آیین‌نامه اجرایی بند (چ) تبصره ۴ قانون‌ بودجه سال ۱۳۸۲ کل کشور

تاریخ تصویب: ۱۳۸۲/۰۱/۰۶
تاریخ انتشار: ۱۳۸۲/۰۱/۳۰

شماره‌ : ۱۰۲۶ت‌۲۸۳۳۷ه
تاریخ‌ : ۱۳۸۲.۰۱.۱۶

هیأت وزیران در جلسه مورخ ۱۳۸۲.۱.۶ بنا به پیشنهاد شماره ۱۰۱.۲۴۰۲۷۳ مورخ ۱۳۸۱.۱۲.۲۰ سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور و به استناد بند (چ‌) تبصره (۴) قانون بودجه سال ۱۳۸۲ کل کشور، آیین‌نامه‌ اجرایی بند یاد شده را به شرح زیر تصویب نمود:

ماده ۱ـ مرکز آمار ایران می‌تواند برای کلیه مراحل اجرای طرح‌ها و فعالیت‌های آماری و سرشماری از خدمات کارکنان دولت استفاده و حق الزحمه آن‌ها را علاوه بر حقوق و مزایای دریافتی از دستگاه مربوط‌، بر اساس‌ مفاد این آیین‌نامه پرداخت نماید.

ماده ۲ـ استفاده از خدمات مستخدمان دستگاه‌های مشمول ماده (۱) این آیین‌نامه پس از کسب نظر موافق دستگاه مربوط توسط مدیر اجرایی برنامه تولید و خدمات آماری مرکز آمار ایران یا نماینده مجاز مرکز آمار ایران دراستان‌ها میسر خواهد بود.

ماده ۳ـ ملاک در پرداخت حق الزحمه مراحل مختلف‌، اجرای برنامه‌های آماری و سرشماری میزان کار مفید انجام شده شامل تعیین اقلام آماری‌، طراحی جداول نهایی‌، تهیه و
تدوین تعاریف و مفاهیم‌، طراحی فرم‌ها و پرسشنامه‌ها، تهیه برنامه‌های کار از جمله نرم افزارهای مورد نیاز برای عملیات استخراج ماشینی و مراجعه به‌ واحدهای آماری و تکمیل پرسشنامه‌های آماری‌، تهیه و یا تکمیل برگه‌های نقشه و مدیریت و نظارت بر اجرای تولیدو خدمات آماری می‌باشد و مستلزم صدور گواهی کار از جانب دستگاه‌هایی است که در هر مورد مرکز آمار ایران‌ تعیین می‌کند.

ماده ۴ـ مرکز آمار ایران مجاز است در ازای انجام فعالیت‌های مذکور در ماده (۳) این آیین‌نامه روزانه حداکثر تا سقف مبالغ مندرج در بندهای ذیل اقدام به پرداخت حق الزحمه نماید:
الف ـ مأمور اجرا و آمارگیر حداکثر ۵۱۰۰۰ ریال
ب ـ بازبین فنی حداکثر ۴۶۰۰۰ ریال
ج ـ مسؤول گروه حداکثر ۶۲۰۰۰ ریال
د ـ کارشناس‌ حداکثر ۷۰۰۰۰ ریال
هـ ـ نقشه بردار و مأمور تهیه و اصلاح نقشه حداکثر ۵۱۰۰۰ ریال
و ـ مسؤول گروه نقشه‌، مدارک و عوامل اجرایی عملیات فرابری داده‌ها حداکثر ۵۱۰۰۰ ریال
ز ـ مسؤول اداری‌، تدارکات‌، خدمات مالی‌ حداکثر ۵۵۰۰۰ ریال
ح ـ مسئول امور مالی (ذی‌حساب یا عوامل ذی‌حساب‌) حداکثر ۵۷۰۰۰ ریال
ط ـ ناظر و معاون فنی طرح حداکثر ۸۰۰۰۰ ریال
ی ـ مدیریت اجرایی و یا قائم مقام مدیر اجرا حداکثر ۹۰۰۰۰ ریال
ک ـ اعضای کارگروه‌های اجرای برنامه‌های آماری سازماندهی‌، مالی‌، اداری‌، حداکثر ۱۰۰۰۰۰ ریال تدارکات و خدمات
ل ـ حسابدار، متصدی اداری‌، متصدی تدارکات و امور نقلیه حداکثر ۳۶۰۰۰ ریال
م ـ دفتردار، ماشین نویس و سایر عوامل خدماتی و اجرایی‌ حداکثر ۳۴۰۰۰ ریال
ن ـ راننده حداکثر ۴۰۰۰۰ ریال
س ـ ایاب و ذهاب در نقاط شهری‌ حداکثر ۸۷۰۰ ریال
ع ـ هزینه خوراک عوامل اجرایی بندهای (الف‌)، (ب‌)، (ج‌)، (د)، (هـ)، (و)، (ز)، حداکثر ۱۲۰۰۰ ریال (ل‌)، (م‌)، (ن‌) و (س‌)

تبصره ـ حجم کار روزانه رده‌های فوق الذکر، حسب شرایط برنامه اجرایی و جغرافیایی و همچنین میزان‌ پرداخت تا سقف مبالغ مندرج در این ماده توسط مرکز آمار ایران تعیین و ابلاغ می‌گردد.

ماده ۵ ـ با توجه به ماهیت و شرایط برنامه اجرایی‌، وضعیت جغرافیایی و گستردگی عملیات هر یک از طرح‌ها، زمان همکاری کارکنان مشمول این آیین‌نامه توسط مرکز آمار ایران تعیین می‌گردد که حداکثر از ۳ ماه برای هر طرح‌ تجاوز نخواهد کرد.

ماده ۶ـ نحوه استفاده از خدمات مستخدمان دستگاه‌های مشمول ماده (۱) این آیین‌نامه‌، حسب شرایط برنامه‌ اجرایی طرح‌ها، به صورت تمام وقت یا پاره وقت تعیین می‌شود.

ماده ۷ـ به کارکنانی که از مزایای این آیین‌نامه استفاده می‌نمایند، حق مأموریت (فوق العاده‌، روزانه‌)، اضافه‌کار و عناوین مشابه جهت انجام فعالیت‌های منظور در این آیین‌نامه تعلق نمی‌گیرد.

محمدرضا عارف – معاون اول رییس‌جمهور