامه به سایر انتقال‌گیرندگان و براساس مفاد این تصمیم‌نامه واگذار خواهد شد.


۳ـ ۵۰% قیمت واگذاری در اجرای بند “ذ” تبصره (۵) قانون بودجه سال ۱۳۸۲ کل کشور و بابت رد دیون دولت‌ به سازمان تأمین اجتماعی‌، صندوق بازنشستگی کشوری‌، صندوق ذخیره فرهنگیان و آستان قدس رضوی منظور می‌گردد.


۴ـ ۵۰% باقیمانده قیمت واگذاری طبق قرارداد سازمان خصوصی‌سازی از یک‌سو و سازمانهای فوق‌الذکر از سوی دیگر به صورت ۴۰% نقدی و ۶۰% قطعی حداکثر تا شش ماه پس از تاریخ تصویب این تصمیم‌نامه تسویه‌ می‌گردد.

محمدرضا عارف‌ – معاون‌ اول‌ رییس‌ جمهور