قانون بازنشستگی و وظیفه کارکنان ثابت سازمان نهضت سوادآموزی جمهوری اسلامی ایران

تاریخ تصویب: ۱۳۸۰/۰۵/۱۴
تاریخ انتشار: ۱۳۸۰/۰۶/۱۱

‌ماده واحده – از تاریخ تصویب این قانون کلیه کارکنان ثابت سازمان نهضت سوادآموزی جمهوری اسلامی ایران از لحاظ بازنشستگی و وظیفه،‌ مشمول قوانین و مقررات مربوط به بازنشستگی و وظیفه مستخدمان رسمی مشمول قانون استخدام کشوری و اصلاحات بعدی آن خواهند بود.

‌تبصره ۱ – حقوق بازنشستگی و وظیفه از کارافتادگی و وظیفه وراث آن عده از مستخدمان ثابت سازمان که از تاریخ تصویب قانون مقررات‌ استخدامی نهضت سوادآموزی جمهوری اسلامی ایران – مصوب ۱۳۶۷.۶.۱۳ – تا تاریخ تصویب این قانون بازنشسته، از کارافتاده و فوت شده‌اند،‌ براساس مقررات بازنشستگی و وظیفه قانون استخدام کشوری محاسبه و تعیین و از تاریخ تصویب این قانون پرداخت می‌شود.

‌تبصره ۲ – از تاریخ تصویب این قانون، حقوق وراث آن عده از مستخدمان سازمان که قبل از تاریخ تصویب قانون مقررات استخدامی نهضت‌ سوادآموزی جمهوری اسلامی ایران (‌مصوب ۱۳۶۷.۶.۱۳) فوت شده‌اند و حقوق وظیفه وراث آنان از محل اعتبار سازمان نهضت سوادآموزی‌ جمهوری اسلامی ایران برقرار گردیده است پس از تطبیق وضعیت استخدامی آنان همانند اعضای ثابت و مشابه، تعیین و با رعایت ماده (۸۶) قانون‌ استخدام کشوری – مصوب ۱۳۴۵.۳.۳۱ و اصلاحات بعد آن – از محل اعتبار صندوق بازنشستگی کشوری به وراث قانونی آنها پرداخت می‌شود.
‌آیین‌نامه اجرائی این تبصره حداکثر ظرف سه ماه از تاریخ تصویب این قانون، توسط سازمان نهضت سوادآموزی جمهوری اسلامی ایران تهیه و پس از‌ تأیید سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور به تصویب هیأت وزیران می‌رسد.

[آیین‌نامه اجرایی تبصره (۲) ماده واحده قانون بازنشستگی و وظیفه کارکنان ثابت سازمان نهضت سواد آموزی جمهوری اسلامی ایران]

‌تبصره ۳ – از تاریخ تصویب این قانون، کلیه قوانین و مقررات مغایر لغو می‌شود.


‌قانون فوق مشتمل بر ماده واحده و سه تبصره در جلسه علنی روز یکشنبه مورخ چهاردهم مردادماه یکهزار و سیصد و هشتاد مجلس شورای اسلامی‌ تصویب و در تاریخ ۱۳۸۰.۵.۳۱ به تأیید شورای نگهبان رسیده است.

‌مهدی کروبی
‌رئیس مجلس شورای اسلامی