تصویب‌نامه در خصوص تضمین بازپرداخت تسهیلات اعتباری میان مدت و بلندمدت

تاریخ تصویب: ۱۳۸۰/۰۲/۲۳
تاریخ انتشار: ۱۳۸۰/۰۳/۱۷

‌شماره ۸۲۵۹ت۲۴۶۳۱‌هـ – ۱۳۸۰.۰۲.۳۰

‌هیأت وزیران در جلسه مورخ ۱۳۸۰/۰۲/۲۳ به استناد بند (ب) ماده (۸۵) قانون برنامه سوم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی‌ ایران – مصوب ۱۳۷۹ – تصویب نمود:

‌الف – تضمین بازپرداخت تسهیلات اعتباری میان مدت و بلندمدتی که توسط سیستم بانکی کشور به شرح زیر از مؤسسات خارجی و بین‌المللی اخذ‌ می‌شود، توسط وزارت امور اقتصادی و دارایی مجاز می‌باشد:

۱- شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران تا سقف یکصد و یک میلیون و هشتصد و پنجاه هزار (۱۰۱.۸۵۰.۰۰۰) یورو برای خرید ۲۰ دستگاه ست‌ترن.

۲- شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران تا سقف ششصد و سه میلیون و نهصد و هفت هزار و چهارصد و پنجاه و دو (۶۰۳.۹۰۷.۴۵۲) ین برای‌ خرید تجهیزات خط مالتی پلکس و سیستم نظارت و کنترل.

۳- معاونت ساخت و توسعه راه آهن تا سقف سی و پنج میلیون و دو هزار (۳۵.۰۰۲.۰۰۰) یورو برای خرید یکصد هزار تن ریل یو آی سی ۶۰.

ب – مبالغ مندرج در بند (‌الف) این تصویب‌نامه، معادل اصل مبلغ قرارداد هر طرح می‌باشد. هزینه‌های تبعی از جمله هزینه‌های بانکی، بیمه اعتبارات‌ صادراتی و سایر هزینه‌های مربوط به استفاده از تسهیلات اعتباری، پس از کسر مبالغ پیش پرداخت به مبالغ مذکور اضافه می‌گردد.

ج – صدور ضمانتنامه توسط وزارت امور اقتصادی و دارایی منوط به اعلام سیستم بانکی در خصوص رعایت مقررات ارزی و اخذ وثایق کافی و یا‌ تأییدیه صادر شده توسط سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور جهت پوشش معادل ریالی اقساطی که به هنگام سررسید بازپرداخت می‌گردد، اعم از‌ اصل مبلغ قرارداد و هزینه‌های تبعی از جمله هزینه‌های بانکی، بیمه اعتبارات صادراتی و سایر هزینه‌های مربوط می‌باشد.

‌معاون اول رییس جمهور – حسن حبیبی