تبدیل شرکت خدمات مهندسی جهاد به‌ شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی

تاریخ تصویب: ۱۳۸۱/۱۲/۲۵
تاریخ انتشار: ۱۳۸۲/۰۱/۰۹

‌شماره : ۳۳۵۱۵ت۲۵۳۲۱‌ه‍
‌تاریخ : ۱۳۸۱.۱۲.۲۶

‌هیأت وزیران در جلسه مورخ ۱۳۸۱.۱۲.۲۵ بنا به پیشنهاد شماره ۵۰۰.۲۰.۵۳۲.۲۸.۱۶۲۱۵ مورخ ۱۳۸۰.۷.۲ وزارت جهاد کشاورزی و به استناد ماده (۴) قانون برنامه سوم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی‌ جمهوری اسلامی ایران – مصوب ۱۳۷۹ – تصویب نمود:


۱- شرکت خدمات مهندسی جهاد موضوع تصویب‌نامه شماره ۵۵۹۲ت۴۳۱ مورخ ۱۳۶۸.۵.۱۱- از این‌ پس به صورت شرکت مادر تخصصی و به نام ” صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی”‌ فعالیت خواهد نمود.

۲- [اصلاحی ۱۳۸۲/۷/۳۰]
وزارت جهاد کشاورزی (صندوق حمایت از توسعه سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی‌) موظف است نسبت به تشکیل صندوقهای غیردولتی تخصصی، محصولی و منطقه‌ای حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی با مشارکت تولیدکنندگان این بخش اقدام نماید. میزان‌ مشارکت وزارت جهاد کشاورزی حداکثر تا چهل و نه (۴۹) درصد سرمایه اولیه این صندوقها تعیین می شود.

۳- وزارت جهاد کشاورزی مجاز است تا سقف یک هزار میلیارد ریال از اعتبار حاصل از فروش اموال و‌ امکانات مازاد این وزارتخانه را پس از واریز به خزانه از طریق مبادله موافقتنامه با سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی‌ کشور به عنوان بخشی از سرمایه اولیه صندوقهای یادشده منظور نماید.

۴- [اصلاحی ۱۳۸۲/۷/۳۰]
سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور موظف است مبالغی را به عنوان کمک یا وجوه اداره شده در لوایح‌ بودجه سالانه کشور پیش بینی نماید تا از طریق وزارت جهاد کشاورزی (صندوق حمایت از توسعه سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی‌) برای تجهیز منابع صندوقهای موضوع این‌ تصویب‌نامه در اختیار تولیدکنندگان قرار گیرد.

‌محمدرضا عارف – معاون اول رییس‌جمهور