اصلاحات تشکیلاتی در شرکت سهامی ‎‎‎راه آهن جمهوری اسلامی ایران

تاریخ تصویب: ۱۳۷۹/۰۷/۲۶
تاریخ انتشار: ۱۳۷۹/۰۸/۱۰

شماره ‎‎‎۲۹۵/۱۳.ط – ‎‎‎۳۰/۷/۱۳۷۹


شورای عالی اداری کشور در هشتاد و هفتمین جلسه مورخ ۲۶/۷/۱۳۷۹ بنا به پیشنهاد مشترک سازمان مدیریت و برنامه‏ریزی کشور و وزارت راه و ترابری، به منظور ایجاد حداکثر تجانس و رعایت پیوستگی وظایف و همچنین استفاده بهینه از امکانات و افزایش کارآیی تصویب نمود:

ماده ۱ـ وظایف و فعالیتهای مربوط به «روسازی» و «زیرسازی» خطوط راه‌‏آهن از شرکت سهامی راه‌‏آهن جمهوری اسلامی ایران منتزع و به ترتیب به «شرکت تهیه و تولید تراورس» و «شرکت تهیه و تولید بالاست» انتقال و شرکتهای مزبور به «شرکت تهیه و تولید تراورس و روسازی خطوط راه آهن» و «شرکت تهیه و تولید بالاست و زیرسازی خطوط راه آهن» تغییر نام می‏یابند.


ماده ۲ـ کلیه اعتبارات، تعهدات، تشکیلات و نیروی انسانی مربوط به وظایف و فعالیتهای مذکور پس از تایید مجمع عمومی شرکت سهامی راه‌‏آهن جمهوری اسلامی ایران حسب مورد به شرکتهای فوق انتقال می‏یابد.


ماده ۳ـ وزارت راه وترابری موظف است حداکثر ظرف مدت ۲ ماه اصلاحات لازم را با توجه به ‏مفاد ‏این‏ مصوبه ‏در اساسنامه ‏شرکت‏ تهیه‏ و تولید تراورس و روسازی خطوط راه‏آهن، شرکت تهیه و تولید بالاست و زیرسازی خطوط راه‌‏آهن به عمل آورده ‎‎‎ و جهت تصویب به مراجع ذیربط ارائه نماید.


ماده ۴ـ وزارت راه و ترابری مکلف است حداکثر ظرف مدت ۳ ماه اصلاحات لازم در ساختار تشکیلاتی شرکت راه‌‏آهن جمهوری اسلامی ایران و نیز ساختار سازمانی و تشکیلات تفصیلی شرکتهای فوق را با توجه به مفاد این مصوبه تهیه و به تایید سازمان مدیریت و برنامه‌‏ریزی کشور برساند.


ماده ۵ـ ‎‎‎ وزیر راه و ترابری مسئول اجرای این مصوبه است و دبیرخانه شورای عالی اداری گزارش پیشرفت کار را به شورا ارائه می‏نماید.

 ‎‎محمدرضا عارف
معاون رئیس جمهور و دبیر شورای عالی اداری