اصلاحات ساختاری در سازمان مدیریت و برنامه‌‏ریزی کشور

تاریخ تصویب: ۱۳۸۱/۰۴/۰۲
تاریخ انتشار: ۱۳۸۱/۰۴/۱۵

 ‎‎‎ ‎‎‎۶۵۵/۱۳.ط – ‎‎‎ ‎‎‎۳/۴/۱۳۸۱

شورای عالی اداری در نود و دومین جلسه مورخ ۲/۴/۱۳۸۱ بنا به پیشنهاد سازمان مدیریت و برنامه‌‏‎ریزی کشور بمنظور اصلاح ساختار تشکیلات دستگاههای اجرائی و جلوگیری از انجام وظائف موازی و ایجاد انسجام در واحدهای استانی سازمانهای دولتی تصویب نمود:

الف: جهت ایجاد انسجام در واحدهای استانی سازمانهای دولتی اقدامات ذیل صورت پذیرد:
۱ـ واحدهای استانی سازمان‏ها و مراکز و مؤسسات وابسته به سازمان مدیریت و برنامه‏ریزی کشور با حفظ مأموریت‏ها و وظایف سازمانی در سازمان مدیریت و برنامه‌‏ریزی استان ادغام می گردند.

۲ـ واحدهای استانی سایر سازمانها که در سطح استانها بیش از یک واحد سازمانی دارند و مشمول مصوبه شماره ۱۸۱/۱۳.ط مورخ ۲۹/۳/۱۳۸۰ شورای عالی اداری مبنی بر تجمیع واحدهای استانی نمی باشند (اعم از سازمانهایی که براساس مقررات شرکتهای دولتی اداره می شوند و یا سایر سازمانها) در یکدیگر ادغام و سطح سازمانی واحدهای تجمیع شده متناسب با حجم و اهمیت وظائف آن به تشخیص سازمان مدیریت و برنامه‌‏ریزی کشور تعیین می گردد.

۳ـ اموال، دارائی ها، اعتبارات و پرسنل واحدهائی که در واحدهای استانی سازمان مرکزی ادغام می‏گردند جزء اموال، دارائی، اعتبارات و پرسنل سازمان مرکزی قرار می گیرند.

۴ـ آن قسمت از مقررات مذکور در مصوبه شماره ۱۸۱/۱۳.ط مورخ ۲۹/۳/۱۳۸۰ شورای عالی اداری در مورد تجمیع واحدهای استانی وابسته به وزارتخانه ها که با مفاد این مصوبه مغایرت ندارد برای سازمانهای فوق‏الذکر لازم الاجرا می‏باشد.

ب : مرکز آموزش مدیریت دولتی و مؤسسه عالی پژوهش در برنامه‏ریزی و توسعه وابسته به سازمان مدیریت و برنامه‌‏ریزی کشور با کلیه اموال، دارائی‏ها، اعتبارات و پرسنل در یکدیگر ادغام و عنوان آن «مؤسسه آموزش و پژوهش مدیریت و برنامه‌‏ریزی» می گردد.
کلیه فعالیت های آموزشی و پژوهشی دو سازمان یاد شده به‏ ترتیب در‏ معاونت‏های آموزشی و پژوهشی مؤسسه مذکور سازماندهی می گردند.
تشکیلات مؤسسه فوق‏الذکر براساس ضوابط ساختار تشکیلاتی وزارتخانه ها و سازمانهای مستقل (بخشنامه شماره ۲۸۲۱۶/۱۰۵ مورخ ۲۵/۲/۱۳۸۱) حداکثر ظرف مدت دو ماه با تأیید سازمان مدیریت و برنامه‌‏ریزی کشور به مورد اجرا گذاشته می شود.
سازمان مدیریت و برنامه‏ریزی کشور مسئول حسن اجرای این مصوبه بوده و گزارش اجرای آن را به شورای عالی اداری ارائه می نماید.

محمد ستاری فر
معاون رئیس جمهور و دبیر شورای عالی اداری