طرح مدیریت و ساختار اداری نوین شهرستان بم

تاریخ تصویب: ۱۳۸۲/۱۱/۰۴
تاریخ انتشار: ۱۳۸۲/۱۲/۲۰

۲۳۱۱۹۶/۱۹۰۱ – ۹/۱۲/۱۳۸۲

موضوع طرح مدیریت و ساختار اداری نوین شهرستان بم در جلسه مورخ ۴/۱۱/۱۳۸۲ شورای عالی اداری مطرح و مقرر گردید: (در زمینه فضاهای فیزیکی مورد نیاز ادارات شهرستان بم) بند یک مصوبه به شرح زیر جهت لحاظ ‎کردن در طراحی و بازسازی شهرستان بم به ستاد بازسازی شهرستان مذکور اعلام گردد:

الف) طراحی فضاهای فیزیکی مورد نیاز ادارات شهرستان بم به نحوی باشد که کلیه ساختمان‎ها و فضاهای اداری حداکثر در دو منطقه شهری که امکان دسترسی سریع و آسان برای شهروندان فراهم باشد، تجمیع گردد.

ب) در طرح جامع توسعه شهری، توسعه مجتمع اداری متناسب با آن پیش‎بینی شود.

ج) ساختمان‎ها و فضاهای مشترک در مجتمع اداری به گونه‎ای پیش‎بینی شود که نیازهای کلیه واحدهای اداری شهرستان تأمین گردد و از تکرار این گونه فضاها اجتناب شود.

د) ساختمان‎های اداری متناسب با استانداردهای جا و مکان و فضاهای اداری با چیدمان و جانمایی متناسب با فرآیندهای ارتباطی بین واحدهای مختلف طراحی شود. (موضوع دستورالعمل شماره ۱۷۸ سازمان مدیریت و برنامه‎ریزی کشور)
‎‎‎ه‍ ( ساختمان‎ها و تأسیسات مربوط به مجتمع اداری بر اساس اصول مدیریت امکانات ?
FM نسبت به مستندسازی ساختمان‎ها، تأسیسات، ارتباطات،‌ شبکه زیرساخت و روش‎های تعمیر و نگهداری و تشکیل بانک‎های اطلاعاتی و سایر مؤلفه‎ های مربوط طراحی و اجراء شود.

و) مجتمع به نحوی طراحی و تأسیس گردد که امکان ارتباط و تعامل تمامی‌ واحدهای اداری مستقر در مجتمع‎ها از طریق شبکه رایانه‌‎‎ای کارآمد داخلی (اینترانت) با سرعت مناسب و همچنین ارتباط با دیگر شبکه‎‌های رایانه‌‎ای خارج از مجتمع برای انجام مأموریت‎ها و وظایف محوله به ویژه خدمات‌‎رسانی سریع و صحیح به مردم فراهم گردد.

ز) مالکیت ساختمان‎ها و فضاهای اداری و مشترک مجتمع با دولت است و یک نفر نماینده از طرف فرمانداری بر ‎‎‎ بهره‎برداری و نگهداری آن نظارت و مدیریت می‎کند.

ح) وزارت ارتباطات و فنآوری اطلاعات از طریق شرکت مخابرات استان کرمان موظف به طراحی و نصب خطوط و تجهیزات پُرسرعت اختصاصی برای اتصال شبکه رایانه‌‎ای مجتمع‎های اداری با نقاط دیگر شهر (مراکز خدمات‎ رسانی الکترونیک و یا پایگاه‎های اطلاع‌‎رسانی) و سایر مراکز می‎باشد.

محمد ستاری‎فر
معاون رییس جمهور و دبیر شورای عالی اداری