قانون آزادسازی عرصه قلعه تاریخی فلک‌الافلاک شهر‌ خرم‌آباد و تحویل آن به سازمان میراث فرهنگی کشور

تاریخ تصویب: ۱۳۸۲/۰۹/۱۹
تاریخ انتشار: ۱۳۸۲/۱۰/۱۳

‌ماده واحده – از تاریخ تصویب این قانون، دولت موظف است نسبت به رفع تصرف‌ کلیه متصرفین اعم از دولتی و غیردولتی از عرصه قلعه تاریخی فلک الافلاک و آزادسازی‌ عرصه آن براساس بند (۶) ماده (۳) اساسنامه سازمان میراث فرهنگی کشور مصوب ۱۳۶۷.۲.۱ مجلس شورای اسلامی که حدود آن توسط سازمان مذکور تعیین و ابلاغ شده‌است، در قبال زمین معوض از منابع ملی با اخذ رضایت مالکین خصوصی اقدام و ظرف‌ مدت یک سال به سازمان میراث فرهنگی کشور تحویل نماید.

‌تبصره ۱ – هزینه‌های ناشی از اجرای این قانون تا سقف سی میلیارد (۰۰۰ ۰۰۰ ۰۰۰ ۳۰) ریال از محل اعتبارات ردیف ۵۰۳۰۰۲ تأمین و از طریق سازمان‌ میراث فرهنگی کشور به قیمت کارشناسی برآورد و به اشخاص حقیقی و حقوقی ذی‌نفع‌ پرداخت می‌شود.

‌تبصره ۲ – تخلیه و تحویل اراضی و اماکن تحت تصرف نیروهای مسلح واقع در‌ عرصه از طریق وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و سایر اماکن از طریق سازمان‌ میراث فرهنگی کشور انجام می‌گیرد.


‌قانون فوق مشتمل بر ماده واحده و دو تبصره در جلسه علنی روز چهارشنبه مورخ‌ نوزدهم آذر ماه یکهزار و سیصد و هشتاد و دو مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ ۱۳۸۲.۹.۲۶ به تأیید شورای نگهبان رسیده است.

‌مهدی کروبی
‌رئیس مجلس شورای اسلامی