تصویب‌نامه در خصوص بند (ب) ماده (۸۵) قانون برنامه سوم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی‌ ایران – مصوب ۱۳۷۹

تاریخ تصویب: ۱۳۸۰/۰۴/۰۶
تاریخ انتشار: ۱۳۸۰/۰۵/۰۲

‌شماره: ۱۶۸۹۷ت۲۴۷۸۴‌هـ – ۱۳۸۰.۰۴.۱۷


‌هیأت وزیران در جلسه مورخ ۱۳۸۰/۰۴/۰۶ به استناد بند (ب) ماده (۸۵) قانون برنامه سوم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی‌ ایران -مصوب ۱۳۷۹- تصویب نمود:

‌الف – تضمین بازپرداخت تسهیلات اعتباری میان مدت و بلندمدتی که توسط سیستم بانکی کشور به شرح زیر از مؤسسات خارجی و بین‌المللی اخذ‌ می‌شود توسط وزارت امور اقتصادی و دارایی مجاز است.

۱- خرید تجهیزات و خدمات مهندسی و نظارت واحد کراکینگ اتان مربوط به طرح الفین نهم شرکت پتروشیمی پارس تا سقف مبلغ ۱۹۸.۰۴۷.۵۲۰(‌یکصد و نود و هشت میلیون و چهل و هفت هزار و پانصد و بیست) یورو.

۲- خرید تجهیزات، مهندسی تفصیلی و طراحی اصولی، خدمات فنی و آموزش طرح LAB اول شرکت پتروشیمی مشعل داران تا سقف مبلغ ۹۶.۱۲۳.۷۰۰ (‌نود و شش میلیون و یکصد و بیست و سه هزار و هفتصد) یورو.

۳- خرید تجهیزات، دانش فنی، حق لیسانس و حق الامتیاز، مهندسی اصولی و تفصیلی، خدمات نظارت و آموزش طرح متانول چهارم شرکت‌ پتروشیمی زاگرس تا سقف مبلغ ۱۵۸.۰۰۰.۰۰۰ (‌یکصد و پنجاه و هشت میلیون) یورو.

ب – مبالغ مندرج در بند (‌الف) این تصویب‌نامه، معادل اصل مبالغ قراردادهای خرید کالا و خدمات می‌باشند. هزینه‌های تبعی از جمله هزینه‌های‌ بانکی، بیمه اعتبارات صادراتی و سایر هزینه‌های مربوط به استفاده از تسهیلات اعتباری، پس از کسر مبالغ پیش پرداخت به مبالغ مذکور اضافه‌ می‌گردد.

ج – صدور ضمانتنامه توسط وزارت امور اقتصادی و دارایی منوط به اعلام سیستم بانکی در خصوص رعایت مقررات ارزی و اخذ وثایق کافی و یا‌ تأییدیه صادر شده توسط سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور جهت پوشش معادل ریالی اقساطی که به هنگام سررسید بازپرداخت می‌گردند، اعم از‌ اصل مبلغ قرارداد و هزینه‌های تبعی از جمله هزینه‌های بانکی، بیمه اعتبارات صادراتی و سایر هزینه‌های مربوط می‌باشد.

‌معاون اول رییس جمهور – حسن حبیبی