تصویب‌نامه در خصوص تأمین اعتبارات موضوع جزء (۳-۱) بند (ل) تبصره (۲۹) قانون بودجه سال ۱۳۸۰ کل کشور

تاریخ تصویب: ۱۳۸۰/۰۸/۲۳
تاریخ انتشار: ۱۳۸۰/۰۹/۰۷

شماره 39698/ت25579ه – ۱۳۸۰/۸/۲۹

هیات وزیران در جلسه مورخ ۱۳۸۰/۸/۲۳ بنا به پیشنهاد مشترک وزارت امور اقتصادی و دارایی، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور و بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، موضوع نامه های شماره ۵۶.۱۰۲۹.۴۹۰۹۷ مورخ ۱۳۸۰.۸.۲۲ و ۳۲۰.۷۹۲-۱۰۵.۱۲۸۵۳ مورخ ۱۳۸۰.۸.۲۲ و در اجرای جزء (۳ـ۱) بند (ل) تبصره (۲۹) قانون بودجه سال ۱۳۸۰ کل کشور تصویب نمود:

۱ـ اعتبارات مندرج در ستون وجوه اداره شده جداول منضم به تصویب‌نامه شماره ۳۶۴۴۹ت۲۵۳۷۹هـ مورخ ۱۳۸۰.۸.۸ حذف و سرجمع اعتبارات اختصاص داده شده به هر طرح در جداول مذکور به میزان اعتبار مندرج در ستون وجوه اداره شده کاهش می یابد.

۲ـ کل اعتبار منظور شده برای وجوه اداره شده جدول یاد شده در اختیار سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور قرار می گیرد تا با توجه به تصویب‌نامه شماره ۲۷۹۶۲ت۲۵۱۵۶هـ مورخ ۱۳۸۰.۶.۱۵ توزیع گردد.

۳ـ اعتبارات ارزی که در اجرای تصویب‌نامه شماره ۳۶۴۴۹ت۲۵۳۷۹هـ مورخ ۱۳۸۰.۸.۸ توسط دستگاه اجرایی در اختیار پیمانکار قرار می گیرد، مشمول مفاد بند (ج) ماده (۸۵) قانون برنامه سوم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران نمی باشد.

۴ـ بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مکلف است:

الف – تا مبلغ یک میلیارد (۱.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) دلار تسهیلات دریافتی بر اساس شرایط نرخ بهره و مدت و نوع وثایق مورد توافق وزارت امور اقتصادی و دارایی را به حساب ارزی که توسط خزانه در آن بانک افتتاح می شود واریز و از محل موجودی این حساب نسبت به تأمین نیازهای ارزی طرح‌های موضوع بند مزبور طبق جداول منضم به تصویب‌نامه شماره ۳۶۴۴۹ت۲۵۳۷۹هـ مورخ ۱۳۸۰.۸.۸ اقدام و فهرست وجوه ارزی پرداختی بابت هر طرح را به تفکیک، به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور و خزانه‌داری کل طبق مقررات ارزی،اعلام نماید. پس از تأمین نیازهای ارزی طرح‌های فوق معادل ریالی باقیمانده حساب یاد شده را پس از فروش با نرخ« گواهی سپرده ارزی» به حساب ریالی مخصوصی که به همین منظور توسط خزانه در آن بانک افتتاح می گردد واریز نماید.

ب – اعتبار طرح‌های مصوب از محل موجودی ریالی مزبور بر اساس تخصیص اعتبار توسط خزانه به دستگاه اجرایی ذی‌ربط پرداخت گردد.

۵ـ برای دریافت تسهیلات موضوع این تصویب‌نامه، وزارت امور اقتصادی و دارایی به نمایندگی از طرف دولت جمهوری اسلامی ایران قرارداد وام با بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران منعقد و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور تأمین و تخصیص اعتبار معادل ریالی اقساط اصل و هزینه های مترتبه در سررسیدهای مربوط را در چهارچوب ارقام مصوب در قانون بودجه سال مربوط تضمین نماید.

معاون اول رییس جمهور – محمدرضا عارف