بهینه‌سازی و اصلاح ترکیب نیروی انسانی دستگاه‌های اجرایی

تاریخ تصویب: ۱۳۸۲/۰۲/۲۷
تاریخ انتشار: ۱۳۸۲/۰۳/۱۷

۳۷۹۴۸/۱۹۰۱ – ۶/۳/۱۳۸۲

شورای عالی اداری در صد و یکمین جلسه مورخ ۲۷/۲/۱۳۸۲ بنا به پیشنهاد مشترک سازمان مدیریت و برنامه‌‎ریزی کشور،‌ به منظور تحقق احکام بند الف ماده ۳ قانون برنامه سوم توسعه تصویب نمود.

۱- آن دسته از وزارتخانه‌‎ها و سازمان‎هایی که از تمامی سهمیه‌های استخدامی تعیین‌‎شده موضوع تصویب‎نامه شماره ۲۵۲۹۴/ت۲۵۰۸۶ه‍ مورخ ۲۹/۵/۱۳۸۰ استفاده نموده‌‎اند، تا پایان سال ۱۳۸۳ نمی‎توانند هیچگونه مجوز استخدامی اخذ نمایند و در صورت نیاز به توسعه فعالیت‎ها از راهکارهای پیش‎بینی‌‎‌شده در ماده ۸۸ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت استفاده نمایند.

۲- آن دسته از وزارتخانه‌هایی که بیشتر از سهمیه‌های استخدامی تعیین‎شده اقدام به جذب نیروی انسانی نموده‎اند و احکام ماده ۳ قانون برنامه سوم توسعه را مبنی بر کاهش نیروی انسانی در طول برنامه سوم اجرا نکرده‎اند، برنامه تحقق سیاست مذکور را ظرف مدت ۳ ماه به سازمان مدیریت و برنامه‌‎ریزی کشور ارائه نمایند.

۳- سازمان مدیریت و برنامه‎ریزی کشور با همکاری وزارت امور اقتصادی و دارایی برای تحقق احکام ماده ۳ قانون برنامه سوم توسعه، نظارت لازم را از طریق ذیحسابی‎ها به عمل آورده و در مورد دستگاه‌های موضوع بند ۲ این مصوبه، گزارش وزارت امور اقتصادی و دارایی را برای طرح در جلسه شورای عالی اداری ارائه نمایند.

۴-سازمان مدیریت و برنامه‎ریزی کشور و استان‎ها موظفند اعتبارات بودجه پرسنلی وزارتخانه‌ها را حداکثر بر مبنای احکام مذکور در بند الف ماده ۳ قانون برنامه سوم توسعه تعیین و در بودجه سنواتی منظور نماید.

۵- کلیه دستگاه‌های اجرایی کشور موظفند آمار و اطلاعات نظام اداری مورد نیاز را به روشی که سازمان مدیریت و برنامه‌‎ریزی کشور تعیین می‎نماید در مقاطع زمانی سه ماهه از طریق رسانه‌های ضبط رایانه‎‌ای به سازمان مذکور ارسال نمایند.

۶- سازمان مدیریت و برنامه‎ریزی کشور موظف است بر حـُسن اجرای این مصوبه نظارت نموده و گزارش آن را در مقاطع ۶ ماهه به شورای عالی اداری ارائه نماید.

محمد ستاری‎فر
معاون رییس جمهور و دبیر شورای عالی اداری