بررسی ادغام امور پرورشی و آموزشی در ساختار جدید وزارت آموزش و پرورش

تاریخ تصویب: ۱۳۸۰/۱۱/۰۹
تاریخ انتشار: ۱۳۸۱/۰۱/۱۷

‌شماره ۴۴۶۸‌دش – ۱۳۸۰.۱۲.۲۷


‌در اجرای توصیه رهبر معظم انقلاب اسلامی، شورای عالی انقلاب فرهنگی در جلسات ۴۹۲ و ۴۹۳ مورخ ۱۳۸۰.۱۰.۲۵ و ۱۳۸۰.۱۱.۹ موضوع‌ ادغام امور پرورشی و آموزشی در ساختار جدید وزارت آموزش و پرورش را مورد بحث و بررسی قرار داد و خوشبختانه با توضیحات وزیر محترم و‌ مسؤولان ذیربط آموزش و پرورش مشخص گردید که هدف برنامه ریزان و برنامه‌های موجود نه در جهت تضعیف امر مهم پرورش که در جهت‌ گسترده‌تر کردن و تقویت آن است.
‌شورای عالی انقلاب فرهنگی ضمن تأکید بر ضرورت تلفیق و توأم سازی آموزش و پرورش در کلیه سطوح و لزوم و تعمیم فعالیت‌های تربیتی در میان‌ کلیه دست اندرکاران امر تعلیم و تربیت، اعم از معلم و مربی، موارد زیر را مورد تأیید و تصویب قرار داد:

۱- شورای عالی انقلاب فرهنگی ضمن تقدیر از تلاش مربیان پرورشی، ضرورت ادامه فعالیت‌ها و برنامه‌های پرورشی را در مدارس مورد تأیید قرار داد‌ و خواهان تقویت بیشتر امور پرورشی گردید و بر ضرورت ارتقای علمی و افزایش آگاهی‌های مربیان تأکید کرد.

۲- شورا بر اهمیت توأم سازی آموزش و پرورش و تقویت نقش پرورشی معلمان تأکید کرد.

۳- شورای عالی انقلاب فرهنگی لزوم جذاب‌تر و پرمحتواتر شدن برنامه‌های پرورشی را مورد تأیید قرار داد.

۴- شورا بر تقویت حسن مشارکت و فعال‌تر شدن دانش‌آموزان در فعالیت‌های پرورشی و نیز گسترش ارتباط صمیمانه و مستمر امور پرورشی با اولیای‌ دانش‌آموزان تأکید کرد.

۵- شورا تصویب کرد که در ساختار جدید تشکیلاتی سازمان‌های آموزش و پرورش در استان‌ها و مناطق و مدارس، جایگاه پست‌های پرورشی هم‌سطح و هم تراز پست‌های آموزشی باشد.

‌رییس جمهور و رییس شورای عالی انقلاب فرهنگی – سید محمد خاتمی