واگذاری مالکیت سهام متعلق به سازمان خصوصی سازی به صندوق ذخیره فرهنگیان

تاریخ تصویب: ۱۳۸۱/۰۹/۱۷
تاریخ انتشار: ۱۳۸۱/۱۰/۰۱

شماره: ۴۱۶۱۴ت۲۷۶۲۰‌ه‍
‌تاریخ: ۱۳۸۱/۰۹/۱۷


‌تصمیم نمایندگان ویژه رییس جمهور در مورد نحوه اجرای بند (ک) تبصره (۵) قانون بودجه سال ۱۳۸۱ کل‌ کشور که بر اساس اصل یکصد و بیست و هفتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و به استناد تصویب‌نامه شماره.۲۸۰۸۲‌ت۲۷۱۲۸ه مورخ ۱۳۸۱.۶.۱۲ به عنوان تصمیم هیئت وزیران اتخاذ شده است، به شرح زیر جهت اجرا‌ ابلاغ می‌شود:

۱ – مالکیت سهام متعلق به سازمان خصوصی سازی به شرح فهرست پیوست که ممهور به مهر دفتر هیئت‌ دولت است، به صندوق ذخیره فرهنگیان واگذار می‌شود تا طبق مقررات قانون تجارت و با رعایت سایر مقررات‌ مربوط اداره شود.

۲- صندوق ذخیره فرهنگیان موظف است اقدامات قانونی را در مورد مالکیت سهامی که طبق این تصمیم نامه‌ واگذار می‌شود، معمول دارد.

۳- قیمت سهام واگذاری شرکت‌های فهرست پیوست معادل آخرین قیمت معاملاتی سهام مذکور در روز ابلاغ‌ این تصمیم نامه در تابلو بورس اوراق بهادار تهران می‌باشد.

۴- سازمان خصوصی سازی موظف است حداکثر ظرف یک ماه از تاریخ ابلاغ این تصمیم نامه نسبت به انتقال‌ مالکیت سهام واگذاری اقدام نماید.

۵- سازمان بورس اوراق بهادار تهران موظف است با تقاضای کتبی واگذارنده نسبت به انجام تشریفات انتقال‌ سهام بر مبنای قیمت واگذاری تعیین شده اقدام و مراتب را به سازمان‌های مربوط اعلام نماید.

۶- صندوق ذخیره فرهنگیان موظف است پس از تعیین قیمت سهام واگذاری و انتقال مالکیت حداکثر ظرف‌ پانزده روز مراتب را جهت ثبت در دفاتر قانونی به دستگاه‌های ذی‌ربط اعلام نماید.

۷ – وزارت امور اقتصادی و دارایی (‌خزانه‌داری کل کشور) و دستگاه‌های ذی‌ربط معادل مبالغ قیمت واگذاری‌ سهام به صندوق ذخیره فرهنگیان را که در اجرای بند (ک) تبصره (۵) قانون بودجه سال ۱۳۸۱ کل کشور تعیین می‌شود، از یک طرف به حساب فی‌مابین خزانه‌داری کل و سازمان خصوصی سازی بابت مطالبات خزانه‌داری کل‌ ناشی از اجرای طرح‌های عمرانی (‌سرمایه‌گذاری ثابت) انتفاعی موضوع ماده (۳۲) قانون برنامه و بودجه کشور -‌مصوب ۱۳۵۱- و یا دیگر مطالبات خزانه از جمله بابت سود سهام منظور و به همان میزان مطالبات مذکور تسویه‌شده تلقی می‌گردد و از طرف دیگر به حساب فی‌مابین صندوق ذخیره فرهنگیان بابت رد دیون دولت منظور می‌شود.

۸ – کلیه هزینه‌های مربوط جهت انجام تشریفات قانونی موضوع این تصمیم نامه بر اساس ضوابط بورس به‌ عهده انتقال دهنده و انتقال گیرنده خواهد بود.

‌محمدرضا عارف – معاون اول رییس‌جمهور