‌آیین‌نامه اجرایی بند (د) تبصره (۳۴) قانون بودجه سال ۱۳۷۹ کل کشور

تاریخ تصویب: ۱۳۷۹/۰۸/۰۸
تاریخ انتشار: ۱۳۷۹/۰۹/۰۱

‌شماره: ۳۵۶۳۰ت۲۳۴۵۹هـ
‌تاریخ: ۱۳۷۹.۸.۱۴

‌هیأت وزیران در جلسه مورخ ۱۳۷۹.۸.۸ بنابه پیشنهاد شماره ۱.۱۷۴۳۴ مورخ ۱۳۷۹.۶.۱۵ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و به استناد اصل‌ یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، آیین‌نامه اجرایی بند (‌ د) تبصره (۳۴) قانون بودجه سال ۱۳۷۹ کل کشور را به شرح زیر‌تصویب نمود:

‌ماده ۱ـ کلیه مسافران با تابعیت ایرانی و بالای هفت سال که عازم خارج از کشور می‌شود، موظفند مبلغ سی هزار (۳۰/۰۰۰) ریال تحت نام عوارض‌ خروج جهت توسعه صنعت جهانگردی به حساب خزانه ردیف (۵۹۴۲۰۰) قسمت سوم قانون بودجه سال ۱۳۷۹ کل کشور واریز نمایند.

‌تبصره ـ دارندگان گذرنامه‌های سیاسی و خدمت ، خدمه خطوط پروازی ، دانشجویان شاغل به تحصیل در خارج از کشور (‌دارندگان اجازه خروج‌ دانشجویی) و بیمارانی که با مجوز شورای پزشکی جهت درمان به خارج از کشور اعزام می‌گردند و مسافرانی که از طریق مرزهای زمینی و دریایی‌ مسافرت می‌نماید، از پرداخت عوارض یاد شده معاف هستند.

‌ماده ۲ـ وزارت کشور موظف است تمهیدات لازم را برای کنترل واریز عوارض یاد شده از طریق نیروی انتظامی مستقر در مبادی خروجی به عمل‌آورد.

‌تبصره ـ نیروی انتظامی مستقر در مبادی خروجی مکلف است رسید واریز عوارض یاد شده را از مسافران اخذ و کنترل نماید و در پایان هر ماه در‌اختیار سازمان ایرانگردی و جهانگردی قرار دهد.

‌حسن حبیبی – معاون اول رییس جمهور