آیین‌نامه اجرایی بند (ج) تبصره (۷) قانون بودجه سال ۱۳۸۱ کل کشور

تاریخ تصویب: ۱۳۸۱/۰۴/۳۰
تاریخ انتشار: ۱۳۸۱/۰۵/۱۵

‌شماره : ۲۰۵۷۵ت۲۶۸۳۷‌ه‍
‌تاریخ : ۱۳۸۱.۰۵.۰۲

‌هیأت وزیران در جلسه مورخ ۱۳۸۱.۴.۳۰ بنا به پیشنهاد شماره ۱۰۱.۷۱۶۷۹ مورخ ۱۳۸۱.۴.۲۵‌ سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور و به استناد بند (ج) تبصره (۷) قانون بودجه سال ۱۳۸۱ کل کشور،‌ آیین‌نامه اجرایی بند یاد شده را به شرح زیر تصویب نمود:

‌ماده ۱- ‌در اجرای مفاد ماده (۱۵۸) قانون برنامه سوم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری‌ اسلامی ایران – مصوب ۱۳۷۹ – مبلغ سی میلیارد (۳۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال اعتبار ردیف ۱۰۱۰۲۴‌ قسمت چهارم پیوست قانون بودجه سال ۱۳۸۱ کل کشور در اختیار نهاد ریاست جمهوری – مرکز امور‌ مشارکت زنان – قرار می‌گیرد تا براساس موافقتنامه مبادله شده با سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور، در‌جهت زمینه‌سازی و گسترش مشارکت زنان و ایفای نقش مؤثر و مناسب زنان در توسعه کشور و تقویت نهاد‌ خانواده، طبق آیین‌نامه اجرایی ماده (۱۵۸) قانون یاد شده هزینه نماید.

‌تبصره – ‌به منظور نیل به اهداف مقرر در ماده فوق و ساماندهی نقش زنان در توسعه کشور، یازده درصد (۱۱%) از اعتبار ردیف مذکور در اختیار نهاد ریاست جمهوری – مرکز امور مشارکت زنان – قرار می‌گیرد تا‌ صرف هزینه‌های پشتیبانی و پرسنلی مربوط گردد.

‌ماده ۲- اعتبار ردیف ۱۰۱۰۲۴ صرفاً به دستگاهها و استانهایی اختصاص می‌یابد که فعالیتها و‌ طرح‌های آنها با تأیید مرکز امور مشارکت زنان موجب افزایش بهره‌مندی زنان از ظرفیتهای موجود شده و یا‌موجب ظرفیت جدید شود.

‌ماده ۳- مرکز امور مشارکت زنان می‌تواند درجهت تحقق اهداف ماده (۱۵۸) قانون برنامه سوم توسعه،‌ در حدود مقررات مربوط به سازمانهای غیردولتی ذی‌ربط مساعدت نماید و یا از محل اعتبارات مربوط، که‌ مجوز قانونی برای کمک از آن محل وجود دارد، به مراکز یاد شده کمک نماید.

‌ماده ۴- مرکز امور مشارکت زنان مسؤول انجام امور ستادی و نظارت بر اجرای مفاد این آیین‌نامه‌ می‌باشد و فعالیتهای اجرایی را از طریق سازمانهای غیردولتی، دستگاههای اجرایی، ملی و استانی انجام و‌ گزارش عملکرد این آیین‌نامه را در مقاطع شش ماهه به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور و هیأت وزیران‌ ارایه می‌نماید.
‌کلیه دستگاههای اجرایی ملی و استانی موظفند همکاری لازم را با مرکز امور مشارکت زنان در اجرای‌ مفاد این آیین‌نامه به عمل آورده و گزارش‌های مورد نیاز را به موقع در اختیار این مرکز قرار دهند.

‌محمدرضا عارف – معاون اول رییس جمهور