‌تصویب‌نامه راجع به پرداخت جایزه به واحدهای نساجی صادرکننده محصولات نساجی

تاریخ تصویب: ۱۳۸۰/۰۴/۰۶
تاریخ انتشار: ۱۳۸۰/۰۴/۲۴

‌شماره ۱۵۵۷۹ت۲۴۰۱۸‌هـ – ۱۳۸۰.۰۴.۱۰

‌هیأت وزیران در جلسه مورخ ۱۳۸۰.۰۴.۰۶ بنا به پیشنهاد شماره ۱۰۱۷۵۷۶ مورخ ۱۳۷۹.۱۰.۱۲ وزارت صنایع و معادن و به استناد اصل یکصد و‌ سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تصویب نمود:

۱- وزارت صنایع و معادن مجاز است ظرف سه سال (‌با اعتبار سالانه معادل چهارصد
میلیارد ریال) به واحدهای نساجی صادر کننده محصولات‌ نساجی، معادل بیست، پانزده و
ده درصد (‌به ترتیب سنوات) ارزش صادراتی محصولات صادراتی، جایزه پرداخت نماید.
‌اعتبار لازم برای پرداخت جایزه در سال ۱۳۸۰ از محل مابه التفاوت موضوع بند (ب)
ماده (۴۶) قانون برنامه سوم و بند (‌هـ) تبصره (۵) قانون بودجه‌ سال جاری، با رعایت
مقررات بندهای یاد شده تأمین می‌شود.
‌سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور موظف است اعتبار لازم برای جایزه سال‌های ۱۳۸۱ و ۱۳۸۲ را در لایحه بودجه سنوات مزبور پیش بینی نماید.

۲- هیأت امنای حساب ذخیره ارزی (‌موضوع ماده (۸) آیین‌نامه اجرایی ماده (۶۰) اصلاحی قانون برنامه سوم) موظف است در طول سال‌های برنامه با‌ پرداخت پانصد میلیون دلار وام ارزی به صنایع نساجی با سود حداکثر سه درصد از محل حساب ذخیره ارزی موافقت نماید.

۳- در سال ۱۳۸۰ معادل سیصد میلیارد ریال از محل وجوه اداره شده موضوع ردیف (۲) بند (ب) تبصره (۲۹) قانون بودجه سال جاری و در سنوات‌ بعدی برنامه سوم معادل هزار و هشتصد میلیارد ریال از محل وجوه اداره شده موضوع مواد (۵۴) و (۶۷) قانون برنامه سوم برای پرداخت تسهیلات به‌ طرح‌های صنایع نساجی اختصاص می‌یابد.

۴- وزارت صنایع و معادن مکلف است نسبت به مشارکت با بخش غیر دولتی در ایجاد صندوق توسعه فناوری صنایع نساجی براساس اساسنامه و‌ آیین‌نامه‌ای که به تصویب هیأت وزیران می‌رسد، اقدام نماید.
‌وزارت صنایع و معادن حداکثر ظرف (۴) ماه اساسنامه و آیین‌نامه لازم را با توجه به قسمت اخیر ماده (۱۰۰) قانون برنامه سوم با هماهنگی و پیشنهاد‌ مشترک سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تهیه و برای تصویب به هیأت وزیران پیشنهاد نماید.

۵- ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق در اسرع وقت تمهیدات لازم را به منظور کنترل و برخورد سازمان یافته و مؤثر با ورود غیرقانونی محصولات صنایع‌ نساجی به کشور با رعایت مقررات مربوط اتخاذ و اجرای آنها را پیگیری نماید.

‌معاون اول رییس جمهور – حسن حبیبی