تغییر نام بنیاد شهید، جانبازان و آزادگان به بنیاد شهید و امور ایثارگران

تاریخ تصویب: ۱۳۸۲/۰۹/۱۲
تاریخ انتشار: ۱۳۸۳/۰۳/۰۲

۲۲۸۳۸/۱۹۰۱ – ۱۳۸۳/۲/۱۹

شورای عالی اداری در یکصد و هفتمین جلسه مورخ ۱۳۸۲/۹/۱۲ و یکصد و سیزدهمین جلسه مورخ ۱۷/۲/۱۳۸۳ بنا به پیشنهاد مشترک نهادهای متولی امور ایثارگران و موافقت مقام معظم رهبری «مد ظله العالی» طی فرمان شماره ۴۳۰۳-ر مورخ ۱۳۸۱/۱۱/۸ تصویب نمود:

۱- کلیه مأموریت‌ها و وظایف مربوط به اداره امور خانواده محترم شهداء، جانبازان عزیز و آزادگان سرافراز در بنیاد شهید انقلاب اسلامی تجمیع و نام این بنیاد به بنیاد شهید و امور ایثارگران تغییر می یابد. این بنیاد براساس اساسنامه بنیاد شهید انقلاب اسلامی اداره می شود.

تبصره: بنیاد شهید و امور ایثارگران با همکاری سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور، پیشنهاد اصلاح موادی از اساسنامه بنیاد شهید انقلاب اسلامی را در چارچوب مأموریت ها و وظایف مذکور در این مصوبه حداکثر طی مدت یک سال تنظیم و برای تصویب به مراجع ذیربط تقدیم نماید .


۲- کلیه قوانین، مقررات و ضوابط جاری نهادهای تجمیع شده برای ارائه خدمات به خانواده محترم شهداء، جانبازان عزیز و آزادگان سرافراز و خانواده های محترم ایشان حسب مورد لازم الاجراء است؛ به نحوی که هیچ گونه نقصانی در کمیت و کیفیت خدماتی که تا قبل از ادغام نهادهای مذکور ارائه می‌گردید، ایجاد نشود.


۳- تشکیلات حوزه مرکزی و شرح وظایف اساسی بنیاد شهید و امور ایثارگران، متناسب با این ادغام حداکثر طی مدت یک سال توسط رییس بنیاد مذکور، تنظیم و پس از تایید سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور و تصویب هیأت اُمنای این نهاد، به اجراء در می‌آید.


۴- تشکیلات تفصیلی این نهاد و چگونگی ادغام واحدهای استانی و شهرستانی، طی مدت حداکثر یک سال پس از تصویب تشکیلات حوزه مرکزی، تهیه و با تصویب مراجع ذیربط به مرحله اجرا در می آید.


۵- تا زمان تصویب و ابلاغ تشکیلات و شرح وظایف مذکور در بند ۳، سازمان امور جانبازان انقلاب اسلامی، ستاد رسیدگی به امور آزادگان و بنیاد شهید انقلاب اسلامی با حفظ استقلال، هر یک با کلیه مأموریت‌ها، وظایف، اختیارات، اعتبارات، دارایی‌ها و نیروی انسانی، زیر نظر رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران اداره خواهد شد .


۶- کلیه مأموریت‌ها ، وظایف، اختیارات، دارایی‌ها، اعتبارات (عمومی و اختصاصی) و نیروی انسانی نهادهای ادغام شده، به بنیاد شهید و امور ایثارگران منتقل می گردد.


۷- حقوق و مزایای کارکنان سازمان امور جانبازان و ستاد رسیدگی به امور آزادگان تا زمان تجمیع، بر اساس ضوابط و مقررات مورد عمل پرداخت می گردد و پس از تاریخ یادشده با استفاده از کلیه اختیارات و مقررات استخدامی بنیاد شهید انقلاب اسلامی، کارکنان نهادهای تجمیع شده از نظر گروه و سنوات، تطبیق وضعیت یافته و در صورت هرگونه کاهش دریافتی، تفاوت تطبیق به آنها پرداخت خواهد شد.


۸- منابع مالی بنیاد شهید و امور ایثارگران از محل بودجه عمومی دولت، درآمدهای اختصاصی بنیاد مذکور و کمک‌های بنیاد مستضعفان تأمین می‌گردد.

محمد ستاری فر
معاون رییس جمهور و دبیر شورای عالی اداری