تصویبنامه‌ای در خصوص مسائل بودجه (متخذه توسط کار گروه نظارت بر اجرای بودجه)

تاریخ تصویب: ۱۳۸۱/۰۶/۰۷
تاریخ انتشار: ۱۳۸۱/۰۶/۲۵

شماره : ۲۸۰۳۵
‌تاریخ : ۱۳۸۱.۶.۱۲

‌تصمیمات جلسه مورخ ۱۳۸۱.۶.۷ کارگروه نظارت بر اجرای بودجه که با حضور رییس محترم جمهور اتخاذ‌ شده است به شرح زیر برای اجرا ابلاغ می‌شود:

۱- به منظور تحقق هدف تخصیص ۶۰ درصد از اعتبارات مصوب طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای در ۶‌ماهه اول سال ۱۳۸۱، اجازه داده می‌شود سقف استفاده از تنخواه‌گردان خزانه در نیمه اول سال تا مبلغ ۷۰۰۰‌میلیارد ریال افزایش یابد.

۲- با توجه به کمبود منابع جهت تأمین اعتبارات هزینه‌ای و سرمایه‌ای، دستگاههای اجرایی در سال ۱۳۸۱، از‌پرداخت هرگونه اعتبار، بالاخص اعتبارات هزینه‌ای، مازاد بر رقم اعلام شده به شدت پرهیز نمایند. (‌حداکثر ۹۵‌ درصد بودجه جاری قابل تخصیص خواهد بود).

۳- به منظور تحقق میزان تخصیص تملک دارایی‌های سرمایه‌ای در ۶ ماهه اول سال ۱۳۸۱، بانک مرکزی ایران‌ معادل ریالی ۵۰۰ میلیون دلار از موجودی حساب ذخیره ارزی علاوه بر یک میلیارد دلار استفاده شده تاکنون را به‌ خزانه واریز نماید.

۴- وزارت امور اقتصادی و دارایی ترتیبی اتخاذ نماید که به میزان ۶۰ درصد از اعتبارات مصوب طرح‌های‌ تملک دارایی در ۶ ماهه اول سال جاری پرداخت گردد.

۵- به منظور تنظیم دریافت‌ها و پرداخت‌های دولت، گروهی متشکل از نمایندگان وزارت امور اقتصادی و‌دارایی، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور، بانک مرکزی ایران و وزارت بازرگانی ضمن ارائه برآورد دقیقی از‌ میزان درآمدهای دولت تا پایان سال ۱۳۸۱ در صورت ادامه روند موجود، راه‌کارهای افزایش درآمدهای مزبور و‌ مجوزهای مورد لزوم را پیشنهاد دهند.

۶- پس از تأیید میزان درآمدها در هیأت وزیران، هیأتی متشکل از نمایندگان سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی‌ کشور و وزارت امور اقتصادی و دارایی نحوه پرداخت اعتبارات سال ۱۳۸۱ را در قالب مصوبات گذشته کارگروه‌ نظارت بر اجرای بودجه و درآمدهای تأیید شده ارائه خواهد نمود.

‌محمدرضا عارف – معاون اول رییس جمهور