آیین‌نامه اجرایی بند (ص) تبصره ۲۹ قانون بودجه سال ۱۳۸۰ کل کشور

تاریخ تصویب: ۱۳۷۹/۱۲/۲۷
تاریخ انتشار: ۱۳۸۰/۰۱/۱۵

‌شماره: ۵۹۵۹۷ت۲۴۳۵۱هـ
‌تاریخ: ۱۳۷۹.۱۲.۲۷

‌هیأت وزیران در جلسه مورخ ۱۳۷۹.۱۲.۲۷ بنا به پیشنهاد مشترک بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و سازمان ایرانگردی و به استناد بند (ص)‌ تبصره (۲۹) قانون بودجه سال ۱۳۸۰ کل کشور، آیین‌نامه اجرایی بند یاد شده را به شرح زیر تصویب نمود:

‌ماده ۱ – کلیه فروشندگان صنایع دستی، هتلداران و دفاتر جهانگردی موظفند درآمدهای ارزی خود را مستقیما” تحویل بانک مرکزی ایران نمایند.

‌ماده ۲ – بانک مرکزی ایران مکلف است ارز موضوع ماده (۱) را به نرخ منشأ خارجی و توافقی خریداری کند و یک درصد (۱%) از مجموع درآمد ارزی‌ یاد شده را هر سه ماه یکبار محاسبه و با نرخ یکهزار و هفتصد و پنجاه (۱۷۵۰) ریال صرفا” برای حضور در نمایشگاههای بین‌المللی جهانگردی در‌اختیار فروشندگان صنایع دستی، هتل داران و دفاتر جهانگردی با معرفی سازمان ایرانگردی و جهانگردی اختصاص دهد.

‌ماده ۳ – وزارت کشور، نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، وزارت امور اقتصادی و دارایی (‌گمرک) و وزارت امور خارجه و بانک مرکزی ایران‌ موظفند هر سه ماه یکبار آمار ورود جهانگردان خارجی را تهیه و به سازمان ایرانگردی و جهانگردی ارسال نمایند.

‌ماده ۴ – درآمد ارزی جهانگردی پس از محاسبه توسط سازمان ایرانگردی و جهانگردی و تأیید وزارت امور اقتصادی و دارایی به اطلاع سازمان مدیریت‌ و برنامه‌ریزی کشور خواهد رسید.

‌حسن حبیبی – معاون اول رییس جمهور