آیین‌نامه اجرایی جزء (۳) بند (‌الف) و بندهای (ب) و (ج) تبصره (۴) قانون بودجه سال ۱۳۸۰ کل کشور

تاریخ تصویب: ۱۳۷۹/۱۲/۲۷
تاریخ انتشار: ۱۳۸۰/۰۱/۱۵

‌شماره: ۵۹۸۸۴ت۲۴۳۸۶هـ
‌تاریخ: ۱۳۷۹.۱۲.۲۸

‌هیأت وزیران در جلسه مورخ ۱۳۷۹.۱۲.۲۷ بنا به پیشنهاد شماره ۱۰۵.۹۷۳۳ مورخ ۱۳۷۹.۱۲.۲۲ سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور و به استناد‌ بند (‌هـ) تبصره (۴) قانون بودجه سال ۱۳۸۰ کل کشور آیین‌نامه اجرایی جزء (۳) بند (‌الف) و بندهای (ب) و (ج) تبصره یاد شده را به شرح زیر‌تصویب نمود:

‌ماده ۱ – در اجرای جزء (۳) بند (‌الف) تبصره (۴) قانون بودجه سال ۱۳۸۰ کل کشور، سازمان‌های بازنشستگی کشوری و نیروهای نظامی و انتظامی‌ می‌توانند با رعایت صرفه و صلاح دولت نسبت به عقد قرارداد با هر یک از شرکت‌های بیمه‌ای که خدمات بیمه مکمل درمان ارایه می‌کنند، اقدام نمایند.

‌تبصره – سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور بر اساس تعداد افراد تحت پوشش هر یک از صندوق‌های بازنشستگی، نسبت به اختصاص اعتبار به‌ صندوق‌های مذکور اقدام خواهد نمود.
صندوق‌های یاد شده موظفند ضمن نظارت بر کیفیت خدمات ارایه شده در مقاطع زمانی سه ماهه، عملکرد‌ اجرایی خود را به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور گزارش نمایند. تخصیص اعتبارات منوط به ارایه گزارش عملکرد مذکور می‌باشد. اعتبار جز (۳) ‌بند (‌الف) از محل اعتبار ردیف ۵۰۳۰۳۹ قانون بودجه سال ۱۳۸۰ کل کشور تأمین خواهد شد.

‌ماده ۲ – [اصلاحی ۱۳۸۰/۴/۲۰]
در اجرای بند (ب) تبصره (۴) قانون بودجه سال ۱۳۸۰ کل کشور، حق عائله مندی و اولاد بازنشستگان کشوری و لشکری که دارای بالای شصت سال سن بوده و طبق قانون حق عائله مندی و اولاد به آنها تعلق می‌گیرد علاوه بر میزان مقرر دریافتی مطابق قانون، برای هر فرد بازنشسته دارای ۶۰‌ سال سن و بیشتر و بازنشستگانی که به دلیل بیماری و ازکارافتادگی بازنشسته شده اند (‌بدون شرط سنی) ماهانه حق عائله مندی مبلغ یکصد و پنج هزار(۱۰۵.۰۰۰) ریال و حق اولاد به ازای هر فرزند (‌حداکثر تا ۳ فرزند) مبلغ بیست و پنج هزار (۲۵.۰۰۰) ریال پرداخت می‌گردد.

‌تبصره ۱ – برقراری مزایای فوق برای مشمولان این ماده از زمانی است که شرایط فوق را احراز نمایند و از دست دادن هر یک از شرایط مذکور موجب‌ حذف فوق العاده مربوط می‌گردد.

‌تبصره ۲ – ‌اعتبار لازم برای دستگاههای مشمول در بودجه مصوب سال ۱۳۸۰ آنها تأمین شده است. شرکتهای دولتی، شهرداریها و سایر‌ دستگاههای اجرایی که کارکنان آنها مشترکین سایر صندوقهای بازنشستگی هستند مجازند نسبت به اجرای ماده (۲) این آیین‌نامه از محل‌اعتبارات منابع داخلی خود اقدام نمایند.

‌ماده ۳- در اجرای بند (ج) تبصره (۴) قانون بودجه سال ۱۳۸۰ کل کشور، مبالغ قابل پرداخت به استناد این بند حداکثر در حد اعتبار پیش بینی شده در‌ ردیف‌های ۱۰۲۲۰۳ و ۵۰۳۵۶۱ قسمت چهارم قانون یاد شده و بر اساس مفاد موافقتنامه مبادله شده بین سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور و بنیاد‌ مستضعفان و جانبازان انقلاب اسلامی به عنوان حق پرستاری بر مبنای حداقل حقوق و دستمزد کارگران و ساعات پرستاری به صورت کمک معاش‌ خانواده هزینه می‌گردد.

‌تبصره – ساعات پرستاری به عنوان ضریب حداقل حقوق و دستمزد در پرداخت حق پرستاری تلقی و بین حداقل تا حداکثر ۳ می‌باشد.

‌حسن حبیبی – معاون اول رییس جمهور